021-88507190

راهنمای سفر به پنانگ

راهنمای سفر آژانس مسافرتی مهرپرواز 14 مهر ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    پنانگ یکی از ایالت های کشور بسیار زیبای مالزی می باشد که به عنوان مروارید شرق شناخته می شود. "جرج تاون" یک شهر بزرگ . متنوع است که ساکنانی از اقوام و ملت های گوناگون دارد که در واقع می توان آن را یک شهر بین المللی نامید. این تنوع فرهنگی را می توان در آشپزی، جاذبه های تاریخی و نیز فرهنگ این منطقه به وضوح مشاهده کرد. علاوه بر سنت های مردم گوناگون، در مرکز جزیره پنانگ سبک زندگی و فرهنگ مدرن هم وجود دارد. رویدادهای هنری، جشنواره های جالب، مراکز خرید و رستوران های عالی از جاذبه های مدرن جزیره پنانگ هستند که جذابیت آن را برای گردشگران تور پنانگ پاییز 97 دو چندان می کنند. 
    برای سفر به هر شهر و منطقه ای لازم است که شما یک راهنمای سفر کامل مطالعه نمایید و نکته های لازم را از آن به خاطر بسپارید، آژانس مسافرتی مهرپرواز برایتان راهنمای سفر به جزیره پنانگ را تهیه کرده است تا به کمک آن بتوانید سفری خاطره انگیز و فراموش نشدنی را برای خود رقم بزنید.

    راهنمای سفر به پنانگ

    اطلاعات ضروری درباره پنانگ

    اختلاف ساعت با تهران: 4:30+ (چهار ساعت و نیم از تهران جلوتر است)
    زبان رسمی: مالایی
    واحد پول: رینگت مالزی
    نوع برق شهری: ولتاژ 240
    کد کشور: 60+
    شماره پلیس و آمبولانس: 999 
    شماره آتش نشانی و امداد و نجات: 994
    جهت رانندگی: چپ
    فرودگاه: فرودگاه بین المللی پنانگ

    آب و هوای پنانگ

    پنانک دارای آب و هوای استوایی می باشد. در ماه های آگوست، سپتامبر، اکتبر و نوامبر وضعیت آب و هوایی در پنانگ در مطلوب ترین شرایط ممکن است و دمای هوا برای گشت و گذار بسیار ایده آل می باشد. در مجموع میانگین دمای هوا بالاست و بارندگی در ماه های مارس، آوریل، مه، ژوئن، آگوست، سپتامبر، اکتبر، نوامبر و دسامبر بسیار زیاد است. 

    آب و هوای پنانگ

    بهترین زمان سفر به پنانگ

    تمام طول سال برای سفر به پنانگ مناسب می باشد و از این بابت هیچ محدودیتی وجود ندارد.
    از نوامبر تا ژانویه بهترین زمان سفر به پنانگ می باشد، چرا که آب و هوا بسیار مطلوب و مطبوع است و برای گشت و گذار بسیار مناسب است. از آنجایی که این زمان از سال، موقع برگزاری جشن های سال نو و کریسمس است، پنانگ حال و هوای دیگری دارد و در آن جنب و جوش فراوانی به چشم می خورد. کافه ها و رستوران ها پر از افرادی است که برای خوش گذرانی و گذراندن تعطیلات از خانه بیرون آمده اند و از جشن و حال و هوای شهر بسیار لذت می برند.

    بهترین زمان سفر به پنانگ

    هزینه اقامت در پنانگ

    هزینه اقامت در خوابگاه یا هاستل ها 25 الی 50 رینگت مالزی به ازای یک شب اقامت می باشد، البته ناگفته نماند که این قیمت با توجه به امکانات و موقعیت مکانی هاستل ممکن است بیشتر هم بشود. اتاق خصوصی در هاستل ها 75 رینگت مالزی به ازای یک شب اقامت هزینه دارد. هزینه اقامت در هتل های ارزان با امکاناتی همانند اینترنت و صبحانه و تهویه مطبوع از شبی 75 رینگت شروع می شود. برای اقامت در هتل های زنجیره ای مشهور و معروف می بایست حداقل شبی 200 رینگت مالزی را پرداخت نمایید. اگر هم علاقه دارید که در هتل آپارتمان اقامت نمایید، برای هر شب اقامتتان باید 250 رینگت مالزی را باید پرداخت نمایید.
    از بهترین هتل های پنانگ می توان به:

    • هتل فلامینگو بای د بیچ (Flamingo By The Beach)
    • هتل پارک رویال پنانگ (Park Royal Penang)
    • هتل اوگرین لورل پنانگ (Evergreen Laurel Hotel Penang)
    • هتل تریدرز پنانگ (Traders Hotel Penang)
    • هتل هالیدی این ریزورت پنانگ (Holiday Inn Resort Penang)

    هزینه اقامت در پنانگ

    هزینه خوراک در پنانگ

    غذاهای خیابانی در پنانگ از 5 رینگت مالزی شروع می شوند و کم پیش می آید که بیشتر از 15 رینگت مالزی هزینه داشته باشند. غذاهای خیابانی گزینه مناسبی برای صرفه جویی در قیمت هاست ولیکن می بایست حواستان باشد از چه مواد اولیه ای براییتان غذا درست می کنند. در رستوران برای هر وعده غذای محلی 10 الی 20 رینگت مالزی باید پرداخت نمایید. این هزینه برای غذاهای غربی بیشتر خواهد بود. همچنین در رستوران میان رده اگر بخواهید غذا میل کنید باید 25 رینگت مالزی هزینه پرداخت کنید.

    هزینه خوراک در پنانگ

    هزینه حمل و نقل عمومی در پنانگ

    جهت سفر با اتوبوس ساعتی 5 الی 15 رینگت مالزی باید هزینه کنید. تاکسی وسیله نقلیه ای به نسبت گران است، مگر اینکه کسی را پیدا کنید تا با شما همسفر شود و هزینه برایتان نصف شود؛ در غیر این صورت شما هزینه 4 نفر را باید حساب کنید. به یاد داشته باشید تا قبل از سوار شدن به تاکسی حتما بر سر قیمت به توافق برسید.

    هزینه حمل و نقل عمومی در پنانگ

    هزینه تفریحات در پنانگ

    اکثر جاذبه های گردشگری در مالزی بسیار ارزان هستند، به جز فعالیت هایی همانند غواصی که 250 الی 300 رینگت مالزی هزینه دارند. تورهای گردشگری رودخانه ای 200 رینگت مالزی و ورودی بیشتر پارک های ملی کمتر از 20 رینگت مالزی می باشد.

    هزینه تفریحات در پنانگ

    جاذبه های گردشگری پنانگ

    پنانگ از محبوب ترین و بهترین جزیره های گردشگری در شمال غربی مالزی به شمار می رود که لقب "مروارید شرق آسیا" را به خود اختصاص داده است. محبوبیت این شهر به دلیل وجود ساحل های شنی بسیار زیبا و بکر، معماری با شکوه و منحصر به فرد، خوراکی های متنوع و لذیذ، فرهنگ های خاص و جالب مردم و نیز مکان های دیدنی مالزی است که بسیار فراوان و گسترده هستند. به صورت کلی پنانگ شهری مدرن است که آسمان خراش های آن در کنار ساختمان های سنتی و قدیمی ساخته شده اند و ار این رو بسیار نمی جالبی را پدید آورده است. با ما همراه باشید تا چند نمونه از نقاط دیدنی جزیره پنانگ را برایتان نام ببریم:

    • خانه تاریخی خو کنگسی (Khoo Kongsi)
    • عمارت تاریخی چئونگ فت با معماری جذاب چینی (Cheong Fatt Tze)
    • هنر خیابانی در جرج تاون
    • موزه اسباب بازی پنانگ
    • معبد دارمیکاراما (Dharmikarama)
    • مسجد کاپیتان کلینگ (Kapitan Keling)
    • خیابان کوئین و فرهنگ هندو
    • موزه ایالتی پنانگ
    • عمارت تاریخی Peranakan
    • معبد هان جیانگ (Han Jiang Ancestral)
    • باغ گیاه شناسی پنانگ

    جاذبه های گردشگری پنانگ

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW