021-88507190

پاتایا یا پوکت کدام مقصد بهتر است؟

گردشگری آژانس مسافرتی مهرپرواز 17 مهر ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
مقایسه بین پوکت و پاتایا خیلی کار ساده ای نیست! پوکت شهری آرامش بخش است، درحالی که پاتایا شهری پرهیاهو است که جو خوش گذرانی بیشتری دارد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    مقایسه بین پوکت و پاتایا خیلی کار ساده ای نیست! پوکت شهری آرامش بخش است، درحالی که پاتایا شهری پرهیاهو است که جو خوش گذرانی بیشتری دارد. پوکت برای خانواده ها، کودکان و زوج ها مناسب تر است، پاتایا برای کسانی که به دنبال ماجراجویی هستند وعاشق آدرنالین هستند مناسب تر است. این دو شهر  خیلی با هم متفاوتند، اما با این حال برای خیلی از مسافران انتخاب یکی از این دو مقصد بسیار سخت است. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم که در این مقاله جذاب و کاربردی  این دو شهر زیبا و جذاب تایلند را با هم مقایسه کنیم تا شما عزیزان برای سفر آینده تان با تور ارزان قیمت پوکت و یا تور ارزان پاتایا راحت تر بتوانید تصمیم گیری کنید. 

    پاتایا یا پوکت کدام مقصد بهتر است؟

    اطلاعات اجمالی مقاصد

    جغرافیا:
    پاتایا: ساحل شرقی خلیج تایلند
    پوکت: ساحل غربی تایلند
    منظره: 
    پاتایا: اقامتگاه ساحلی
    پوکت: جزیره زیبا
    بهترین زمان برای سفر:
    پاتایا: ماه های نوامبر تا فوریه
    پوکت: ماه های نوامبر تا آپریل
    آب و هوا: 
    هر دو شهر آب و هوای مرطوب و خشک گرمسیری دارند.
    دسترسی:
    پاتایا: 120 کیلومتر (1 ساعت رانندگی) از فرودگاه بانکوک
    پوکت: 840.6 کیلومتر (1 ساعت و 20 دقیقه) پرواز از فرودگاه بانکوک
    سفر زمینی از بانکوک تا پوکت حدودا 24 ساعت زمان می برد.
    وسایل حمل و نقل عمومی: هر دو شهر تقریبا وسایل حمل و نقل عمومی مشابهی دارند، اما در پوکت می توانید با قایق های محلی به جزایر دیگر بروید.

    جاذبه های گردشگری پوکت و پاتایا

    در پوکت جاذبه های گردشگری بیشتری از پاتایا وجود دارد و به همین دلیل است که هرساله تعداد زیادی از خانواده ها و زوج های جوان به این جزیره سفر می کنند.
    پاتایا: اماکن دیدنی
    معبد حقیقت، کوه بودا و معبد وات فرایایی فقط چندتا از اماکن دیدنی پاتایاست که نباید آن ها را از دست دهید. اگر دنبال شگفتی و دیدن دنیا از نگاهی دیگر هستید، به موزه ریپلی بروید تا به هرچه که تا به حال در دنیا دیده اید، شک کنید! اگر به پاتایا سفر کردید، حتما از باغ گیاه شناسی نونگ نوچ نیز دیدن کنید، این باغ یکی از جاذبه های گردشگری محبوب زوج های جوان است. پس حتما سری به آن بزنید و از دیدن زیبایی های آن غرق لذت شوید.
    پوکت: شگفتی های طبیعی
    لیست جاهای دیدنی پوکت بسیار طولانی است! بودای بزرگ، معابد مختلف پوکت و شهر قدیمی پوکت فقط بعضی از اماکن دیدنی اصلی این شهر زیباست. اگر شما می خواهید با خانواده و بچه ها سفر کنید، حتما زمانی از سفرتان را به بازدید از آکواریوم پوکت، مزرعه پروانه، موزه تریکی، پارک دینو و پارک آبی اسپلش جانگل اختصاص دهید و حسابی خوش بگذرانید.

    پاتایا یا پوکت کدام مقصد بهتر است؟

    تفریحات و کارهای ماجراجویانه در پوکت و پاتایا:

    ممکن است که پاتایا نسبت به پوکت اماکن دیدنی کمتری داشته باشد، اما در مورد تفریح و خوشگذرانی قطعا پاتایا حرف های بیشتری برای گفتن دارد.
    پاتایا: بهشتی برای عاشقان ماجراجویی و دوستداران آدرنالین
    پاتایا برای هر تفریح و ماجراجویی مناسب است. از غواصی اسکوبا گرفته تا پاراموتورینگ، اسکای دایوینگ، بانجی جامپینگ و هر تفریح مهیج دیگری که فکرش را بکنید در پاتایا موجود است.  
    پوکت: تفریحات لذت بخش برای زوج های جوان و کودکان
    برای زوج های جوان و کودکان، تفریحات متعددی در پوکت وجود دارد. خانواده ها با کودکانشان می توانند در پوکت از تفریحاتی مثل مینی گلف و کارتینگ لذت ببرند. کودکان می توانند به پارک های آبی جذاب و هیجان انگیز پوکت بروند و روزی سرشار از خوشی و هیجان را برای خودشان رقم بزنند. زوج های جوان می توانند به مراکز اسپا و ماساژ بروند، به خلیج فانگ نگا بروند، از جزیره های فیفی دیدن کنند و یا در کنار سواحل قدم بزنند و از دیدن غروب زیبای خورشید در کنار سواحل آرام و زیبا لذت ببرند. کسانی که پوکت را برای ماه عسل خود انتخاب کرده اند نیز می توانند در جزیره رومانتیک راچا اقامت کنند و روزهای خود را به بهترین شکل ممکن بگذرانند.

    پاتایا یا پوکت کدام مقصد بهتر است؟

    غذا در پوکت و پاتایا

    مقایسه بین دو شهر پوکت و پاتایا در کشور زیبای تایلند بدون صحبت در مورد غذاهایشان کامل نمی شود. پس می پردازیم به یکی از قسمت های جذاب مسافرت یعنی غذا!
    پاتایا: غذاهای لذیذ تایلندی
    غذاهایی که در پاتایا سرو می شود غذاهای تایلندی است که کمی با غذاهای چینی درآمیخته شده است. 
    پوکت: ترکیبی از غذاهای مختلف با فرهنگ های مختلف
    غذاهای پوکت ترکیبی است از غذاهای تایلند جنوبی، مالایی، چینی و هندی است و به عبارتی دیگر اگر شما به پوکت بروید، می توانید از امتحان کردن غذاهای مختلف قسمت جنوبی آسیا لذت ببرید.

    پاتایا یا پوکت کدام مقصد بهتر است؟

    زندگی شبانه در پاتایا و پوکت

    اگر شما دنبال تجربه یک زندگی شبانه مهیج و شاد هستید، بدون شک پاتایا گزینه بهتری برای شماست.
    پاتایا: بهشتی برای جوانان
    پاتایا پر است از کلاب های ساحلی و نمایش های متعدد و به همین دلیل سفر به پاتایا انتخاب جذابی برای جوان ترها به شمار می آید.
    پوکت: جذابیت برای خانواده ها
    به جز رفتن به کلاب های شبانه، تفریحات دیگری برای خانواده ها در پوکت وجود دارد. جزیره پوکت به خاطر زندگی شبانه پر زرق و برق و رنگارنگ و جذابش شناخته شده است. نمایش های فرهنگی و رقص های متعددی در شب برگزار می شود که خانواده ها و کودکان می توانند از آن لذت ببرند.

    پاتایا یا پوکت کدام مقصد بهتر است؟

    خرید در پوکت و پاتایا

    چه کسی می تواند به سفر برود و دست خالی به خانه خودش برگردد؟ هرکسی دوست دارد که یک تکه ای از شهری که بازدید کرده است همراه خود به خانه برگرداند تا هر بار با نگاه کردن به آن خاطرات و تجربیات سفرش برایش زنده شود.
    پاتایا: بازار شناور و بازار میموسا
    یکی از شهرت های پاتایا به خاطر بازار شناور جذابش است که هر کسی باید از آن دیدن کند. یکی دیگر از مراکز خرید مشهور پاتایا بازار میموسا است. علاوه بر این ها پاتایا مراکز تجاری و بازارهای شبانه متعددی نیز دارد که می توانید از آن ها خرید کنید.
    پوکت: صنایع دستی 
    علاوه بر بازارهای ساحلی و مراکز تجاری، پوکت بازارهای آخر هفته ای نیز دارد. این بازارها به خاطر صنایع دستی که به فروش می رسانند، بین توریستان بسیار محبوب است.  خیابان واکینگ استریت نیز یکی دیگر از اماکنیست که حتما برای خرید باید به آن سر بزنید. صنایع دستی پوکت از نارگیل و پوسته های دریایی ساخته شده است و همین مسئله آن ها را بسیار جذاب و خاص کرده است.پس منتظر چه هستید؟ با مهرپرواز تماس بگیرید و تور ارزان قیمت تایلند را رزرو کنید و چند روز هیجان انگیز را برای خود و همراهانتان رقم بزنید.
    امیدواریم که این مقایسه بین دو شهر زیبا و جذاب تایلند یعنی پوکت و پاتایا توانسته باشد به شما برای انتخاب مقصدتان کمک کند. 

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW