021-88507190

جال محل جیپور

جال محل جیپور
جال محل جیپور به معنای قصر آب می باشد که در میان دریاچه من ساگار قرار دارد که یکی از جاذبه های گردشگری جیپور شناخته می شود . این قصر با شکوه ، تفرجگاهی در میان آب است و منظره بسیار زیبایی را پیش چشمتان قرار می دهد . جال محل از مهمترین بناهای باقی مانده در جیپور است که به سبک معماری اصیل هندی باقی مانده است . این قصر بسیار زیبا نشان دهنده تاریخ ، فرهنگ و سبک زندگی در هند است . برای کمتر شدن هزینه های سفر خود ، می توانید تور لحظه آخری هند را رزرو کنید .
جیپور نام مرکز ایالت راجستان است که در شمال غربی کشور هند قرار دارد و یکی از قدیمی ترین شهرهای این کشور به حساب می آید که از سال 1727 میلادی تا کنون گذر روزگار را به تماشا نشسته است . از همان ابتدا فرمانروایان مختلفی بر این منطقه حکمرانی کرده اند ، به همین دلیل قصرها و اقامتگاه های خاص و باشکوه زیادی در طول زمان در جیپور ساخته شده است . قصرهایی که برخی از آن ها هنوز هم در این شهر وجود دارند و به جاذبه هایی برای گردشگران تبدیل شده اند .
در گذشته این دریاچه و مناطق اطرافش محل بسیار خوبی برای ساخت قصرها و خانه های اربابان بوده اند زیرا دریاچه در شمال شهر قرار گرفته و توسط تپه های آراوالی از شمال ، غرب و شرق محصور شده است . قصر جال محل مکانی برای زندگی پادشاه نبوده بلکه از آن به عنوان تفرجگاهی زیبا برای تفریح و استراحت و صد البته به رخ کشیدن ثروت و عظمت پادشاه استفاده می کردند . قصر جال محل بنایی 5 طبقه است که 4 طبقه آن زیر آب واقع شده به همین خاطر از کنار دریاچه ، انگار قصری با یک الی دو طبقه روبرو هستیم ، اما با بالا و پایین رفتن سطح آب طبقات مختلفی از این قصر به نمایش در می آیند . این بنا کم ارتفاع و به صورت متقارن ساخته شده است . به دلیل نفوذ آب در قسمت هایی از این قصر آن را در فواصل زمانی مختلف مرمت و بازسازی کرده اند و هنوز هم دولت راجستان سلامت آن را بررسی می کند و در صورت لزوم به مرمت قصر می پردازند . جال محل به رنگ سرخ یا نارنجی پر رنگ دیده می شود که دلیل آن استفاده از ماسه سنگ قرمز در ساخت این قصر با شکوه است ، در ضلع شمال شرقی بنا نیز از سنگ کوارتزیت استفاده کرده اند که دلیل افزونی بر این موضوع شده است .
6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW