021-88507190

رختشویخانه بمبئی

رختشویخانه بمبئی
رختشویخانه بمبئی یا دوبی گات ، شناخته شده ترین رختشویخانه در هوای باز است که در جنوب بمبئی قرار گرفته است و یکی از مکان های دیدنی بمبئی محسوب می شود . این رختشویخانه بزرگ و عظیم برای مسافران و توریست های تور بمبئی بسیار جالب و جذاب می باشد چرا که بزرگ ترین رختشویخانه در فضای باز دنیا را می توانند از نزدیک مشاهده کنند . در این مجموعه تاریخی ، 7000 نفر روزی 20 ساعت را به جدا سازی ، تمیز کردن ، سفید کاری ، خشک کردن و و در نهایت اتو کشیدن لباس های مردم سرتاسر شهر اختصاص می دهند و در مجموع سالانه 16 میلیون دلار درآمد کسب می کنند . برای بسیاری از افراد ، دوبی گات یادآور روح نوآورانه و کارآفرین سال های گذشته بمبئی است که امروز آن را به پایتخت شلوغ و تجاری این شهر تبدیل کرده است .
امروز دوبی گات دارای 1026 محل شست و شو در هوای آزاد است که هر کدام از آنها به سنگی مجهز هستند ، جایی که افراد آب لباس ها را می گیرند . روش کار بدین صورت است که لباس های هر مشتری جمع شده و به دوبی گات آورده می شود ، لباس ها توسط رختشوی های زن و مرد انبار می شود ، بیشتر اوقات روند کار به این شکل است که لباس ها را یک شب در آب و مواد شوینده خیسانده ، صبح روز بعد به روش های مخصوص آب آنها را گرفته و لباس ها را می شویند . در ادامه این لباس ها را با دقت روی طناب پهن می کنند تا خشک شوند ، بدین صورت از فضای به هم فشرده شده استفاده کرده و در عین حال چشم انداز بسیار جالبی از بالای پل ماهالاکشمی پیش روی چشم بینندگان قرار می دهند .
دوبی گات با بیش از یک قرن و نیم قرن سابقه ، تغییرات زیادی را به چشم دیده است . جالب است بدانید که بیشتر خانه های شهر دارای ماشین های لباسشویی هستند و بسیاری از بیمارستان ها و هتل ها نیز دارای سرویس لباسشویی می باشند ، اما با این اوصاف و علی رغم تمام تغییرات جمعیتی و تکنولوژی ، گات مشتریان خود را حفظ کرده است . به دلیل هزینه بسیار کمتر این مجموعه نسبت به لباسشویی های خصوصی ، انتخاب اول هتل ها و بیمارستان های کوچک به شمار می رود .
جهت خرید بلیط هند می توانید به صفحه مربوطه مراجعه کنید و از خدمات غیر حضوری و خرید اینترنتی نهایت استفاده را ببرید .
6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW