021-88507190

سفری مهیج به اعماق پارک ملی مارماریس

گردشگری آژانس مسافرتی مهرپرواز 28 تیر ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
مارماریس پارک ملی مشهوری دارد که آب و هوای عالی، گونه های متنوع جانوری، پوشش گیاهی متنوع و چشم اندازهای چشم نوازی دارد که گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    مارماریس شهری است بندری که در جنوب غربی کشور ترکیه واقع شده است و از آنجایی که میان رشته کوه های کنار دریا واقع شده، از آن مقصدی بسیار جذاب برای توریست ها و گردشگران به وجود آورده است. اگر مسافر تور لحظه آخری مارماریس باشید، متوجه خواهید شد که این شهر، پارک ملی مشهوری دارد که آب و هوای عالی، گونه های متنوع جانوری، پوشش گیاهی متنوع و چشم اندازهای بسیار زیبا و چشم نوازی دارد که گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند. امروز آژانس مسافرتی مهرپرواز می خواهد شما را بیشتر با این پارک ملی محبوب آشنا کند.
    پارک ملی مارماریس با مساحت تقریبی 29 هکتار، در فاصله 6 کیلومتری شهر مارماریس قرار گرفته است و پناهگاه بسیار مناسبی برای جانوران و گیاهان مختلف است. این پارک مکان های محافظت شده بسیاری دارد و همچنین خط ساحلی متفاوتش، نقش به سزایی در قایق سواری گردشگران به سوی ساحل دارد. در حاشیه پارک ملی مارماریس، سواحل بکر و بسیار زیبا و آرامی وجود دارد که به جزیره جنت (Cennet) ، (به معنی بهشت) هم نزدیک است و در آن می توانید پیکنیک راه بیاندازید، در تورهای اسب سواری شرکت نمایید و یا حتی کمپ بزنید. از مارماریس می توانید در عرض نیم ساعت با ماشین، خود را به سواحل تماشایی و منظره هایی چشم نواز در امتداد دریا می رسید، همچنین از آنجا می توانید سری به جزیره کلوپاترا که گفته می شود بهترین شن های دنیا را دارد و از جاذبه های گردشگری مارماریس نیز محسوب می شود، بزنید.

    سفری مهیج به اعماق پارک ملی مارماریس


    جانوران و گیاهان پارک ملی مارماریس
    پارک ملی مارماریس بیشتر از هر چیز دیگری درخت های کاج های سرخ پوشیده شده و درختان "سویت گام" هم در نواحی مشخص آن به چشم می خورند. درختان چنار، صنوبر، کاج سرخ و سرو، همه باهم و در کنار هم باعث شده اند تا چشم اندازی فوق العاده و زیبایی در پارک ملی به وجود آید. درختان دیگری همچون سوماق، اقاقیا و زیتون وحشی و غیره نیز در سرتاسر پارک پراکنده شده است.
    پارک ملی مارماریس حیات وحش متنوع و بسیار گسترده ای دارد، در کنار بزهای وحشی، پستاندارانی همانند خوک، روباه، خرس، راسو، جوجه تیغی، سنجاب قرمز، شغال، سمور و سیاهگوش و غیره نیز در این پارک به چشم می خورند. قطعاً با رفتنبه پارک ملی مارماریس و دیدن تنوع زیستی پرندگان نیز شگفت زده خواهید شد، به جز عقاب و کرکس پرندگان مهاجر بسیاری گاه و بیگاه به اینجا می آیند تا تنوع پرندگان را بیشتر و بیشتر کنند.

    تاریخ در پارک ملی مارماریس
    پارک ملی مارماریس تنها جایی برای دیدن تنوع زیستی گیاهان و جانوران نیست، اگر به غیر از دوست داشتن طبیعت، دوستدار تاریخ نیز هستید، حتماً برایتان جذاب است بدانید در گوشه ای از پارک قرن هاست که آثار تاریخی بسیار با ارزش و پر اهمیتی وجود دارد. پارک ملی مارماریس سایت شهرهای تاریخی آموس و فیسکوس است که در گذشته به آنها سرزمین کاریا می گفتند و حتی هنوز هم نشانه هایی از استعمار جزیره رودس در آنها به چشم می خورد. در بخش آموس، ویرانه هایی از آمفی تئاتر، مکان های مذهبی و باقی مانده از پایه مجسمه های بسیاری را می بینید که با دیوارهای شهر محاصره شده اند.
    این پارک در سال 1996 به عنوان پارک ملی منابع زیبای طبیعی، فرهنگی و تفریحی در جنوب غربی ترکیه راه اندازی شد. چنانچه از گردشگران و توریست های همیشگی و دائم مارماریس نیستید و به دنبال تجربه های جدید و چالش برانگیز هستید، این پارک می تواند تمام نیازهای شما را در این زمینه برآورده نماید. برای رسیدن به این پارک ملی راه بسیار راحتی پیش رو دارید، ابتدا خود را به مرکر شهر مارماریس برسانید، و بعد از آن سوار تاکسی های صورتی رنگ شوید و با تحمل 10 دقیقه به درب ورودی پارک خواهید رسید. برای ورود به پارک ملی مارماریس می بایست 3 لیره ترکیه هزینه پرداخت نمایید. اگر علاقه به پیاده روی دارید، این پارک یکی از بهترین مکان ها برای پیاده روی است، البته برای راحتی مهمانان، کفپوش های چوبی طراحی کرده اند که روی آنها بتوانند آسان تر قدم بردارید. در گوشه ای از پارک ساحل بسیار آرامی وجود دارد که می توانید تنی به آب بزنید و میان امواج نیلگون آن شنا کنید و یا در ساحل استراحت نمایید. پارک ملی مارماریس آنقدر بکر و دست نخورده و طبیعی است که در آن رستوران و یا غذاخوری وجود ندارد، بنابراین اگر می خواهید مدت زمان طولانی را در این پارک سپری کنید، حتماً با خودتان غذا و خوراکی ببرید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW