021-88507190

کوه البروس روسیه

کوه البروس روسیه
کوه البروس روسیه ، قله ای در باختر رشته کوه قفقاز در کاباردینو - بالکاریا و نیز کاراچای - چرکسیا در شمال فلات ایران در روسیه و نزدیک به گرجستان است . این قله بلندترین نقطه قاره اروپا می باشد . نام این قله ، با نام قله البرز هم ریشه است و هر دو شکلی از یک واژه ایرانی هستند . برای افرادی که به کوه نوردی علاقه دارند و نیز مسافر تورهای ترکیبی روسیه هستند ، اینجا بهترین مکان برای آنها به شمار می رود و همچنین می توانند با کوهنوردی در این مکان شگفت آور و فوق العاده تجربه ای فراموش نشدنی را برای خود بسازند .
این کوه شامل دو قله شرقی و غربی است که قله غربی ، قله اصلی آن می باشد که دارای 5.642 متر ارتفاع می باشد و از این رو بلندترین قله اروپا نام گرفته است . قله شرقی فقط 21 متر از قله غربی آن کوتاه تر است . یکی از مکان های دیدنی و تفریحی روسیه به حساب می آید .
البروس یک آتشفشان خاموش است که بر اساس اطلاعات موجود ، آخرین بار در دهه 50 میلادی فوران کرده است و در حال حاضر دهانه این قله پر از یخ و برف می باشد . این کوه دارای شیبی ملایم و کم و نیز حالت مخروطی شکل دارد . قطر دهانه این کوه بین 300 تا 400 متر می باشد .
6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW