021-88507190

برج های شعله، نماد شهر باکو در آذربایجان

گردشگری آژانس مسافرتی مهرپرواز 16 مهر ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    در مطلب امروز به سراغ آسمان خراش شهر باکو در آذربایجان خواهیم رفت تا بیشتر با آن آشنا شویم. برج های شعله، برج های مشهور و معروف و همچنین نماد باکو پایتخت جمهوری آذربایجان می باشد. برج های شعله در واقع سه ساختمان بلند هستند که طراحی آنها شبیه به شعله های آتش می باشد و جزو زیباترین و خاص ترین آسمان خراش های دنیا به شمار می روند. این برج ها از بلندترین ساختمان های شهر باکو هستند. 
    مهرپرواز برای شما مطلبی از بهترین و بلندترین جاذبه گردشگری باکو آماده کرده است تا به صورت دقیق تر و بیشتری با آنها آشنا شوید؛ با آژانس مسافرتی مهرپرواز همراه باشید.
    آسمان خراش های شعله (Baku Flame Towers) بلندترین برج های موجود در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان هستند. ارتفاع این برج ها با هم تفاوت دارند، بلندترین آنها 190 متر و کوچک ترینشان 140 متر می باشند و شکلی منحنی و کاملاً شبیه به شعله های آتش دارند. مساحت کل این برج ها 245.000 متر مربع می باشد. 

    برج های شعله، نماد شهر باکو در آذربایجان

    هر کدام از برج های شعله کاربری مخصوص خود را دارند. اولین برج کاملاً مسکونی است، دومین برج به صورت کامل کاربری هتل دارد و سومین برج اداری-تجاری می باشد. در نمای برج های شعله 10.000 لامپ ال ای دی که از شرکت های انگلیسی و چینی تهیه شده اند به کار رفته است و برج ها را به صورت صفحه نمایش بزرگی درآمده است که در شب روشن می شوند و برج ها را کاملاً شبیه به شعله های آتش می کنند. به عبارتی دیگر این ال ای دی ها قابلیت دارند که انواع و اقسام طرح های رنگی و زیبا را روی نمای اصلی برج ها به نمایش در بیاورند. 
    با توجه به سابقه آتش پرستی در آذربایجان، شکل ظاهری این برج ها از آتش برگرفته شده اند که نماد انرژی و ابدیت می باشد. از بالا که به برج ها نگاه کنید، به صورت مثلث دیده می شوند و هر برج بر روی گوشه ای از این مثلث ساخته شده است. باکو در سال های اخیر به یکی از مناطق پربازدید جهان مبدل شده است و پروژه ساخت برج های شعله هم برای رونق بخشیدن بیشتر به صنعت گردشگری این شهر بوده است. برای ساختن این برج ها 350 میلیون دلار هزینه صرف شده است و اتمام این طرح هم از سال 2007 الی 2013 میلادی به طول انجامید. 

    برج های شعله، نماد شهر باکو در آذربایجان

    شهر باکو نیروی بسیار زیادی در جذب گردشگر دارد و یکی از بزرگترین مکان های نفت خیز جهان به شمار می رود و به همین علت ساخت برج هایی با طراحی های خاص می تواند به بهتر و جذاب تر شدن این شهر کمک بسیاری کند.
    برج شماره 1: اولین ساختمان برج های شعله که ارتفاع بیشتری نسبت به بقیه دارد، دارای 39 طبقه می باشد. این برج جنوبی ترین ساختمان برج های شعله است و 130 آپارتمان و نیز 318 اتاق بسیار لوکس و مدرن دارد. از این ساختمان می توان به خوبی دریای خزر را مشاهده کرد و از منظره آن نهایت لذت را برد. انواع امکانات رفاهی همانند سالن های بسیار بزرگ بدنسازی، آبگرم، استخر و سالن اجتماعات و ... برای ساکنان برج های شعله در این قسمت فراهم می باشد. 
    برج شماره 2: این ساختمان 160 متر ارتفاع دارد و 37 طبقه دارد و همچنین شرقی ترین برج به شمار می رود. این برج هتلی بسیار معروف و به نام در باکو می باشد. کیفیت این هتل بسیار بالا و خوب است و همچنین جزو هتل های پنج ستاره باکو می باشد. نام آن، هتل فیرمونت باکو (Fairmont Hotel) است و یکی از بهترین هتل های خارجی محسوب می شود. 
    برج شماره 3: این برج از بقیه ساختمان ها دارای ارتفاع کمتری می باشد، ارتفاع آن 140 متر است و 38 طبقه دارد. این برج کاربری اداری و تجاری دارد و غربی ترین برج شعله می باشد. 33.000 فروشگاه تجاری مدرن و شرکت های خصوصی را در خود جای داده است. فروشگاه های برج تجاری هنوز هم به صورت کامل بازگشایی نشده اند و بسیاری از آنها هنوز هم خالی هستند. نکته قابل توجه این است که نمایندگی فروش ماشین های لامبورگینی در طبقه همکف این برج وجود دارد که توجه بسیار زیادی را به خود جلب می کند. 

    برج های شعله، نماد شهر باکو در آذربایجان

    بین این سه برج زیبا، فضای بسیار وسیعی وجود دارد که در این محوطه انواع رستوران ها، سینما و مراکز تفریحی همانند استخر وجود دارد که بازدید کنندگان می توانند از آنها استفاده کنند و نهایت لذت را ببرند. معمولاً دستفروشان و خرده فروشان در این بخش از برج ها می ایستند و اجناس خود را به فروش می رسانند و سعی می کنند که همه ابعاد شهر را به توریستان تور باکو نشان دهند. 
    نمای خارجی برج های شعله را از نزدیک که مشاهده نماییم، پر است از میله های بافته شده که هرکدام 610 میلی متر قطر دارند و فواصل مختلف به هم جوش خورده اند، این میله ها از جنس فولاد می باشند که بسیار مقاوم هستند. 
    لازم به ذکر است که ساخت برج ها چندین بار به علت وزش بادهای شدید و کنترل مقاومت متوقف شد و بعد از اطمینان دوباره شروع به ادامه ساخت آنها کردند و 150 مهندس هم زمان بر روی این پروژه وسیع نظارت می کردند. 
    برج های شعله در سواحل دریای خزر و در جنوب شبه جزیره "آبشرون" بر روی تپه ای مشرف بر پایتخت جمهوری آذربایجان، باکو، ساخته شده اند. این محل به عنوان مکانی تاریخی در سال 2000 در فهرست میراث فرهنگی یونسکو ثبت شده است. به همین علت رفتن به این منطقه کار بسیار راحتی است و می توانید توسط اتوبوس، تاکسی و مترو به این برج ها بروید، گرچه تاکسی هزینه زیادی دارد و ممکن است حدود 90 هزار تومان برایتان تمام شود. این برج ها از فرودگاه صمد باکو یک ساعت فاصله دارد و از شهرهای مسکو، سنت پترزبورگ و تفلیس نیز می توانید به مقصد برج های شعله باکو، سوار بر قارهای به خصوصی شوید و به راحتی به این برج ها برسید. 
    جهت خرید بلیط هواپیما و یا رزرو هتل به وبسایت رسمی آژانس مهرپرواز مراجعه نمایید. 

    برج های شعله، نماد شهر باکو در آذربایجان

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW