021-88507190

پارک ملی توشتی، بهشت جنگلی در جاده های پر پیچ و خم گرجستان

گردشگری آژانس مسافرتی مهرپرواز 01 مرداد ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
پارک ملی توشتی هم نیز همانند پارک ملی تفلیس یکی از شگفت انگیزترین مکان هایی است که در این شهر می توانید از آن دیدن نمایید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    کشور گرجستان گسترده وسیعی از جاذبه های طبیعی را داراست و برای کسانی که طبیعت گردی هستند، می تواند گزینه مناسبی برای سفری عالی و شگفت انگیز باشد. تفلیس پایتخت کشور گرجستان بوده و پارک های بسیار سرسبز و دیدنی در آن وجود دارد که هرکدام از آنها با پتانسیل هایی که دارند، می توانند مسافران تور لحظه آخری گرجستان را بسیار زیاد سرگرم کنند. در این مطلب می خواهیم درباره پارک ملی توشتی صحبت کنیم. این پارک هم نیز همانند پارک ملی تفلیس یکی از شگفت انگیزترین مکان هایی است که در این شهر می توانید از آن دیدن نمایید. در ادامه با آژانس مسافرتی مهرپرواز همراه باشید تا با این پارک ملی بیشتر و بهتر آشنا شوید.
    پارک ملی توشتی در تفلیس یکی از جالب ترین پارک های این شهر بسیار زیبا است که در محدوده ای با وسعت 796 کیلومتر مربع واقع در دامنه شمالی کوه قفقاز قرار گرفته است و از شهر کاختی تا مرز روسیه نیز امتداد دارد. سالانه مسافران بسیاری که به تفلیس سفر می کنند، پارک ملی توشتی را در لیست مقاصد گردشگری خود در تفلیس قرار می دهند. همه ساله گردشگران زیادی از شهرها و کشورهای خارجی و از سرتاسر دنیا به این شهر می آیند و علاقه زیادی دارند که از جاذبه های توریستی گرجستان دیدن نمایند. در فصل تابستان به دلیل قرار گرفتن در منطقه کوهستانی این پارک بسیار مناسب کوهنوردی و گردشگری نیز بوده است. چه کسانی که با تور به این شهر می آیند و چه کسانی که بدون تور به این شهر زیبا سفر می کنند، می توانند به پارک ملی توشتی بروند و خاطره ای فوق العاده برای خود رقم بزنند.

    پارک ملی توشتی، بهشت جنگلی در جاده های پر پیچ و خم گرجستان

    این پارک در تفلیس به علت داشتن  چشم انداز های بی نظیر و فوق العاده ای که دارد به "بهشت پنهان" گرجستان شهرت یافته است. اهالی ای محدوده به دلیل سرسبزی منطقه، بخشی از زمین های آن را به چراگاهی برای دام های خود اختصاص داده اند و به دامداری مشغول هستند. یکی از فعالیت هایی که مردم در این منطقه به آن مشغول هستند تولید پنبه و پنیر است که به کشورهای زیادی هم نیز صادر می کنند و به نوعی پنیر و پنبه منطقه توشتی در دنیا بسیار معروف است. از ویژگی های به خصوص پارک ملی توشتی گرجستان می توان به این نکته اشاره کرد که به دلیل اینکه تمامی محدوده و منطقه تحت حفاظت محیط زیست است، طبیعت آن بکر و دست نخورده است و همین موضوع، خودش از جاذبه های این پارک برای گردشگران تورهای خارجی است. پارک توشتی بعد از سقوط سلطنت متحد گرجستان در قرن پانزدهم به تصرف پادشاهان کاکهیتان در آمد.

    پارک ملی توشتی، بهشت جنگلی در جاده های پر پیچ و خم گرجستان


    پارک ملی توشتی در فاصله 280 کیلومتری شهر تفلیس و همچنین 85 کیلومتری کوه های قفقاز قرار گرفته است و برای دسترسی گردشگران و توریست ها، شرایط مناسبی را ایجاد کرده اند تا به راحتی رفت و آمد کنند. این منطقه به دلیل طبیعت بی نظیری که دارد، در دره های آن پر از گوسفند است و به علت این موضوع شهرت دارد.
    معماری ساختمان ها و قلعه های پارک ملی توشتی گرجستان بر زیبایی و فضای رویایی این محدوده افزوده است. این پارک در لیست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. یکی از دیدنی ترین بناهای خاص در پارک ملی توشتی، برج های دارتلو گرجستان است که یکی از دلایل ساخت آن نگهبانی بوده است. این مکان محل بسیار مناسبی برای چوپانان می باشد که دام های خود را به چرا ببرند.
    پارک ملی توشتی گرجستان به دلیل ویژگی های خاصی که دارد و نیز وسعت و قدمت زادی که دارد، از قدیمی ترین پارک های گرجستان بوده است و از مهمترین جاذبه های گردشگری این کشور به شمار می رود.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW