021-88507190

موزه ملی تفلیس

موزه ملی تفلیس
موزه ملی تفلیس که از به هم پیوستن چندین موزه و گالری به وجود آمده است و هر آنچه که از یک موزه انتظار داشته باشید ، از کتب قدیمی گرفته تا آثار تاریخی و با قدمت نفیس چوبی و شیشه ای و همچنین ابزار آلات جنگی در آن یافت می شود ، از مکان های دیدنی تفلیس محسوب می شود . موزه ملی تفلیس که از بزرگترین موزه های موجود در این کشور است با گالری ها و سالن های مختلف سالانه گردشگران زیادی را به سوی خود می کشاند و آثار ارزشمندی از دوران های متفاوت را برای آنها به نمایش می گذارد . این موزه گنجینه ای عظیم و با ارزش از دوران قاجاریه تا هخامنشی ایران را نیز در خود گنجانده است و نقاشی های مربوط به هنرمندان ایرانی را به نمایش گذاشته است . موزه ملی تفلیس در خیابان مشهور "روستاولی" واقع شده است و با داشتن بیشتر از 3000 اشیاء گرانبها و خاص ، از برترین موزه های گرجستان به شمار می رود . این موزه غنی در سال 2004 میلادی ، برای بازدید عموم افتتاح شده است ، اما پیشینه تشکیل نخستین گنجینه گرجستان به 190 سال پیش بازمی گردد . از آنجایی که در این موزه اشیاء بسیار با ارزشی از دوره های مختلفی وجود دارد ، این موزه برای علاقمندان به تاریخ بسیار جذاب و با اهمیت است . در طبقه دوم موزه ، سالن بسیار بزرگی به نقاشی های زیبای هنرمندان ایرانی دوره قاجاریه اختصاص داده شده است که بسیار جذاب و قابل توجه هستند ، یکی از مهمترین دلایل وجود این تعداد زیاد آثار ایرانی مربوط به دوره قاجاریه ، این است که بخش بزرگی از کشور گرجستان و شهر تفلیس در این دوران از نواحی شمالی ایران محسوب می شده که طی عهدنامه گلستان ، منطقه قفقاز که شامل بخش بزرگی از گرجستان هم بود ، از ایران جدا شده و به خاک روسیه پیوست .
در این موزه به عنوان یکی از دیدنی های تفلیس ، آثار با اهمیتی همچون نقاشی های دوره قاجار ، تابلو های نقاشی روی شیشه ، قرآن های قدیمی ، آثار چوبی ، ظروف فلزی با سبک های مختلف ، قطعه کاشی های منقوش به طرح های اسلامی ، فرش ها و پارچه های دستباف ، سپر و کلاه خود ، شمشیر ، ظروف سنگی و شیشه ای ساخت ایران وجود دارد که هر ساله پذیرای تعداد بسیار زیادی بازدید کننده از کشورهای مختلف دنیا می باشد . همچنین در این موزه مجموعه های نفیسی از آثار قرون وسطی مسیحی ، مجموعه طلا و نقره و جواهرات با ارزش مربوط به سرزمین باستانی کولخیس و همچنین آثار مختلف و گرانبهایی از هنرمندان اروپای غربی و شرقی ، گرجستان و روسیه به چشم می خورد که بر جذابیت آن افزوده اند .
موزه ملی گرجستان در تفلیس در نزدیکی میدان آزادی تفلیس واقع شده است و به عنوان یکی از برترین جاذبه های دیدنی گرجستان مورد بازدید بسیاری قرار می گیرد . این موزه همه روزه به جز دوشنبه ها از ساعت 10:00 الی 18:00 برای عموم باز می باشد . برای خرید بلیط به صورت آنلاین و غیرحضوری می توانید به صفحه مربوطه مراجعه نمایید .
6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW