021-88507190

آشنایی بیشتر با فرودگاه بین المللی دبی (Dubai International Airport)

راهنمای سفر آژانس مسافرتی مهرپرواز 06 آبان ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    دبی یکی از شهرهای کشور امارات متحده عربی است که اخیراً پیشرفت های بسیار زیاد و مهمی داشته است که از این رو یکی از شهرهای مهم و پر رفت و آمد دنیا شده است. دبی در چند دهه اخیر به یکی از اماکن توریستی و گردشگری مهم جهان تبدیل شده است که گردشگران بسیاری را از سرتاسر دنیا به سمت خود می کشاند و سالانه میلیون ها نفر برای استراحت و تفریح و خرید به این شهر مدرن سفر می کنند. فرودگاه بین المللی دبی راه اصلی ورود گردشگران از اقصی نقاط دنیاست و از نظر تعداد مسافر، پر رفت و آمد ترین فرودگاه جهان شناخته شده است. در این راهنمای سفر، می خواهیم شما را با فرودگاه دبی آشنا کنیم و نکات لازم را به شما بگوییم و راهنمایی هایی که ممکن است به کارتان را بیابد را با شما در میان بگذاریم تا هنگام ورود به فرودگاه دبی بتوانید به راحتی کارهای خود را انجام دهید، با ما همراه باشید.

    فرودگاه بین المللی دبی

    فرودگاه بین المللی دبی با کد یاتا DXB، اصلی ترین و مهمترین فرودگاه دبی در کشور امارات متحده عربی است. این فرودگاه در سال 2014 بیشتر از 70 میلیون مسافر را جابه جا کرده است و پرتردد ترین فرودگاه دنیا از لحاظ جا به جایی مسافران بین المللی را به خود اختصاص داده است. این فرودگاه در زمینی به وسعت 2900 هکتار بنا شده است و در فاصله 4 کیلومتری شهر دبی قرار گرفته است. فرودگاه دبی قطب اصلی شرکت های هواپیمایی امارات و فلای دبی است و گنجایش 75 میلیون مسافر را در طول سال دارد. این فرودگاه بزرگ دارای 3 ترمینال می باشد و هر هفته حدود 8هزار پرواز به بیشتر از 270 مقصد در سرتاسر دنیا در این فرودگاه انجام می شود. 

    فرودگاه بین المللی دبی

    ترمینال های فرودگاه بین المللی دبی

    فرودگاه بین المللی دبی سه ترمینال مجزا و مدرن برای پروازهای داخلی و خارجی دارد. اکثر ایرلاین های معتبر و به نام دنیا همانند لوفت هانزا قسمت اختصاصی در فرودگاه دبی برای خود دارند. 
    ترمینال 1: اصلی ترین و مهمترین ترمینال فرودگاه به شمار می رود و بیشتر ایرلاین های معتبر و پروازهای طولانی از این ترمینال انجام می شود.
    ترمینال 2: معمولاً به پروازهای منطقه ای اختصاص دارد و پروازهای منطقه ای خلیج فارس و جنوب آسیا را مدیریت می کند. همچنین پروازهای هواپیمایی های ارزان قیمت همانند فلای دبی در این ترمینال انجام می شود.
    ترمینال 3: به هواپیمایی امارات و کانتاس اختصاص دارد. ترمینال 3 فرودگاه دبی از نظر وسعت و مساحت دومین ساختمان بزرگ جهان به شمار می رود. 

    فرودگاه بین المللی دبی

    حمل و نقل فرودگاه دبی

    دبی مقصد گردشگری میلیون ها مسافر است از این رو وسایل حمل و نقل عمومی متعدد و بسیاری در این فرودگاه وجود دارد. این وسایل نقلیه مسافران را به راحتی و در کمترین زمان ممکن از فرودگاه به اقصی نقاط دبی و شارجه منتقل می کنند. 
    تاکسی: تعداد بیشتر مسافرانی که به دبی سفر می کنند برای جابه جایی از تاکسی استفاده می کنند. تاکسی های دبی از تاکسی متر استفاده می کنند و به دلیل راحتی و امنیت، بهترین گزینه برای مسافران هستند. ایستگاه این تاکسی ها در فضای بیرونی هر سه ترمینال می باشد و در کمترین زمان ممکن شما را به نقاط مختلف دبی و شهرهای اطراف می برد.
    مترو: در ترمینال های 1 و 3، خط قرمز مترو دبی ایستگاه دارد. این قطارهای تندرو هر 10 دقیقه یکبار حرکت می کنند. ساعت کاری این قطارها از 6 صبح الی 12 شب است.
    اتوبوس: در هر سه ترمینال فرودگاه دبی، اتوبوس وجود دارد. خط اتوبوسرانی 401 و 402 شما را به ایستگاه های "السبخه" و "الغیبیه" می رساند. جهت استفادده از این اتوبوس ها باید کارت الکترونیکی نول (NOL Card) تهیه کنید.

    فرودگاه بین المللی دبی

    امکانات فرودگاه بین المللی دبی

    اینترنت: اینترنت بی سیم نا محدود و رایگان در فضای فرودگاه وجود دارد. برای اتصال به اینترنت باید به شبکه های مختص فرودگاه متصل شوید.
    اطلاعات فرودگاه: قسمت اطلاعات فرودگاه دبی در ترمینال یک قرار دارد. علاوه بر آن، کارکنان اطلاعات فرودگاه، با تی شرت های آبی در محوطه فرودگاه قدم می زنند و آماده ارائه کلیه خدمات و اطلاعات به مسافران هستند. 
    خدمات مالی: در هر سه ترمینال فرودگاه شعبه های مختلف بانک وجود دارد که تمامی امور مالی و تبدیل نرخ ارز را برای مسافران انجام می دهد. این بانک ها دارای دستگاه خودپرداز نیز هستند. فروشگاه بدون مالیات نیز، برخی از امور مالی همانند چنج کردن پول را انجام می دهد. 

    فرودگاه بین المللی دبی

    کافه و رستوران: در فرودگاه بین المللی دبی هیچ نگرانی در مورد خورد و خوراک نباید داشته باشید. در سالن های این فرودگاه طیف بسیار گسترده ای از رستوران و کافه وجود دارد. در سالن C فودکورت بسیار بزرگی وجود دارد که انواع مختلف فست بود و نوشیدنی را به مسافران ارائه می دهد. در سالن A فرودگاه نیز رستوران و کافه های مجلل و شیک وجود دارد. همچنین در سالن B هم رستوران های دریایی، انواع غذاهای عربی و بین المللی را سرو می کند. در سالن عمومی ترمینال شماره 1 و 3 هم فروشگاه های مواد غذایی انواع متفاوت اسنک و وعده های غذایی کوچک را به مسافران ارائه می دهد. 
    فروشگاه: هنگامی که اسم دبی به گوش می خورد، تصویری از خرید در ذهن ها ایجاد می شود! در فرودگاه بین المللی دبی هم فروشگاه های متعددی برای خرید وجود دارد. کلیه فروشگاه ها فرودگاه دبی به صورت 24 ساعته در حال ارائه خدمات به مسافرین هستند و در هر ساعت از شبانه روز می توانید لذت خرید را در آنها تجربه نمایید. فروشگاه بدون مالیات یا همان دیوتی فری فرودگاه بین المللی دبی به علت تنوع محصولات و نیز قیمت های مناسبی که ارائه می کند، یکی از مشهورترین فروشگاه های فرودگاه های جهان می باشد. فروشگاه های دیگری همچون فروشگاه پوشاک و جواهر آلات و لوازم آرایشی و بهداشتی و غیره در هر سه ترمینال به راحتی یافت می شود.

    فرودگاه بین المللی دبی

    سایر امکانات فرودگاه: از دیگر امکانات و خدمات رفاهی فرودگاه دبی می توان به نمازخانه، مراکز خدمات پزشکی و امکان حمام اشاره کرد که در هر 3 ترمینال وجود دارد. چنانچه چند ساعتی را قرار است در فرودگاه باشید، می توانید از موزه ای که در سالن A وجود دارد دیدن نمایید، یا در باغ های بسیار زیبای فرودگاه که در نزدیکی گیت B7 وجو دارد دیدن کنید و یا همچنین می توانید از خدمات ماساژ و اسپا در سالن های B و C استفاده کنید و نهایت لذت را ببرید. 
    برای سفرهای خارجی مسافران می بایست که در فرودگاه عوارض خروج از کشور پرداخت کنند. برای اطلاعات بیشتر می توانید به وبسایت آژانس مسافرتی مهرپرواز مراجعه نمایید و یا به اطلاعات پروازهای خروجی فرودگاه امام رجوع کنید. 

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW