021-88507190

سفر به آنکارا بهتر است یا استانبول؟

راهنمای سفر آژانس مسافرتی مهرپرواز 06 شهریور ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
کسانی که می خواهند به ترکیه سفر کنند، معمولا در انتخاب مقصد کمی سردرگم می شوند. آنکارا بهتر است یا استانبول؟ به کدام شهر ترکیه سفر کنیم بیشتر به ما خوش می گذرد؟

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    آنکارا یا استانبول؟ به کدام یکی از این شهرهای ترکیه باید سفر کرد؟
    کسانی که می خواهند به ترکیه سفر کنند، معمولا در انتخاب مقصد کمی سردرگم می شوند. آنکارا بهتر است یا استانبول؟ به کدام شهر ترکیه سفر کنیم بیشتر به ما خوش می گذرد؟ خوب این طور می گویند که آنکارا مرکز سیاسی ترکیه و استانبول یک شهر هیجان انگیز و سرزنده است. هرچند این تفکر کمی درست است اما هر دو شهر جنبه های مثبت و منفی مختلفی دارند و می توان سفری جالب به هر کدام از این شهرها داشت. به همین دلیل ما در این مقاله آنکارا و استانبول را مقایسه کرده ایم تا شما بتوانید برای سفرتان بین این دو شهر زیبای ترکیه انتخاب دقیق تر و بهتری داشته باشید. پس با مهرپرواز همراه باشید تا پاسخ این سوال مهم را پیدا کنید. آژانس مسافرتی مهرپرواز در این مقاله به شما نشان می دهید که حال و هوای استانبول و آنکارا چه تفاوت هایی با همدیگر دارند و همچنین شما میتوانید در سایت مهرپرواز به راحتی بلیط ارزان هواپیما را به هر کجای جهان رزرو کنید. 
    چرا باید استانبول را انتخاب کنید؟
    اماکن دیدنی بسیار زیاد در استانبول
    مشخص است که هر گوشه و کنار استانبول یک داستان تاریخی دارد و در طی هر ساخت و سازی در ترکیه، مخروبه های به جا مانده از یک کلیسا یا مسجد نمایان می شود. جدا از سلطان احمد و مسجد های بزرگش و کاخ های عثمانی، شهر پر است از آثارمعماری اروپایی، ارتودوکس یونانی، یهودی و ارمنی که دیدنشان بسیار ارزشمند است.

    آنکارا یا استانبول؟ به کدام یکی از این شهرهای ترکیه باید سفر کرد؟

    غذاهای عالی استانبول
    رستوران های استانبول همه نوع غذای سنتی و مدرن را سرو می کنند. پس شما برای غذا خوردن در استانبول انتخاب های زیادی دارید و می توانید یک عالمه غذاهای خوشمزه از کباب گرفته تا وعده های مدرن تست کنید و لذت ببرید.
    دیدن بوسفوروس در استانبول
    تنگه مشهوری که دو قاره اروپا و آسیا را از هم جدا می کند و بسیار زیباست و با سفر به استانبول می توانید از آن دیدن کنید. اگر به استانبول با تور استانبول سفر کردید هر گوشه کنار این شهر بزرگ آسیایی اروپایی را کشف کنید و لذت ببرید.استانبول در دو قاره است و خوش گذرانیتان را دوبرابر می کند.

    استانبول در دو قاره است و خوش گذرانیتان را دوبرابر می کند.

    بخش آسیایی استانبول با بخش اروپاییش زمین تا آسمان فرق می کند و شما می توانید از دیدن هر دو بخش لذت ببرید. اگر احساس کردید که همه جای استانبول را دیده اید، به شما پیشنهاد می کنیم به محله کادیکوی بروید و یک تجربه جدید از استانبول کسب کنید. راستی دیدن جزیره های پرنس را هم از دست ندهید که برای خودشان دنیایی دارند.
    چرا نباید به استانبول سفر کنید؟!
    ترافیک زیاد استانبول
    ترافیک واقعا در استانبول مثل یک کابوس است و می تواند وقت شما را ساعت ها بگیرد و هر آدم آرامی را هم عصبانی کند. شما در استانبول باید زمان بسیار زیادی را به رفت و آمد بین محله ها اختصاص دهید و حتی گاهی وقت ها مجبور می شوید از رفتن به بعضی از نقاط شهر به خاطر ترافیک سنگین صرف نظر کنید. از طرفی جای پارک پیدا کردن در استانبول هم برای خودش داستانی دارد و به همین دلیل شاید نتوانید یک ماشین در طی سفرتان اجاره کنید.
    شلوغی بی پایان استانبول
    استانبول به شدت شلوغ است و حمل و نقل عمومی هم همیشه پر از جمعیت است و آدم ها خیلی مودب نیستند و شما را برای سوار شدن هل می دهند. از طرفی باید هر چیزی را از قبل رزرو کنید، مخصوصا اگر آخرهفته باشد.
    آشغال های موجود در خیابان های استانبول
    شهروندان استانبول آشغال هایشان را در خیابان به بیرون پرتاب می کنند. تابستان ها استانبولی ها در هر گوشه سرسبز شهر به پیک نیک می روند و متاسفانه همه زباله هایشان را در طبیعت رها می کنند و همین مسئله شهر را در تابستان آلوده می کند.
    چرا باید آنکارا را انتخاب کنید؟
    سرسبزی آنکارا
    اولین چیزی که در آنکارا توجهتان را جلب خواهد کرد سرسبزی آن است. در هر سمت خیابان درختکاری شده است و پارک های متعددی وجود دارد که می توانید از فضای سبزشان لذت ببرید و در آن ها قدم بزنید. برعکس استانبول، آنکارا پر از فضای سبز است و شما می توانید از سرسبزی این شهر زیبا لذت ببرید.

    آنکارا یا استانبول؟ به کدام یکی از این شهرهای ترکیه باید سفر کرد؟

    آرامی شهر آنکارا
    آنکارا یک شهر مسکونی و سیاسی است و به همین دلیل برخلاف شلوغی های استانبول، آنکارا شهری آرام و برنامه ریزی شده است. اگرچه آنکارا هم کمی ترافیک دارد اما خیلی کلافه تان نمی کند. خیابان ها هم خیلی شلوغ نیستند و آخر هفته ها می توانید بدون گرفتن سردرد به هر قسمت از شهر بروید.
    مراکز خرید و اماکن دیدنی در آنکارا
    اگر عاشق خرید هستید، آنکارا بهشتی روی زمین برایتان به حساب می آید، چرا که آنکارا پر از مراکز خرید مدرن است و هر برندی را که تصور کنید در این شهر شعبه دارد. از طرفی آنکارا اماکن دیدنی بسیار زیادی دارد که می توانید از آن ها دیدن کنید.اگر با تور آنکارا به این شهر سفر داشتید حتما سری به مراکز خریدش بزنید.

    آنکارا یا استانبول؟ به کدام یکی از این شهرهای ترکیه باید سفر کرد؟

    معماری های بسیار زیبا درآنکارا
    آنکارا معماری های بسیار زیبا و خیره کننده ای دارد که می توانید از دیدن آن ها لذت ببرید. حتی ایستگاه قطار شهر هم نمونه ای از سبک معماری آرت دکو است. دیدن برج های قدیمی ساعت و لامپ های فلزی موجود در خیابان های آنکارا هم شما را متحیر می کند.
    چرا نباید به آنکارا سفر کنید؟
    رستوران های کوچک آنکارا
    رستوران های آنکارا به اندازه استانبول متنوع نیستند و رستوران هایش به جذابیت استانبول نیستند و سرآشپز های خیلی مشهور ندارد. اما تنوع غذاها بالاست و می توانید کباب یا ماهی های تازه را در رستوران های آنکارا تست کنید و لذت ببرید.
    نبود زندگی فرهنگی در آنکارا
    بزرگترین ضعف آنکارا فقدان زندگی فرهنگی است. رویدادهای مهمی مثل نمایشگاه های هنری یا فستیوال های موسیقی در آنکارا پیدا نمی شود و از این لحاظ ضعف هایی دارد.
    خوب! ما در این مقاله جنبه های مثبت و منفی هر دو شهر استانبول و آنکارا را برای شما روشن کردیم. در هر صورت هر دو شهر به اندازه ای جذاب و زیبا هستند که سفر به هرکدام از آن ها می تواند اوقاتی بی نظیر را برای شما رقم بزند. شما می توانید با بررسی این موارد مقصد بهتری را برای خودتان انتخاب کنید و از سفر به یادماندنیتان به ترکیه لذت ببرید.


    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW