021-88507190

آشنایی بیشتر با فرودگاه بین المللی ایندیرا گاندی، دهلی نو (Indira Gandhi International Airport)

راهنمای سفر آژانس مسافرتی مهرپرواز 02 مهر ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
دهلی نو پایتخت کشور پهناور هندوستان می باشد که دارای فرودگاه بین المللی بسیار مهمی است. فرودگاه بین المللی ایندیرا گاندی دهلی نو تاثیر بسیار زیادی در رفت و آمد مسافران به این کشور دارد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    هند به علت دارا بودن جاذبه های توریستی متنوع و بسیار زیاد، مناظر طبیعی و فرهنگ و تمدن کهن، یکی از بهترین و مهمترین مقاصد توریستی و گردشگری جهان به شمار می رود و هر ساله پذیرای تعداد بسیار زیاد گردشگر از اقصی نقاط جهان و از جمله ایران می باشد. البته اکثر این سفرها از طریق هوایی و به مقصد پایتخت هندوستان یعنی دهلی نو انجام می پذیرد. اگر قصد سفر به هند را دارید، برای آشنایی هرچه بیشتر فرودگاه بین المللی ایندیرا گاندی در دهلی نو با آژانس مسافرتی مهرپرواز همراه باشید. 
    پایتخت هندوستان، دهلی نو، نمادی از ادغام زیبایی از فرهنگ ها و مذهب های مختلف هند است و قدمت آن به 5000 سال پیش بازمی گردد. این کلان شهر به همراه دمشق و بنارس از قدیمی ترین شهرهای جهان به شمار می رود. با وجود اینکه تا به امروز، دفعات متعددی دهلی نو ویران شده است، ولیکن هنوز هم پابرجا می باشد و موفق بوده است که یادگاری های تاریخی خود را به خوبی حفظ نماید، یادگاری هایی همانند قلعه سرخ دهلی، مسجد جامع دهلی، آرامگاه همایون در دهلی، درگاه نظام الدین، بنای یادبود گاندی، دروازه هند، موزه ملی دهلی، معبد آکشاردام و ... قابل ذکر است که یکی از دلایل هجوم هرچه بیشتر گردشگران و توریست ها همین آثار به جای مانده و میراث تاریخی می باشد. 
    فرودگاه دهلی نو با نام فرودگاه بین المللی ایندیرا گاندی شناخته می شود، تنها فرودگاه پایتخت هند و در عین حال بزرگترین فرودگاه از نظر ترافیک مسافری می باشد. در طول دهه گذشته این فرودگاه بارها و بارها توسعه پیدا کرده است و از سال 2007 تاکنون آمار مسافران آن دو برابر شده است. البته با روند فعلی انتظار می رود تا این آمار در آینده نزدیک همچنان افزایش یابد. این فرودگاه به لحاظ ترافیک مسافری در سال 2015 در رده دوازدهم لیست فرودگاه های پرتردد آسیا و بیست و پنجمین فرودگاه جهان را با 39.8 میلیون مسافر توانست کسب کند. فرودگاه ایندیرا گاندی دهلی نو فرودگاهی همگانی است و پایگاه اصلی خطوط هوایی نظیر ایر ایندیا (Air India)، ایر ایندیا رجیونال (Air India Regional)، ایندی گو (IndiGo)، جت ایرویز (Jet Airways)، اسپایس جت (SpiceJet)، گو ایر (GoAir) و ویستارا (Vistara) می باشد. فرودگاه ایندیرا گاندی در دهلی نو در حال حاضر دارای 2 پایانه مسافری، یک پایانه حجاج و یک پایانه باربری است. کد یاتا این فرودگاه بین المللی DEL می باشد.

    فرودگاه بین المللی ایندیرا گاندی، دهلی نو

    پایانه شماره 1، برای پروازهای داخلی و ارزان قیمت خطوط هوایی مورد استفاده قرار گرفته است و دارای دو ساختمان مجزا به نام های C و D است. پایانه 1C برای پروازهای داخلی ورودی و پایانه 1D برای پروازهای داخلی خروجی می باشد و توانایی پذیرش 12میلیون مسافر در سال را دارد. 
    پایانه شماره 3 در سال 2010 شروع به کار کرده است و دارای 2 طبقه می باشد که طبقه پایین برای پروازهای ورودی و طبقه بالایی برای خروجی اختصاص پیدا کرده است. کلیه پروازهای بین المللی فرودگاه دهلی از این پایانه انجام می پذیرد ولیکن در صورت نیاز بعضی از پروازهای داخلی نیز به آن منتقل کی شوند. در صورت نیاز برای جابه جایی مسافران داخل پایانه های فرودگاه می توانند از سرویس های اختصاصی استفاده کنند. این سرویس ها هر 20 دقیقه یک بار بین دو پایانه 3 و 1 در حرکت هستند. پروژه احداث پایانه های 4و5و6 در دستور کار قرار دارد و با تکمیل آنها ظرفیت فرودگاه تا 100 میلیون مسافر افزایش پیدا می کند. پایانه باربری در فاصله یک کیلومتری از پایانه 3 قرار دارد و در سال 2007 جایزه بهترین سیستم بابری را دریافت کرده است. 
    نکته بسیار مهمی که وجود دارد درباره این فرودگاه این است که به دلیل بزرگی و عظمت بسیار این فرودگاه ممکن است پیدا کردن مسیر برایتان دشوار باشد چرا که فرودگاه ایندیرا گاندی دهلی نو در زمینی به مساحت 5106 هکتار بنا شده است، بنابراین برای آنکه در این مکان گم نشوید و مسیر اشتباهی را نروید، بهتر است به محض ورود، از باجه اطلاعات، نقشه فرودگاه را تهیه نمایید و یا از آنها راهنمایی بخواهید.

    موقعیت جغرافیایی و راه های دسترسی

    فرودگاه بین المللی ایندیرا گاندی دهلی نو، در منطقه پالام (Palam) در فاصله 16 کیلومتری جنوب غربی مرکز شهر قرار دارد. در این فرودگاه گزینه های مختلفی برای انتقال مسافران به شهر و بالعکس تعبیه شده است. 
    🚇 مترو یا همان قطار شهری
    مترو سریع ترین راه برای تردد در دهلی نو می باشد. قطارهای سریع السیر مترو دهلی از پایانه 3، مسافران را با هزینه ای حدود 100 روپیه هندوستان، به منطقه مرکزی دهلی جابه جا می کند. اولین قطار این مسیر در ساعت 04:45 صبح آغاز به کار می کند و آخرین آنها در ساعت 11:15 به کار خود خاتمه می دهد. 
    🚌 اتوبوس
    اتوبوس های شهری دهلی ارزان ترین راه برای سفرهای درون شهری است. برای رفاه حال مسافران اتوبوس های ویژه فرودگاه به مرکز شهر و بالعکس در پایانه شماره 3 فرودگاه هر نیم ساعت یک بار حاضر هستند. البته این اتوبوس ها به دلیل قیمت مناسب معمولاً شلوغ هستند.
    🚖 تاکسی
    با در نظر گرفتن سلیقه ها و علایق مختلف بخش تاکسیرانی فرودگاه در اختیار 3 شرکت قرار گرفته است. 
    مرو کب (Meru Cab): باجه مربوطه به این واحد در بخش پروازهای ورودی بین الملی پایانه 3 قرار دارد.
    مگا کب (Mega Cab): باجه این شرکت نیز در بخش پروازهای ورودی بین المللی پایانه 3 قرار دارد. 
    ایزی کب(Easy Cab): باجه این شرکت در ساختمان 1C پایانه پروازهای داخلی قرار دارد. 
    کلیه تاکسی ها در کنار درب های خروجی مستقر هستند و مجهز به تاکسی متر و دستگاه پوز می باشند. کرایه تاکسی بسته به مسافت طی شده دارد و اغلب حدود 20 الی 25 روپیه هندوستان برای هر کیلومتر حساب می شود.
    🚗 کرایه خودرو
    چنانچه قصد دارید در مدت اقامت خود در دهی نو خودرو شخصی در اختیار داشته باشید، می توانید به واحد کرایه خودرو مراجعه کرده و اتومبیلی اجاره نمایید. الیته دو نکته را در نظر داشته باشید که هم سمت رانندگی در هند راست و برعکس ماست، و هم به دلیل طولانی بودن مسافت ها بهتر است از قطار استفاده نمایید چرا که در هند ترافیک بسیار سنگین است. 

    فرودگاه بین المللی ایندیرا گاندی، دهلی نو

    امکانات رفاهی فرودگاه ایندیرا گاندی

    فرودگاه ایندیرا گاندی برای ارائه بهترین تجربه سفر برای مهمانان خود، خدمات بسیار عالی را در نظر گرفته و در اختیار مسافران تور مسافرتی هند قرار می دهد. 
    اینترنت: در سرتاسر محوطه فرودگاه دهلی امکان دسترسی به اینترنت رایگان و پر سرعت وجود دارد و مسافران می توانند به راحتی از آن استفاده نمایند. 
    سالن استراحت: سالن های استراحت در تمام ترمینال های فرودگاه وجود دارند. از آنجایی که بسیاری با خانواده سفر می کنند، سالن های مراقبت از کودک با وسایل بازی و پوشک و سایر ملزومات نیز برای رفاه حال مسافران در فرودگاه تعبیه شده است که به راحتی قابل دسترس نیز می باشد. 
    خدمات پزشکی: خدمات پزشکی در ترمینال های فرودگاه وجود دارند و در موقعیت های اورژانسی خدمات پزشکی و بهداشتی ارائه می دهند. 
    دستگاه های خود پرداز: در همه ترمینال ها و در نقاط  مختلف دستگاه های خود پرداز وجود دارد.
    رستوران و کافه: در ترمینال های مختلف رستوران ها و کافه هایی هستند که انواع غذا و نوشیدنی را در اختیار مسافران قرار می دهند.

    فرودگاه بین المللی ایندیرا گاندی، دهلی نو 

    🏩 اقامت در فرودگاه

    اگر به هر دلیلی مجبور شدید چندین ساعت را در فرودگاه بگذرانید، هیچ جای نگرانی برای رفع خستگی نیست، جدا از سالن های استراحت در فرودگاه، می توانید در هتل داخل فرودگاه ایندیرا گاندی اقامت نمایید. در این هتل تمامی امکانات و خدمات رفاهی برای اقامتی آرام و آسوده در اختیار شما قرار می گیرد. علاوه بر این هتل، چند هتل بسیار شیک و لوکس در نزدیکی فرودگاه وجود دارند که از آنها نیز می توانید استفاده کنید. از جمله هتل کلاس (Hotel The Class) و هتل هالیدی این (Holiday Inn Hotel)، علاوه بر این هتل های ارزان قیمتی همانند هتل هالیدی لی پرنسس (Holiday Le Princess) و هتل های لایف (Hotel Hi-Life) هم در نزدیکی فرودگاه ایندیرا گاندی وجود دارند. 

    شما می توانید جهت اطلاعات بیشتر و دقیق تر با همکاران ما در آژانس مهرپرواز، از طریق راه های ارتباطی ثبت شده در صفحه ارتباط با ما در وبسایت آژانس تماس برقرار کنید.

    فرودگاه بین المللی ایندیرا گاندی، دهلی نو

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW