021-88507190

دریاچه بایکان روسیه

دریاچه بایکان روسیه
دریاچه بایکان روسیه ، دریاچه ایست در جنوب سیبری در کشور روسیه ، میان استان ایرکوتسک و جمهوری بوریاتا قرار دارد . این دریاچه هفتمین دریاچه بزرگ جهان است و در لیست میراث جهانی قرار دارد که این دریاچه حاصل فروافتادگی زمین است . دریاچه بایکان بزرگترین منبع آب شیرین جهان به شمار می آید . در کل حدود 20 درصد تمام آب شیرین غیر منجمد سطحی روی کره زمین در این دریاچه قرار دارد . مساحت و بزرگی این دریاچه 31.500 کیلومتر مربع می باشد و همچنین عمق آب در این دریاچه 1.642 متر است که عمیق ترین دریاچه جهان است . این محل یکی از مکان های دیدنی روسیه نیز می باشد . همچنین این مکان دارای زلال ترین آب میان دریاچه های جهان است و با قدمتی 25 میلیون سال ، قدیمی ترین دریاچه جهان نیز به شمار می آید .
قبایل بوریات در سمت شرقی دریاچه زندگی می کنند و به پرورش بز ، شتر ، گاو و گوسفند مشغول هستند . دمای هوا در محل زندگی آنان بین 14 درجه سانتی گراد در تابستان و 19- درجه سانتی گراد در زمستان تغییر می کند . افرادی که به همراه تورهای ترکیبی روسیه به این کشور زیبا سفر می کنند ، می توانند از این دریاچه و این روستا دیدن نمایند ، این مکان در زمستان بسیار زیبا است و نیز همچنین در تابستان بسیار تماشایی است .
دریاچه بایکان زیستگاه بیش از 1700 گونه گیاهی و جانوری است که نصف بیشتر از آنها در هیچ جای دیگر دنیا یافت نمی شوند . از آنجایی که این دریاچه خیلی قدیمی و دورافتاده است ، دارای جانورانی است که فقط در این مکان یافت می شوند . این جانوران شامل تعداد زیادی از بی مهرگان ، چندین گونه از ماهی ها و فک آب شیرین دریاچه بایکان می باشند .
6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW