021-88507190

راهنمای سفر به کوش آداسی

راهنمای سفر مهرپرواز 08 فروردین ، 1403 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
برای اینکه بدانید کوش آداسی کجاست و راهنمای سفر کاملی شامل آب و هوا، بهترین جاهای دیدنی، مراکز خرید کوش آداسی و... داشته باشید، این مطلب را بخوانید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    کوش آداسی یکی از بهترین و محبوب ترین شهرهای ساحلی مدیترانه ای ترکیه اسا، از این رو بیشتر جذابیت و فعالیت‌ها در این شهر به آب و آفتاب مربوط است و تعطیلات بسیار خوبی را برای افراد رقم خواهد زد. خاطراتی که از سفر به کوش آداسی ترکیه برای خودتان می‌سازید، به‌هیچ‌وجه از ذهن‌تان پاک نخواهد شد؛ چه تفریح در پارک‌های آبی باشد، چه خرید در مجموعه‌های لوکس و زیبا یا حتی دراز کشیدن در سواحل و آفتاب گرفتن. در این مقاله توضیح می‌دهیم کوش آداسی کجاست و شما را با تمام جاذبه‌های آن آشنا می‌کنیم.

    کوش آداسی کجاست؟

    کوش آداسی یکی از شهرهای بندری و ساحلی در استان آیدین، واقع در کشور ترکیه است که در چند سال اخیر توجه توریست‌ها و گردشگران کشورهای دیگر و به‌خصوص ایران را به خود جلب کرده است. جاذبه‌های دیدنی کوش آداسی این شهر را به مقصدی بسیار عالی برای گردشگران تبدیل کند.

     این شهر تاریخ و فرهنگی پربار و غنی دارد که آثار آن را می‌توان در برخی مناطق به وضوح دید. اگر آثار تاریخی، سواحل، طبیعت و تفریحات کوش آداسی را کنار هم بگذاریم، می‌توان به علت اینکه کوش آداسی چنین مقصد پرطرفداری بین گردشگران است، پی خواهیم برد.

    موقعیت جغرافیایی کوش آداسی روی نقشه گوگل

    جاذبه های گردشگری کوش آداسی

    کوش آداسی بی‌دلیل مقصد جذابی برای گردشگران تور ترکیه نیست. جاهای دیدنی کوش آداسی به قدری زیبا هستند که تصاویر آنها تا آخرین روز زندگی در ذهن‌تان خواهد ماند. برخی از جاذبه‌های دیدنی کوش آداسی را در ادامه معرفی کرده‌ایم.

    جزیره کبوتر کوش آداسی

    جزیره کبوتر تقریبا 350 متر از بندر کوش آداسی فاصله دارد. در این جزیره می‌توانید آثار به‌جامانده از دژ نظامی در قرن 13 و دوران بیزانس را که بسیار زیبا و خاص هستند، مشاهده کنید. البته این قلعه بعدها به آشیانه دزدان دریایی تبدیل شد.

    بندرگاه کوش آداسی کجاست؟

    اکثر توریست‌ها و گردشگرانی که به تور کوش آداسی آمده‌اند را می‌توانید در این بندرگاه ببینید. در سال 1618 میلادی، کاروانسرایی در این منطقه بنا شد که همین امروز هم می‌توانید آن را در بندرگاه کوش آداسی ببینید. این کاروانسرا در دهه 60 میلادی بازسازی شد و امروزه به عنوان هتل کاروانسرا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    ساحل بانوان کوش آداسی

    لیدیز بیچ یا ساحل بانوان در 2 کیلومتری جنوب کوش آداسی واقع شده و از بهترین سواحل کوش آداسی و معروف‌ترین سواحل شنی این منطقه به شمار می‌رود. خبر خوب اینکه در این ساحل تفریحات آبی بسیار مهیج و خوبی وجود دارد. در طول تابستان می‌توان مردم بومی و همچنین توریست‌ها و گردشگران بسیاری را در این ساحل دید. 

    پرینه کوش آداسی

    پرینه نام شهر و منطقه‌ای مسکونی در ترکیه است که قدمت آن به دوران یونان باستان بازمی‌گردد و امروزه آثار تاریخی و خرابه‌ای از آن در کوش آداسی باقی مانده است. این خرابه‌ها علاوه بر ارزش تاریخی و باستانی، منظره و چشم‌اندازی بی‌نظیر و کوهستانی ارائه می‌دهند که برای گردشگران بسیار جذاب است. دوران شکوفایی، درخشش و رونق این شهر و بندر تاریخی بین سال‌های 300 تا 450 قبل از میلاد مسیح بوده است.

    میلتوس کوش آداسی

    همانند شهر پرینه کوش آداسی، میلتوس هم یکی از شهرهای باستانی و تاریخی و از بنادر بزرگ تاریخی دوران هلنیستی بوده است. بندر میلتوس تا قرن 14 و دوران سلجوقیان رونق بسیاری داشته است. ما حتی می‌توانیم ترکیب دوره‌های گوناگون و متفاوت را در این منطقه ببینیم.

    دیدیما کوش آداسی کجاست؟

    دیدیما در کوش آداسی واقع شده است و می‌توان گفت پناهگاه افسانه‌ای کوش آداسی بوده است. این مکان دومین معبد بزرگ جهان و مرکز مذهبی هلنیست‌ها نیز بوده است. قسمت اعظم و قابل توجهی از معبد آپولو سالم مانده است، به طوری که هنوز می‌توان 122 ستون محکم و سالم آن را هنگام بازدید مشاهده کرد.

    شبه جزیره دیلک کوش آداسی

    این پارک ملی که در 26 کیلومتری مرکز شهر کوش آداسی واقع شده است، دسترسی بسیار راحت و خوبی دارد. شبه جزیره دیلک، پوشیده از مناظر سرسبز کوهستانی و چشم‌اندازهای ناهموار ساحلی است. در این شبه جزیره سواحل زیادی برای کسانی که به حمام آفتاب علاقه‌مندند یا دوست دارند تنی به آب بزنند، وجود دارد.

    اطلاعات ضروری درباره کوش آداسی

    این اطلاعات به گردشگران کمک می‌کند تا بهتر بدانند کوش آداسی کجاست و اطلاعات بیشتری برای سفر به آنجا داشته باشند و در صورت نیاز به اطلاعات تماس با مراکز مختلف نیز دسترسی داشته باشند.

    موارد اطلاعات
    پیش شماره +90
    جمعیت حدودا 140 هزار نفر
    منطقه زمانی UTC+3 (ساعت استاندارد آنکارا)
    واحد پول لیر ترکیه (TRY)
    شماره‌های ضروری اورژانس: 112
    پلیس: 155
    اورژانس پزشکی: 110
    اطلاعات توریستی: 170
    اختلاف ساعت با ایران 1 ساعت و 30 دقیقه

    جدول اطلاعات ضروری درباره کوش آداسی

    آب و هوای کوش آداسی

    الان که می‌دانید کوش آداسی کجاست این نکته هم گفتنی است که این منطقه به دلیل استقرار در سواحل مدیترانه، آب و هوای معتدل و مدیترانه‌ای دارد. آب و هوای مدیترانه‌ای زمستان‌های معتدل و تابستان‌های بسیار گرمی دارد. در تابستان میانگین دمای هوا اغلب تا بالای 30 درجه سانتی‌گراد هم می‌رسد. در فصل تابستان، معمولا بارش باران رخ نمی‌دهد، ولی طی زمستان می‌توان انتظار بارش های مکرر را داشت و به همین دلیل، بهار و تابستان را بهترین زمان سفر به کوش آداسی در نظر می‌گیرند.

    بهترین هتل های کوش آداسی کجاست و با چه قیمتی؟

    از آنجا که کوش آداسی یکی از مناطق پرگردشگر ترکیه است، خیال افراد را از بابت هتل و اقامتگاه راحت کرده است. هتل‌های لوکس، آل، یوآل و اقامتگاه‌های اقتصادی کوش آداسی آماده‌اند تا بهترین خدمات را به مسافران ارائه کنند. در این قسمت هزینه تقریبی اقامت در انواع هتل و اقامتگاه را بررسی کرده‌ایم، اما اگر می‌خواهید بدانید بهترین هتل های کوش آداسی کجاست، پیشنهاد می‌کنیم سری به مقاله مفصلی که این هتل‌ها را معرفی کرده است، بزنید.

    • خوابگاه یا هاستل: مبلغی حدود 40 الی 65 لیر ترکیه را که بپدازید، می توانید در خوابگاه، اتاق 2 نفره را یک شب داشته باشید. 
    • اقامت در هتل تک ستاره: 100 الی 115 لیر ترکیه
    • اقامت در هتل 2 ستاره: 115 الی 270 لیر ترکیه
    • اقامت در هتل 3 ستاره: 115 الی 300 لیر ترکیه
    • اقامت در هتل 4 ستاره: 150 الی 500 لیر ترکیه
    • اقامت در هتل 5 ستاره: از 500 لیر به بالا

    از آنجا که هتل‌های پنج ستاره کوش آداسی اغلب خدمات آل و یوال ارائه می‌دهند و تجربه اقامتی لوکس و لاکچری را برای افراد می‌سازند، در مقایسه با سایر هتل‌ها افزایش قیمت قابل توجهی دارند.

    غذاهای محلی کوش آداسی

    از آنجا که کوش آداسی، یکی از بهترین شهرها و مقاصد گردشگری کشور ترکیه است، نمی‌توان غذاهای جذاب آن را در سفر با تور کوش آداسی نادیده گرفت. شهرهای ترکیه غذاهای محلی خاصی دارند و رژیم غذایی مردم این شهرها اغلب به هم نزدیک است. طعم و روش طبخ غذاهای ترکی بسیار به ذائقه ایرانی نزدیک است، از این رو در شهرهای ترکیه با مشکل خورد و خوراک روبرو نخواهید بود. چند نمونه از بهترین و برترین غذاهای ترکی عبارتند از:

    1. کباب ترکی: کباب ترکی برای ما ایرانی ها بسیار آشناست. گوشت لایه‌لایه را کبابی و سرخ و بعد آن را با ادویه و مخلفات سرو می‌کنند.
    2. لحمجون یا پیتزای ترکی: خمیری شبیه به خمیر پیتزا را در تنور می‌پزند و روی آن را با گوشت، سیر، پیاز و جعفری، فلفل سیاه، فلفل قرمز و نمک، مزه‌دار می‌کنند و در فر می‌گذارند.
    3. یاپراک سارما: یاپراک سارما به معنی برگ پیچیده‌شده همان دلمه برگ مو ایرانی‌هاست که شاید تنها در مخلفات اندکی با دلمه تفاوت داشته باشد. 
    4. برنج ترکی و مرغ: برنج ترکی اغلب با مرغ، ادویه و سس سرو می‌شود. این نوع برنج با آب مرغ، سس، ادویه و روغن، معمولا عطر و بویی وسوسه‌انگیز و بسیار خاص دارد.
    5. کارنیاریک: کارنیاریک را در ایران هم داریم و به آن بادمجان شکم‌پر می‌گوییم. مواد اصلی برای تهیه این غذای لذیذ بادمجان، گوشت چرخ‌کرده، ادویه‌جات، پیاز و جعفری است.
    6. سوپ عدس: این غذا، یکی از معروف‌ترین سوپ‌های ترکیه است. سوپ عدس را با عدس قرمز تهیه می‌کنند.

    رستوران های شهر ساحلی کوش آداسی کجاست؟

    همانطور که غذاهای کوش آداسی بسیار متنوع‌اند، رستوران‌های آن نیز در جزئیات منو و فضای رستوران همانقدر گوناگون هستند. البته برای آنکه بدانید رستوران‌های کوش آداسی کجاست، لازم است آدرس آنها را گوگل کنید یا از افراد محلی بپرسید. چند مورد از رستوران‌های محبوب کوش آداسی عبارتند از:

    • رستوران اوستا کاظم
    • رستوران هالیدی این
    • رستوران کبابی حسن کولکوقلو
    • رستوران بلک اند وایت
    • رستوران قصر
    • رستوران‌های نزدیک بازار ماهی
    • رستوران آولو

    این رستوران‌ها تنها نمونه‌هایی از غذاخوری‌های معروف کوش آداسی هستند. همچنین بسیاری از رستوران‌های محلی که در کوچه‌ و خیابان‌ها کوش آداسی وجود دارند، غذاهای بسیار لذیذی سرو می‌کنند که می‌تواند تجربه‌ای عالی برای فودی‌ها (علاقه‌مندان به غذا) باشد.

    رستوران های شهر ساحلی کوش آداسی کجاست

    عکسی از رستوران اوستا کاظم 

    هزینه های حمل و نقل در کوش آداسی 

    اتوبوس‌، تاکسی‌ و تراموا از جمله وسایل حمل و نقل عمومی هستند که در دسترس مردم و گردشگران کوش آداسی قرار گرفته‌اند. کوش آداسی از نظر ترافیک نیز معمولا پرتردد است، اما دسترسی به مراکز شهری به واسطه ناوگان حمل و نقل عمومی در کوش آداسی راحت است.

    همچنین، اجاره خودرو نیز گزینه‌ای مناسب برای افرادی است که آزادی بیشتری در جابجایی شهری می‌خواهند و دوست دارند به آسانی از جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی دیدن کنند. به طور کلی اما، لازم است هنگام برآورد هزینه های سفر به کوش آداسی، مبلغی را برای تردد در شهر کنار بگذارید. هزینه تقریبی وسایل نقلیه در کوش آداسی عبارتند از:

    • بلیط یکطرفه و یک سفر اتوبوس: 2 لیر
    • تعرفه عادی تاکسی: 4 لیر
    • تعرفه هر کیلومتر جابجایی برای تاکسی: 3.5 لیر
    • تعرفه عادی برای 1 ساعت انتظار تاکسی: 27.5 لیر

    دقت کنید تعرفه استفاده از تاکسی همیشه یکسان نیست. کرایه تاکسی‌ها از 12 ظهر تا 6 عصر، 2 برابر حساب می‌شود.

    هزینه های حمل و نقل در کوش آداسی

    تصویری از تاکسی‌های کوش آداسی

    مراکز خرید کوش آداسی کجاست؟

    افرادی که به می‌دانند کوش آداسی کجاست، می‌دانند که کوش آداسی با بازارها، بازارچه‌های روزانه، فروشگاه‌ها و مراکز خرید گوناگون، یکی از بهترین شهرهای ترکیه برای خرید است. تنوع مراکز خرید و بازارهای کوش آداسی باعث می‌شود خرید برای هر بودجه و سلیقه‌ای مناسب باشد و همه افراد بتوانند تجربه خرید خوبی داشته باشند.

    در مراکز خرید کوش آداسی انواع و اقسام کالاها نظیر پوشاک، کیف و کفش، زیورآلات، فرش، سرامیک و صنایع دستی به فروش می‌رسد. این مراکز خرید و بازارها هر روز هفته تا دیروقت باز و پاسخگوی نیاز مشتریان هستند. چند نمونه از جاهایی که می‌توانید برای خرید به آنها مراجعه کنید عبارتند از:

    • بازارچه‌های محلی
    • بازار بزرگ کوش آداسی
    • بازار ماهی کوش آداسی
    • مرکز خرید اسکالا نوا
    • مرکز خرید ای وی ام
    • مرکز خرید کیپا
    • مرکز خرید آکدوگان
    • مرکز خرید سوکه

    مراکز خرید کوش آداسی کجاست

    عکسی از بازار بزرگ کوش آداسی

    جمعه بازار کوش آداسی کجاست؟

    می‌دانید جمعه بازار کوش آداسی کجاست؟ این بازار مکانی مناسب برای خرید میوه و سبزیجات تازه و مواد غذایی دیگر با قیمتی بسیار کم است. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که محصولات این بازار صبح‌ها گران‌تر هستند، اما هرچه به انتهای روز نزدیک ‌شویم، قیمت‌ها افت می‌کنند.

    تفریحات کوش آداسی ترکیه

    کوش آداسی به عنوان یکی از مقاصد گردشگری محبوب ترکیه، تفریحات زیادی برای گردشگران دارد. از جمله تفریحات معروف این جزیره می‌توان به آفتاب گرفتن در سواحل و شنا اشاره کرد که در فصل تابستان با اقبال زیادی مواجه می‌شوند. علاوه بر شنا، امکاناتی مانند پارک های آبی کوش آداسی، قایقرانی، جت‌اسکی‌سواری و گشت‌وگذار در مناطق ساحلی نیز فراهم است. همچنین کوهنوردی و پیاده‌روی در کوهستان‌های اطراف کوش آداسی نیز برای علاقه‌مندان به طبیعت و ماجراجویی بسیار جذاب است. علاوه بر اینها، بازدید از اماکن گردشگری، خرید کردن و غذا خوردن در رستوران‌ها و کافه‌های متنوع هم برای گردشگران بسیار جذاب خواهد بود.

    راهنمای جامع سفر به کوش آداسی ترکیه

    مطلبی که خواندید سعی در شناساندن کامل شهر کوش آداسی ترکیه به شما داشت. پس از خواندن تمام و کمال این مقاله، متوجه خواهید شد کوش آداسی کجاست، چه آب‌وهوایی دارد و بهترین زمان سفر به آن چه فصلی است. از آنجا که کوش آداسی ترکیه به تفریحات آبی و مراکز خرید جذاب خود معروف است، می‌توانید با خرید تور ازمیر کوش آداسی نوروز 1403 علاوه بر بازدید از کوش آداسی، ازمیر را هم ببینید و از طبیعت و جاذبه‌های ازمیر هم لذت ببرید. اگر تجربه سفر به هر کدام از این شهرها را دارید، تجربه سفرتان را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.پ

    سوالات متداول:

    1. کوش آداسی کجاست؟

    کوش آداسی یکی از شهرهای ساحلی ترکیه واقع در قسمت غربی این کشور است که به دلیل جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیار و امکانات متعدد تفریحی، همه ساله گردشگران زیادی را از نقاط مختلف دنیا به خود جذب می‌کند.

    2. جاذبه‌های گردشگری توریستی کدامند؟

    شهر باستانی میلتوس، جزیره کبوتر، منطقه باستانی دیدما و شبه جزیره دیلک همگی تنها بخشی از مکان‌های محبوب گردشگرانی هستند که از این شهر زیبا بازدید می‌کنند.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW