021-88507190

پل های دیدنی استانبول

گردشگری آژانس مسافرتی مهرپرواز 26 تیر ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
در کلیه شهرهایی که به وسیله تنگه از هم جدا می شوند، انتظار می رود که توسط پلی به هم متصل شوند که بتواند دو قسمت شهر را به هم وصل کند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    در کلیه شهرهایی که به وسیله تنگه از هم جدا می شوند، انتظار می رود که توسط پلی به هم متصل شوند که بتواند دو قسمت شهر را به هم وصل کند. این پل ها بسیار چشمگیر هستند و خیلی زود به جاذبه های گردشگری آن شهر تبدیل می شوند. تور استانبول برای شما دنیایی از جاذبه های گردشگری شگفت انگیزی را به ارمغان می آورد. در شهر زیبا و جذاب استانبول نیز تنگه بسفر باعث جدایی بخش آسیایی و اروپایی شهر شده است و پل هایی در شهر وجود دارد که این دو بخش را به هم متصل کرده است. آژانس هواپیمایی مهرپرواز در این مطلب پل های شهر استانبول را به شما معرفی می کند:

    پل بسفر
    پل بسفر که از پل های بسیار دیدنی استانبول است، دو قسمت آسیایی و اروپایی استانبول را به هم متصل کرده است. این پل بین سال های 1970 الی 1973 بر روی تنگه بسفر بنا شده است و امروزه به صورت میانگین ، روزانه 180.000 وسیله نقلیه از روی آن عبور می کنند و در روی آن تردد دارند. این پل دارای طول 1150 متر و عرض 39 متر دارد و ارتفاع آن از سطح دریا هم 105 متر می باشد. به جرات می توان گفت که اگر به استانبول بروید امکان ندارد از روی این پل زیبا گذر نکنید و یا در زیر پل قایق سواری نکنید. این پل هم در شب بسیار زیبا و دیدنی است و هم در روز بسیار چشمگیر است. اگر که در طول روز روی پل بروید می توانید به راحتی گنبدهای مسجد ایاصوفیه استانبول را مشاهده نمایید. در شب پل نمای دیگری دارد چرا که با چراغ های رنگی و ال ای دی بسیار زیبایی تزئین شده است که به پل نمایی خیره کننده می دهند.

    پل بسفر

    پل فاتح سلطان مهمت
    این پل به عنوان "پل بسفر دوم" نیز شناخته می شودو ساخت آن در سال 1988 به اتمام رسید. نام این پل از نام یکی از پادشاهان عثمانی گرفته شده است که سلطان مهمت نام داشته است و در سال 1453 قسطنطنیه را فتح کرده است. این پل معلق فلزی نیز دو بخش اروپایی و آسیایی استانبول را به هم متصل می کند و از پل های بسیار جالب و جذاب استانبول محسوب می شود. این پل هم از نظر استراتژیکی و هم از نظر تاریخی نقش بسیار مهمی در این شهر تاریخی و باستانی دارد. بخش چشمگیری از رفت و آمد در استانبول روی این پل انجام می شود.

    پل فاتح سلطان مهمت

    پل گالاتا
    یکی از پل های بسیار زیبا و دیدنی استانبول که از معروف ترین پل های این شهر نیز محسوب می شود، پل گالاتا نام دارد. در مورد این پل صحبت های بسیاری وجود دارد که در ادبیات ترکیه نیز از این پل چندین و چند بار نام برده شده است. پل گالاتای استانبول در قرن نوزدهم میلادی ساخته شده است و یکی از جاذبه های توریستی استانبول نیز محسوب می شود. روی این پل صف طولانی از ماهیگیرانی را می توان مشاهده کرد که در هر سوی این پل فلزی ایستاده اند. این ماهیگیران با قلابی در دستشان، در انتظار صید ماهی بزرگ هستند. پل گالاتا بر روی شاخ طلایی استانبول ساخته شده است و زیر آن هم تعداد زیادی رستوران با نمایی رو به آب وجود دارد که مردم و گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند. بر فراز این پل می توانید هم زمان دو قاره را مشاهده نمایید. مردم شهر استانبول به دلیل علاقه ای که به این پل دارند نیز زیاد به این پل می روند. این پل محل بسیار مناسبی است تا با فرهنگ و رفتار مردم محلی بیشتر آشنا شوید و از نزدیک با آنها ارتباط برقرار نمایید.

    پل گالاتا

    مترو پل شاخ طلایی
    این پل یکی از سازه های نوساز و جدید است که در این شهر ساخته شده است. متروپل شاخ طلایی که در سال 2014 ساخته شده است و منطقه بی اغلو و منطقه فاتح را توسط خط M2 به هم وصل می کند. متروپل شاخ طلایی پلی است ثابت که همانطور که از نام آن پیداست، روزانه مترو از آن عبور می کند. گرچه که این پل قدمت زیادی ندارد و تاریخی نیست اما با این وجود در لیست پل های زیبا و دیدنی استانبول قرار دارد.

    مترو پل شاخ طلایی

    پل یاووز سلطان سلیم
    این پل که در کنار ورودی دریای سیاه تنگه بسفر قرار دارد، زمان زیدی از معرفی و نام گذاری اش نمی گذرد. این پل نیز دو بخش اروپایی و آسیایی را به هم متصل می نماید. پل یاووز سلطان سلیم 73 متر از سطح دریا ارتفاع دارد و نیز دارای عرض 59 متر می باشد، این پل همچنین 10 لاین تردد دارد. در سال 2012 برای کم نمودن حجم ترافیک، تصمیم گرفته شد که پلی احداث کنند و این پل را ساختند، پرچه که برای ساختن پل با مخالفت مردم و حامیان محیط زیست نیز روبرو شدند چرا که برای ساخت پل یاووز سلطان سلیم، تعداد بسیاری از درختان جنگلی را قطع کردند و علاوه بر این تمامی زمین های مرطوب اطراف نیز د رمعرض خطر هستند، و این امر بسیار طبیعی که هر دو مورد خطر بزرگی برای محیط زیست هستند.

    پل یاووز سلطان سلیم

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW