021-88507190

گردشگری غذایی یا شکم گردی در سفر

گردشگری آژانس مسافرتی مهرپرواز 24 تیر ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

     
    یکی از هیجان انگیزترین سبک های گردشگری و جذب توریست که صود اقتصادی قابل توجهی هم دارد. غذاها از قالب اصلی خودشون خارج و به یک سرگرمی، تفریح و حتی یک هنر تبدیل شده اند. تجربه و امتحان غذاهای جدید و خاص یک کشور یکی از مهم ترین اهداف گردشگران در طول سفر است. اگر وقتی به خاطرات سفرتان فکر می کنید قبل از هرچیز طعم و مزه غذایی خاص به ذهنتان می آید پس شما هم یک گردشگر غذایی محسوب می شوید!

     گردشگری غذایی یا شکم گردی در سفر

    تعریف گردشگری غذایی

    به دنبال طعم های جدید و متفاوت!

    اگر یکی از اهداف سفرتان تجربه و امتحان غذاها و نوشیدنی های آن منطقه است پس شما هم یک گردشگر غذایی هستید. مثلا به ایتالیا سفر کرده اید تا حتما پیتزای اصیل ایتالیایی را امتحان کنید. به هند رفته اید تا طعم تند و تیز غذاهای سنتی هند را تجربه کنید یا در سفر به کشورهای آسیای شرقی، تجربه غذاهای دریایی و عجیب و غریب این منطقه را در اولویت برنامه هایتان قرار داده اید!

    گردشگری غذایی صرفا به معنی سفر به یک کشور دور نیست و در سفرهای نزدیک و داخلی هم استفاده می شود. در داخل یک کشور هر شهر غذاهای سنتی و مخصوص به خود دارد که می تواند برای مسافران جذاب باشد. مطمئنا خیلی از ما بارها فقط برای کته کباب خوردن، ماهی کباب به شمال رفته ایم! یا با شنیدن مسافران ترکیه و غذاهای محشر آنتالیا به فکر سفر به آنجا افتاده ایم !! درست است؟ غذا آنقدر اهمیت پیدا کرده است که خود به تنهایی به یک هدف سفر تبدیل شده است.

    گردشگری غذایی یا شکم گردی در سفر

    ترکیب سفر و غذا

    خیلی از ما بدون آن که بدانیم یک گردشگر غذایی حرفه ای هستیم و خودمان نمی دانیم. حتما شما هم از آن دسته افراد هستید که قبل از سفر لیستی از بهترین غذاها و رستوران های کشور مقصد را تهیه کرده اید تا در طول سفر حتما آن ها را تجربه کنید. مثلا برنامه ریزی کرده اید که در سفر به تور پاریس حتما در یکی از کافه های مشهور این شهر نان کروسان تازه و داغ و یک فنجان قهوه فرانسوی سفارش بدهید. در تور استانبول دونر کباب و کوفته ها مشهور باقلوا بخورید و در ایتالیا حتما پاستا و پیتزا را امتحان کنید. می بینید؟

    گردشگری غذایی یا شکم گردی در سفر

    انواع سرو غذا

    حتما بهترین حالت سرو یک غذای جذاب و دلچسب در یک رستوران لوکس و آرام است. ولی امتحان یک طعم جدید در غذاهای خیابانی هم یکی از بخش های گردشگری غذایی است که به دلیل ارزان و در دسترس بودن طرفداران بسیار زیادی دارد. شاید هیچ غذایی به اندازه یک غذای خیابانی نتواند طعم واقعی آشپزی آن کشور را به شما نشان دهد. این غذاها معمولا در محله ها و خیابان های شلوغ شهر فروخته می شوند و فضای جالب بازارهای اغذیه فروشی و طعم خوشمزه این غذاها یکی از بهترین تجربیات سفر خواهند بود.

     گردشگری غذایی یا شکم گردی در سفر

    گردشگری غذایی در ایران

    کشور ایران نیز قابلیت جذب گردشگر غذا را دارد از آنجایی که همراه دو کشور رم و چین سه مکتب آشپزی جهان هستند و همچنین به دلیل تنوع فرهنگی و قومی که در کشور وجود دارد تنوع غذایی فراوانی وجود دارد . ۲۵۰۰ نوع غذا و ۱۰۹ نوع نوشیدنی همراه با نان و شیرینی در ایران شناخته شده است. 

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW