021-88507190

راهنمای سفر به بلگراد

راهنمای سفر آژانس مسافرتی مهرپرواز 22 مهر ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    شهر بلگراد پایتخت صربستان، یکی از کشورهای شبه جزیره بالکان، در این اواخر یکی از مقاصد محبوب و پر طرفدار گردشگری مبدل شده است. برای سفر به هر کشور و شهری، نیاز دارید تا اطلاعات لازم درباره آن مقصد را به دست بیاورید، بنابراین راهنمای سفر به آن شهر یا کشور می تواند بهترین منبع از اطلاعات مورد نیاز شما باشد، پس با مهرپرواز همراه باشید تا راهنمای سفر به بلگراد را با هم مطالعه کنیم:
    بلگراد پایتخت و بزرگترین شهر صربستان می باشد. نام این شهر در لغت به معنای شهر سفید است. شهر زیبای بلگراد بهار و تابستان میزبان هزاران گردشگر و توریست از سرتاسر دنیاست که در خیابان های تاریخی و قدیمی شهر قدم می زنند و از آثار باستانی و تاریخی، پارک ها و دریاچه های شهر دیدن می کنند. زندگی شبانه پر جنب و جوش بلگراد در سراسر اروپا مشهور است. 
    موقعیت جغرافیایی و استراتژیک بلگراد که در محل ریزش دو رود دانوب و ساوا قرار گرفته است، باعث شده تا این شهر از زمان های بسیار دور مورد توجه امپراطوری های مختلف قرار بگیرد و تحت سلطه آنها اداره شود. این شهر در دوران جنگ جهانی دوم از آسیب در امان نماند. در سال 1999 این شهر 78 روز متوالی در معرض حملات نیروهای ناتو در جریان جنگ کوزوو بود. 
    بعد از طی کردن این روزهای دشوار، هم اکنون بلگراد یک مقصد گردشگری محبوب و بسیار زیبا به شمار می رود. در این شهر می توانید ادغامی از بناهای تاریخی و آثار مدرن معماری را ببینید. قلعه، میدان و خیابان های تاریخی شهر از مهمترین و بهترین دیدنی های بلگراد محسوب می شوند. در سواحل روز هم می توانید تفریحات ساحلی را در ابعاد کوچک تجربه کنید. 

    راهنمای سفر به بلگراد

    اطلاعات ضروری بلگراد

    اختلاف ساعت با تهران: 2:30- (دو ساعت و نیم از تهران عقب تر می باشد)
    زبان رسمی: صربی
    واحد پول: دینار صربستان
    کد کشور: 381+
    کد شهر: 11 381
    شماره پلیس: 92
    شماره آتش نشانی: 93
    شماره آمبولانس: 94
    ساعت گویا: 95
    جهت رانندگی: راست
    فرودگاه: فرودگاه بین المللی نیکولا تسلا بلگراد

    راهنمای سفر به بلگراد

    آب و هوای بلگراد

    آب و هوای بلگراد معمولاً سرد نیست و بیشتر گرم و معتدل است. بارندگی در بلگراد در طول سال بسیار زیاد است. این بارندگی ها حتی در خشک ترین ماه سال نیز رخ می دهد. میانگین دمای هوا در اینجا 12.3 سانتی گراد است، و همچنین متوسط میزان بارندگی در سال به 663 میلی متر می رسد. 
    در ماه اکتبر میزان بارش به کمترین حد خود می رسد که میانگین آن 38 میلی متر است. در ماه ژوئن نیز بیشترین میزان بارش با متوسط 84 میلی متر رخ می دهد. 
    گرمترین ماه سال با متوسط دمای 22.5 درجه سانتی گراد، آگوست می باشد. ماه ژانویه سردترین ماه سال است که میانگین دما در آن به 1.1 درجه سانتی گراد می رسد. 
    بلگراد آب و هوای معتدل قاره ای با چهار فصل متفاوت دارد. پاییز طولانی تر از بهار است. در زمستان هم سرمای شدید در این شهر وجود ندارد و تعداد روزهایی که دمای هوا به زیر صفر درجه می رسد، به طور میانگین 21 روز است. میانگین دمای هوای سالانه 11.70 درجه سانتی گراد می باشد. کمترین دمای هوا در ژانویه سال 1893 ثبت شده است که منفی 26 درجه سانتی گراد بوده است. 

    راهنمای سفر به بلگراد

    بهترین زمان برای سفر به بلگراد

    بهترین زمان سفر به بلگراد، ماه های تابستان می باشد. البته در کل بلگراد یک مقصد توریستی چهارفصل است و در هیچ یک از ماه ها و فصل های سال محدودیتی برای سفر به بلگراد وجود ندارد. 
    در ماه مه سراسر خیابان ها و میدان ها پر از مردمی است که برای استفاده از هوای فوق العاده و نیز لذت بردن از زیبایی های بهار در شهر به گردش مشغولند. رویداد فرهنگی شب موزه ها در این ماه برگزار می شود و موقعیتی عالی برای افرادی است که به موزه ها علاقه دارند. همچنین ماه آگوست نیز ماه برگزاری فستیوال های مختلف است. در اکتبر و نوامبر نیز جشنواره های هنر و موسیقی در بلگراد برپا می شود. 

    راهنمای سفر به بلگراد

    هزینه اقامت در بلگراد

    هزینه اقامت در هاستل ها 1200 دینار می باشد. برای اقامت در اتاق های دو تخته در هتلی معمولی 5000 دینار می بایست پرداخت نمایید. هزینه اقامت در هتل های لوکس، برای اتاق دو تخته 12.000 دینار باید هزینه بپردازید.

    راهنمای سفر به بلگراد

    هزینه خوراک در بلگراد

    ارزان ترین وعده غذایی که در بلگراد می توانید برای خود تهیه نمایید، غذاهای فست فودی است که قیمت آنها 200 دینار است. یک وعده غذا در رستوران های محلی 1200 دینار می باشد. همچنین برای صرف شام همراه با نوشیدنی در یک رستوران لوکس، می بایست 2400 دینار هزینه کنید. 

    راهنمای سفر به بلگراد

    هزینه حمل و نقل عمومی در بلگراد

    هزینه بلیط های حمل و نقل درون شهری بین 90 الی 150 دینار می باشد. همچنین تاکسی های داخل شهری نیز برای هر سفر تقریباً 400 دینار هزینه خواهند داشت.

    راهنمای سفر به بلگراد

    هزینه فعالیت های تفریحی در بلگراد

    ورودی موزه ها در بلگراد معمولا حدود 200 دینار می باشد. تورهای یک روزه خصوصی نیز حدود 4300دینار هزینه را در بر می گیرند. 

    راهنمای سفر به بلگراد

    جاذبه های گردشگری بلگراد

    بلگراد به عنوان یک مقصد گردشگری و توریستی در سال های بعد از جنگ، جایگاه خود را از دست داده بود ولیکن امروزه، این شهر به یکی از مقصدهای توریستی محبوب و عالی در دنیا تبدیل شده است. این شهر با وجود داشتن تاریخ پرفراز و نشیب و طبیعتی فوق العاده و رودهای بزرگ و مهمی همچون دانوب، در زمینه گردشگری حرف های بسیاری برای گفتن دارد. در این قسمت از مکان های دیدنی و جاذبه های توریستی بلگراد برایتان نام می بریم تا بتوانید در سفر خود از آن بهترین استفاده را ببرید:

    • موزه نیکولا تسلا بلگراد
    • قایق سواری در رودهای دانوب و ساوا در بلگراد
    • تماشای نشانه های جنگ بر روی شهر بلگراد
    • آدا سیگنالیجا بلگراد
    • بازار کالنیک بلگراد
    • منطقه ساوامالا بلگراد
    • پارک قدیمی کالمگدان
    • شهر قدیمی زمون (Zemun) بلگراد
    • کلیسای سنت ساوا بلگراد
    • آوالا بلگراد
    • میکسر هاوس بلگراد
    • موزه ملی صربستان در بلگراد
    • میدان جمهوری بلگراد

    راهنمای سفر به بلگراد

    محبوب ترین غذاهای محلی بلگراد

    هنگامی که به یک شهر یا کشور جدید سفر می کنید، یکی از لذت بخش ترین کارهایی که می توانید و باید آن را انجام دهید، چشیدن طعم غذاهای محلی و آشنایی با فرهنگ و سنت آشپزی آن منطقه است. در بلگراد هم می توانید با چشیدن طعم غذاهای محلی و قدیمی آنجا، با فرهنگ و سنت آشپزی و مردم بلگراد بیشتر و دقیق تر آشنا شوید. آشپزی در بلگراد ترکیب بسیار جالبی از آشپزی آسیایی و اروپای شرقی می باشد. گوشت های کباب شده، نوع های مختلف سوسیس، پنیرها و نان های محلی در این شهر بسیار محبوب هستند. چند نمونه از محبوب ترین غذاهای محلی که در بلگراد نباید آنها را از دست بدهید را نام می بریم:
    Rostilj: این غذا با گوشت کباب شده یا مرغ بریان درست می شود. معمولا گوشت یا مرغ را با پنیر پر می کنند و در بیکن می پیچند. 
    نان های محلی: در نانوایی های سراسر شهر می توانید انواع نان های لذیذ را تهیه نمایید و همراه با غذا یا نوشیدنی های محلی امتحان کنید.
    Cavapi: گوشت چرخ کرده کبابی به شکل سوسیس تهیه و طبخ می شود و برای آن از گوشت گوسفند یا گاو یا ترکیب آنها استفاده می شود. 
    Pljeskavica: این غذا که یکی از بهترین غذاهای گوشتی می باشد، به شکل کتلت درست می شود. این غذا را با گوشت گوساله و یا انواع آن تهیه می کنند.
    Pecenje: معنی نام این غذا، گوشت بریان است و آن را در مراسم خاص و جشن ها همانند ازدواج تهیه می کنند. 
    Sarma: این غذا یادگاری به جای مانده از دوران امپراطوری عثمانی است که در واقع دلمه برگ مو می باشد.

    راهنمای سفر به بلگراد

    بهترین رستوران های محلی در بلگراد

    در شهر بلگراد هم همانند شهرهای توریستی دیگر، رستوران های مختلف و متعددی وجود دارد که در آنها می توانید انواع متفاوت غذاهای محلی و همچنین بین المللی را تجربه نمایید. از بهترین رستوران های بلگراد که غذاهای محلی سرو می کنند، می توان به رستوران رادوست فینا (Radost Fina Kuhinjica)، رستوران زاویکاج (Zavicaj)، رستوران مالا فبریکا اوکوسا (Mala Febrika Ukusa)، رستوران موریتز ایس (Moritz Eis) اشاره کرد. 

    راهنمای سفر به بلگراد

    برای خرید بلیط به هر مقصدی از سراسر جهان و یا رزرو هتل در هرکجای دنیا، می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهرپرواز در ارتباط باشید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW