021-88507190

واراناسی کلکته

واراناسی کلکته
واراناسی یکی از رنگارنگ ترین و شگفت انگیزترین نقاط جهان است که هر گوشه آن یک جذابیت و تازگی دارد ، و نیز همچنین یکی از جاذبه های توریستی هند محسوب می شود . واراناسی که به آن بنارس (Benares) نیز گفته می شود ، یکی از قدیمی ترین شهر های قابل سکونت دنیاست و در بین هندوها نیز یکی از مقدس ترین نقاط به شمار می رود . در توصیف شهر شگفت انگیز بنارس می توان گفت که قدیمی تر از تاریخ ، قدیمی تر از سنت و حتی قدیمی تر از افسانه هاست . البته تا این شهر اعجاب انگیز را از نزدیک نبینید ، نمیتوانید درک درست و دقیقی از هند داشته باشید ، بنابراین پیشنهاد می کنیم حتما از این مکان دیدن نمایید . جهت اطلاع از قیمت تور هند نیز می توانید به صفحه مربوطه مراجعه نمایید و با توجه به بودجه خود ، تور مناسب را انتخاب کرده و به این کشور هیجان انگیز و زنده سفر کنید و خاطرات به یاد ماندنی را برای خود بسازید .
واراناسی در کنار رود گنگ قرار گرفته است که بسیار برای مردم کشور هند مهم و مقدس می باشد . بنارس یا همان واراناسی ، شهر ادیان هندی است و 3 دین اصلی آنها در این شهر به وجود آمده است . هندوهای زیادی از سرتاسر دنیا ، فاصله زیادی طی می کنند تا خود را برای انجام اعمال مذهبی به این شهر برسانند ، چرا که همانطور که گفته شد این شهر برای هندوها بسیار مقدس می باشد . این شهر ، 5000 سال پیش توسط شیوا بنا شده است و هندوها ، بر این باورند که اگر کسی در این شهر بمیرد ، قطعا به رستگاری خواهد رسید و از این رو جمعیت افراد بزرگسال در آن بسیار زیاد است و افراد مسن به آنجا می روند تا در آنجا بمیرند . خیابان های تو در تو و پر پیچ و خم احساس بسیار جالبی در بازدید این شهر به گردشگران می دهد .
رود گنگ ، از هیمالیا سرچشمه میگیرد و مقدس ترین و طولانی ترین رود هند می باشد و به عنوان رود ملی هند اعلام شده است . در این رود دلفین های بسیاری زندگی می کنند که آنها هم جانوران دریایی ملی هند شناخته شده اند .
6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW