021-88507190

راهنمای سفر به تفلیس

راهنمای سفر آژانس مسافرتی مهرپرواز 06 آبان ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    تفلیس پایتخت کشور گرجستان، ادغامی از زندگی مدرن و شهری و آثار باستانی می باشد. معماری دیدنی، قرار داشتن در دره های سبز و زیبا، فرهنگ غنی و متفاوت و معماری دیدنی گرجستان، همگی دست به دست هم داده اند تا تفلیس را به یک مقصد گردشگری عالی و جذاب و بسیار محبوب تبدیل کنند. 
    در این شهر بهترین رستوران ها و کافه ها با غذاها و نوشیدنی های بسیار خوش طعم و لذیذ از مهمانان پذیرایی می کنند. از لحاظ مکان های اقامتی نیز هیچ محدودیتی در تفلیس وجود ندارد و جای هیچ گونه نگرانی نیست. از هاستل ها و خوابگاه های ارزان قیمت گرفته تا هتل های 5 ستاره عالی همه و همه در تفلیس وجود دارند و شما می توانید با توجه به بودجه خود، بهترین انتخاب را داشته باشید. 
    از دیگر جذابیت های شهر تفلیس می توان به گالری ها، میدان ها، موزه ها، خیابان های قدیمی و پارک ها اشاره کرد که گردشگران بسیاری را به خود جذب می کنند و برای بازدیدکنندگان بسیار جالب هستند. شهری که در گوشه و کنار آن می توانید بهترین و برجسته ترین آثار معماری باستانی و همچنین مدرن را در کنار هم مشاهده نمایید. شهر قدیم تفلیس، سرتاسر پوشیده شده است از کوچه های باریک و خانه های قدیمی و بسیار زیبا که بالکن های منازل تصویری دیدنی را در این منطقه به وجود آورده است. قلعه ناریکالا مشرف به قسمت تاریخی و باستانی شهر تفلیس می باشد که خود تصویری فوق العاده را به وجود آورده است. 
    با ما همراه باشید تا در ادامه این راهنمای سفر به تفلیس، شما را با نکات ضروری و لازم برای داشتن سفری عالی و فراموش نشدنی آشنا کنیم:

    راهنمای سفر به تفلیس

    اطلاعات ضروری تفلیس

    اختلاف ساعت با تهران: 00:30+ (نیم ساعت از تهران جلوتر است)
    زبان رسمی: گرجی
    واحد پول رایج: لاری
    کد کشور: 995+
    شماره اضطراری: شماره سراسری برای ارتباط با پلیس و آمبولانس و آتش نشانی 112 می باشد.
    جهت رانندکی: راست
    فرودگاه: فرودگاه بین المللی تفلیس

    اطلاعات ضروری تفلیس

    وضعیت آب و هوای تفلیس

    تفلیس آب و هوای نیمه گرمسیری و مرطوب دارد و البته تحت تاثیر آب و هوای قاره ای نیز می باشد. در این شهر تابستان های گرم و نیز زمستان های نسبتاً سردی را مشاهده می کنیم. همانند دیگر نقاط گرجستان، تفلیس هم بارندگی قابل توجهی در طول سال دارد. آب و هوای این شهر تحت تاثیر توده هوای خشک از آسیای مرکزی و سیبری از طرف شرق و توده هوای اقیانوسی از دریای آتلانتیک و دریای سیاه از طرف غرب است. از آنجایی که این شهر از بیشتر جهات با رشته ‌کوه ‌ها احاطه شده است، با پهنه‌ آبی وسیع دریای سیاه و دریای خزر فاصله‌ کمی دارد و رشته‌ کوه قفقاز بزرگ مانع از نفوذ توده هوای سرد از طرف روسیه می‌ شود، تفلیس در مقایسه با سایر شهرهایی که آب و هوای مشابه و عرض جغرافیایی یکسانی دارند، خرد اقلیم ملایم‌ تری دارد. میانگین دمای هوای سالانه در تفلیس 13.3 درجه سلسیوس می باشد. ژانویه با دمای 2.3 درجه سردترین ماه سال و جولای با 24.9 درجه گرمترین ماه سال می باشد. در این ماه دمای هوا در طول روز تا 32 درجه هم می رسد و تعداد روزهای بسیار گرم در سال 22 روز می باشد. متوسط میزان بارش سالانه در تفلیس 495 میلی متر است. با میانگین بارش 77 میلی متر ماه مه مرطوب ترین ماه سال به شمار می رود و ژانویه با میانگین 18.9 میلی متر خشک ترین ماه سال است. در تفلیس 15 الی 25 روز برفی است.

    وضعیت آب و هوای تفلیس

    بهترین زمان برای سفر به تفلیس

    بهترین زمان سفر به گرجستان ماه های مه و ژوئن و سپتامبر می باشد چرا که در این ماه ها هم می توانید گرمای تابستان را و هم سرمای زمستان را تجربه کنید. قسمت های کم ارتفاع در اطراف تفلیس در اواسط تابستان گرم هستند و نواحی کوهستانی خنک تر و خشک تر می باشد.

    بهترین زمان برای سفر به تفلیس

    هزینه خوراک در تفلیس

    گرجستان به دلیل داشتن غذاهای بسیار لذیذ شهرت زیادی در جهان پیدا کرده است. هم رستوران های بزرگ و کوچک با قیمت های متنوع و هم غذاخوری های خیابانی که غذاهای ارزان تری را به مهمانان می دهند، همه در تفلیس وجود دارند که می توانند هر سلیقه ای را با هر بودجه ای راضی نگاه دارند. یکی از بهترین و جذاب ترین قسمت های سفر شما به تفلیس امتحان کردن غذاها و نوشیدنی های این منطقه است. با پرداخت 19لاری، می توانید در یک رستوران معمولی و متوسط یک وعده غذا نوش جان کنید. فست فودها همانند مک دونالد به صورت تقریبی حدود 11 لاری هزینه خواهد داشت.

    هزینه خوراک در تفلیس

    هزینه اقامت در تفلیس

    یافتن مکانی برای اقامت در تفلیس کار دشواری نیست. با قیمت های متفاوت می توانید یک اقامتگاه مناسب در این شهر بیابید. استفاده از سرویس ایر بی ان بی جهت کرایه آپارتمان و اتاق های اشتراکی در این کشور بسیار رواج دارد. اقامت در خوابگاه ها و هاستل های خوب با صبحانه شبی 70لاری هزینه دارد. شما می توانید با پرداخت شبی 400 لاری در هتل های خوب اقامت داشته باشید. همچنین هزینه اقامت در هتل های معمولی نیز از 100 لاری شروع می شود. 

    هزینه اقامت در تفلیس

    هزینه حمل و نقل عمومی در تفلیس

    برای رفت و آمد بین شهرها می توانید از قطار و مینی بوس استفاده نمایید. جهت کاهش هزینه هایتان در صورت سفر گروهیف می توانید وسایل حمل و نقل اختصاصی کرایه کنید. هزینه مینی بوس ها برای سفرهای بین شهری 10 الی 25 لاری و برای سفرهای داخل شهر، کمتر از 7 لاری می باشد.

    هزینه حمل و نقل عمومی در تفلیس

    جاذبه های گردشگری تفلیس

    تفلیس که یک شهر بزرگ و پهناور با معماری مدرن است، پایتخت گرجستان می باشد. خیابان های اصلی این شهر شلوغ و پر ترافیک می باشد. خیابان های قدیمی، پیچ و خم های بسیاری را طی می کنند و به کوچه های کوچک و زیبا ختم می شوند. هم زندگی سنتی و هم زندگی مدرن و شهری و امروزی را می توانید در گوشه و کنار این شهر به خوبی مشاهده کنید. مکان های دیدنی تفلیس بسیار هستند که برای بازدید آنها باید چندین روز وقت بگذارید. از آثار تاریخی گرفته تا کلیساها و موزه های دیدنی همگی در این شهر فوق العاده وجود دارند که می توانید از آنها نهایت لذت را ببرید. چند نمونه از بهترین و برجسته ترین جاذبه های تفلیس را برای شما نام می بریم:

    • کلیسای متخی (Metekhi) و مجسمه پادشاه واختانگ یکم تفلیس
    • قلعه ناریکالا تفلیس
    • یادبود کارتلیس ددا تفلیس
    • باغ ملی گیاه شناسی گرجستان
    • مسجد تفلیس 
    • حمام چشمه های معدنی گوگردی تفلیس
    • کاروانسرا تفلیس
    • کلیسای جامع سیونی تفلیس
    • میدان بازار تفلیس
    • پل صلح تفلیس
    • کلیسای جامع تثلیث تفلیس
    • کلیسای آنچیسخاتی مریم مقدس تفلیس
    • موزه ملی گرجستان
    • کلیسای کاشوتی تفلیس

    جاذبه های گردشگری تفلیس

    غذاهای تفلیس

    گرجستان کشوری است کوهستانی که بین آسیا و اروپا واقع شده است. روی میز غذای اهالی تفلیس، به خوبی می توان رد پای تاریخ پر فراز و نشیب این منطقه را مشاهده کرد. غذاهای این کشور به جز اینکه بسیار تنوع دارند، با ذائقه ایرانی هم هماهنگ است. اهالی این کشور تمام تلاش خود را می کنند که از مواد اولیه تازه استفاده نمایند. همچنین شما می توانید بهترین و خوشمزه ترین پیش غذاهای گرجستان را بشناسید تا با سفرش آن قبل از غذا از طعم آنها نهایت لذت را ببرید. این نکته باعث می شود که غذاهای این کشور عطر و طعم جذابی داشته باشند. چند نمونه از بهترین غذاهای تفلیس عبارتند از:

    • کاچاپوری
    • چورچخلا
    • خینکالی
    • آجاپ ساندالی
    • لوبیو
    • شیشلیک یا متسوادی
    • لواشک
    • خارچو
    • پخالی
    • لوبیانی

    غذاهای تفلیس

    شما می توانید با خرید بلیط هواپیما به این شهر زیبا و فوق العاده بروید و خودتان هتل بگیرید و یا می توانید رزرو تور خود را به همکاران ما در آژانس هواپیمایی مهرپرواز بسپارید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW