021-88507190

باغ های بوتانیکال تفلیس

باغ های بوتانیکال تفلیس
باغ گیاه شناسی یا باغ های بوتانیکال ، یکی از بهترین جاذبه های توریستی تفلیس به شمار می رود که سالانه ، بسیاری از گردشگران را به خود جذب می کند . باغ های بوتانیکال در سال 1845 به منظور بازدید عموم بازگشایی شد ، زیرا تا قبل از آن تنها خانواده سلطنتی حق استفاده از این باغ ها را داشتند . باغ گیاه شناسی در مرکز شهر تفلیس و در کوهپایه های قلعه ناریکالا تفلیس ، قرار گرفته است . این باغ در زمینی به مساحت 161 هکتار واقع شده است و به 4500 گروه طبقه بندی شده است . این باغ بسیار زیبا دو ورودی دارد ، یکی بالای قلعه ناریکالا ، و دیگری از آبانوتوبانی که پشت مسجد تفلیس واقع شده است . تاریخ ساخت این باغ به بیش از 3 قرن پیش باز می گردد . اولین بار در سال 1671 توسط یک مسافر فرانسوی به نام "ژان شاردن" با عنوان باغ سلطنتی شناخته شد و در نهایت در سال 1625 تحت عنوان باغ قلعه یا باغ سیدآباد (Seidabad) نام گذاری شد . باغ گیاه شناسی در اوایل قرن 19 میلادی بازسازی شد و در سال 1845 رسماً به عنوان گیاه شناسی تفلیس شناخته شد و نیز نام گذاری شد .
بین سال های 1896 و 1904 باغ به سمت غرب گسترش یافت ، همچنین بین سال های 1932 و 1958 قلمرو اطراف گورستان اخوان سابق در باغ گیاه شناسی گنجانده شد ، به طوری که هنوز هم گورهایی در این باغ به چشم می خورد . یکی دیگر از محل های جادویی و بسیار شگفت آور در قلمرو باغ گیاه شناسی ، آبشار جادویی و یک پل در بالای آن است . در امتداد این باغ زیبا یک تونل در منطقه ای که مجسمه یک مرد سنگی در آن ساخته شده است به چشم می خورد .
در باغ گیاه شناسی تفلیس بیش از 3500 نوع گیاه مختلف وجود دارد که گیاهان مجلی و جهانی در آن کشت می شوند . غرفه ها ، کوچه های سایه دار ، چند آبشار و پل های زیبایی در اطراف باغ برای بازدیدکنندگان تعبیه شده است که این مکان را برای پیاده روی و دوچرخه سواری بسیار مناسب می باشند . از جمله بیشترین و اصلی ترین گروه گردشگران این باغ ، کسانی هستند که علاقه شدیدی به گل و گیاه دارند . گیاهان نادر و کمیابی که در این باغ وجود دارند ، برای گیاه شناسان بسیار جذاب و حائز اهمیت می باشند . همچنین تاریخ شناسان کشف کرده اند که در قبرستان قدیمی مسلمانان ، چهره های برجسته و سرشناسی از قفقازها به خاک سپرده شده اند که ابتدا جسد آنها در این باغ بوده است .
6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW