021-88507190

آشنایی بیشتر با فرودگاه میلاس بدروم (Milas-Bodrum Airport)

راهنمای سفر آژانس مسافرتی مهرپرواز 31 شهریور ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
فرودگاه بدروم، با نام رسمی فرودگاه میلاس-بدروم، در سال 1997 میلادی احداث شده و از سال 1998 با تکمیل پروژه احداث پایانه بین المللی وارد عرصه فرودگاه ‌های بین‌المللی ترکیه شده است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    فرودگاه بدروم، با نام رسمی فرودگاه میلاس-بدروم، در سال 1997 میلادی احداث شده و از سال 1998 با تکمیل پروژه احداث پایانه بین المللی وارد عرصه فرودگاه ‌های بین‌المللی ترکیه شده است. طبق آخرین آمار اعلام شده در سال 2010 این فرودگاه در فصل تابستان حدود 1.5 میلیون مسافر و در مجموع 2.5 میلیون مسافر در سال دارد. البته در سال 2014 این آمار تا سقف 19 میلیون مسافر روندی رو به رشد داشته است.
    این فرودگاه در مجموع دارای دو پایانه برای پروازهای داخلی و خارجی است. پایانه بزرگ فرودگاه بدورم در سال 2000 میلادی برای پروازهای بین‌ المللی به بهره ‌برداری رسیده و در سال 2012 با شروع به کار سالن جدید پروازهای بین المللی به پایانه پروازهای داخلی تغییر کاربری داده است. این دو پایانه در کنار هم قرار داشته و در کل، گنجایش 2.5 میلیون مسافر در سال را دارند. البته در فصل تابستان و اوج سفرها از اروپا و آسیا آمار پروازهای روزانه در این فرودگاه افزایش پیدا می کند. برای ترمینال جدید (ترمینال بین المللی) نیز تا سقف 5 میلیون مسافر در سال پیش ‌بینی شده و از سال 2012 اداره آن به شرکتی خصوصی تحت نظارت دولت واگذار شده است. کد یاتا فرودگاه بین المللی میلاس بدروم BJV و کد ایکائو این فرودگاه LTFE می باشد. 

    از جمله امکانات فرودگاه می ‌توان به اختصاص فضای خاص افراد سیگاری، راهروی ارتباطی میان دو ترمینال، خدمات بانکی و ارزی، مرکز درمانی، فضای پارکینگ برای مسافران کلیه پروازهای داخلی و خارجی، رستوران و فروشگاه اشاره کرد.

    فرودگاه میلاس بدروم

    راه‌های دسترسی موقعیت و جغرافیایی 
    فرودگاه بین‌ المللی میلاس بدروم بین دو شهر بدروم (36 کیلومتر) و میلاس (18 کیلومتر) قرار گرفته است. با توجه به موقعیت فرودگاه در خارج از محدوده شهری امکانات مختلفی برای سهولت رفت‌ و‌ آمد گردشگران در فرودگاه تعبیه شده است.
    🚌 اتوبوس
    اتوبوس ‌های شرکت هاواش (Havas) به صورت منظم در فرودگاه مستقر بوده و در مدت یک ساعت و با مبلغ 10 لیره مسافران را به مرکز شهر بدورم انتقال می ‌دهند. همچنین برای رفاه بیشتر مسافران بین پایانه ‌های فرودگاه، تعدادی از این اتوبوس ‌ها هر یک ساعت مسافران را از پایانه داخلی به پایانه خارجی و برعکس جابه جا می کنند. به غیر از این موضوع، اتوبوس‌ های شرکت حمل و نقل موتاش (Muttas) نیز در ایستگاه‌ های اتوبوس مستقر بوده و خدمات مشابهی را با قیمت یکسان به مسافران ارائه می‌ دهند.
    🚖 تاکسی
    مانند دیگر فرودگاه‌ ها، تاکسی ‌های فرودگاهی نیز در مقابل ترمینال‌ پروازهای داخلی و خارجی مستقر بوده و مسافران تور و یا حتی کسانی که تنها بلیط هواپیما بدروم را خریداری کردند را به مقصد های دلخواه جابه جا می‌ دهند.

    فرودگاه میلاس بدروم

    پروازها و خطوط هوایی
    از آنجایی که بیشترین آمار پروازهای فرودگاه مربوط به فصل پرگردشگر تابستان می باشد، از این جهت، پروازهای این فرودگاه معمولاً به صورت فصلی انجام می‌ شود. در این راستا، خطوط هوایی نظیر هواپیمایی معراج، قشم ایر، آتا، آسمان، کورندون، سان اکسپرس، فری برد دارای پرواز مستقیم و خطوط هوایی پگاسوس، ترکیش ایرلاین، اطلس جت دارای پروازهای توقف دار (توقف در استانبول) از فرودگاه امام خمینی به مقصد فرودگاه میلاس بدروم هستند. البته این نکته قابل ذکر است که به دلیل فصلی بودن پروازها، برنامه پروازی از سایر شهرهای ایران به شکل دائمی ثبت نشده و برای آگاهی از آن ‌ها باید به وبسایت خطوط هوایی، برنامه پروازهای فرودگاه ‌ها یا آژانس‌ مسافرتی مراجعه کرد.

    فرودگاه میلاس بدروم

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW