021-88507190

آشنایی بیشتر با فرودگاه قاضی پاشا آلانیا (Gazipaşa Airport)

راهنمای سفر آژانس هواپیمایی مهرپرواز 19 مهر ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    آشنایی با فرودگاه قاضی پاشا شهر زیبای آلانیا 

    امروز مهرپرواز مطلبی را فراهم آورده تا به صورت دقیق تری با فرودگاه آلانیا در ترکیه آشنا شوید. با مهرپرواز همراه باشید تا راهنمای سفر به شهر آلانیای ترکیه را با معرفی فرودگاه آن شروع کنیم:

    آلانیا از جمله شهرهای تاریخی و گردشگری ترکیه می باشد که در استان آنتالیا و منطقه آک‌دنیز (Akdeniz) قرار گرفته است و دارای آب و هوای معتدل مدیترانه‌ای می باشد. علاوه بر آب ‌و هوای مناسب، آلانیا دارای جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بسیاری است که در مجموع فضای بسیار مناسبی را برای اقامت و تفریح گردشگران فراهم کرده است.
    با توجه به پیشرفت‌های صورت گرفته در سال ‌های نه چندان دور این شهر در کانون توجه گردشگران خارجی و همچنین شهروندان ایرانی نیز قرار گرفته است و تعداد بسیار زیادی، سالانه برای اهداف تفریحی و تجاری با تور آلانیا راهی می‌شوند. برای مثال، در حدود 25% از تخت‌های هتل‌های استان آنتالیا به هتل‌های لوکس و مدرن بین‌المللی این منطقه تعلق دارد. از این جهت، فرودگاه آلانیا با نام کامل فرودگاه قاضی پاشا آلانیا (Gazipasa Airport) از سال 2012 اقدام به برقراری پروازهای بین‌المللی از سایر کشورها کرده است. البته این فرودگاه از سال 1997 فعالیت خود را برای انتقال مسافران به آلانیا و سایر شهرهای استان آنتالیا از جمله قاضی پاشا، آنامور و ... شروع کرده است.

    فرودگاه قاضی پاشا آلانیا

    فرودگاه قاضی پاشا دارای ظرفیت پذیرش 1.500.000 مسافر در سال در پایانه‌ای به مساحت 6.700 مترمربع و پارکینگ اختصاصی با طرفیت 105 خودرو برای نگهداری خودروهای شخصی مسافران در برابر پرداخت هزینه است؛ البته بهای خودرو با توجه به مدت توقف در پارکینگ و همچنین نوع خودرو متغیر است.

    همچنین مراکز خدماتی دیگری همانند نمازخانه، صندوق اشیای گمشده، مرکز خدمات پزشکی، دستگاه بسته‌بندی چمدان، خدمات بانکی و تبدیل ارز برای ارائه خدمات به مسافران فراهم شده‌اند.
    علاوه بر این فروشگاه‌ها و شعبه رستوران ‌های مختلف در پایانه ‌های فرودگاه وجود دارند و مسافران می ‌توانند برای صرف غذا و گذران وقت پیش از پرواز از آن‌ ها استفاده نمایند.
    فرودگاه قاضی پاشا در مسافتی نزدیک به شهر آلانیا (در حدود 30 دقیقه رانندگی) در مقایسه با فرودگاه آنتالیا، در حدود 120 کیلومتر و زمان 2 ساعته برای رانندگی واقع شده است.
    شرکت حمل ‌و نقل مسئولیت جابه‌جایی مسافران در بیشتر فرودگاه‌ های ترکیه بر عهده دارد و در فرودگاه قاضی پاشا نیز اتوبوس ‌های شرکت آماده انتقال مسافران به مرکز شهر هستند. این اتوبوس‌ ها حداکثر ظرف مدت 25 دقیقه بعد از فرود پرواز در مقابل خروجی حاضر شده و در مدت 60 دقیقه مسافران را در ایستگاه ‌های بین مسیر پیاده می ‌کنند.
    با توجه به جایگاه آلانیا در صنعت گردشگری ترکیه بیشتر سفرها به این مقصد در ایام تعطیلات انجام می ‌شود و به این دلیل، اغلب پروازهای بین‌المللی  این فرودگاه به صورت فصلی انجام می‌ شود. در این راستا، شرکت هوایی پگاسوس (Pegasus) دارای پرواز فصلی از فرودگاه امام به فرودگاه قاضی پاشا را برای گردشگران ایرانی دایر کرده است. البته در سایر ایام سال مسافرانی که قصد سفر به تور ترکیه و این منطقه را دارند می ‌توانند با استفاده از پروازهای مستقیم به یکی از فرودگاه‌ های استانبول مراجعه کرده و به صورت زمین یا از طریق خطوط هوایی ترکیه نظیر ترکیش ایر به آلانیا سفر کنند.
    کد یاتا فرودگاه قاضی پاشا : GZP
    کد ایکائو فرودگاه قاضی پاشا : LTFG
    برای رزرو بلیط هواپیما می توانید به وبسایت رسمی آژانس مسافرتی مهرپرواز مراجعه نمایید.

    فرودگاه قاضی پاشا آلانیا

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW