021-88507190

برج های دوقلو پتروناس، نماد معروف شهر کوالالامپور

گردشگری آژانس مسافرتی مهرپرواز 07 آبان ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    برج های دوقلو پتروناس یا برج های دوقلو کوالالامپور از بلندترین برج های جهان می باشند که در کشور مالزی و شهر کوالالامپور ساخته شده اند. این برج های بلند 452 متر ارتفاع دارند و در لیست بلندترین برج های دنیا، در رده 13 قرار گرفته اند.
    برج های دوقلو پتروناس که از بلندترین سازه های جهان به شمار می روند، در طول سال پذیرای هزاران گردشگر می باشد. تورهای گردشگری و تفریحی شهری کوالالامپور، معمولا در برنامه خود بازدید از برج های پتروناس را جای می دهند. این برج ها که نماد مشهوری از شهر کوالالامپور هستند، گردشگران بسیاری را از اقصی نقاط دنیا به سمت کوالالامپور می کشانند. این آسمان خراش ها با احتساب آنتن قرار گرفته در بالای برج ها، 452 متر ارتفاع دارند که تا سال 2004 میلادی، بلندترین سازه های جهان شناخته می شدند. تماشای برج های دوقلو پتروناس کوالالامپور در شب، صحنه ای فوق العاده و دل انگیز را به توریست های تور پاییزی مالزی ارائه می دهد.

    برج های دوقلو پتروناس

    با این پیش زمینه ای که برایتان گفتیم، به سراغ چند حقیقت جالب در مورد برج های دوقلو پتروناس می رویم:

    1. ساخت برج های دوقلو اول آوریل در سال 1994 شروع شد و کمتر از 5 سال ساخت آن به پایان رسید. برنامه اصلی ساخت این برج 8 ساله بود که به درخواست دولت مالزی روند آن تسریع پیدا کرد.

    2. در طراحی برج ها از فرم های هندسی اسلامی و فرم هایی همانند مربع و ستاره 8 پر استفاده شده است. استفاده از چنین فرم هایی به اصول معماری اسلامی از جمله وحدت، هارمونی و پایداری اشاره دارد.

    3. معمار سازه "سزار پلی" می باشد و طرح اولیه او توسط نخست وزیر وقت رد شد. ارتفاع سازه در طرح اولیه 427 متر بود که بعد از بررسی های لازم جهت پتانسیل برج ها برای تبدیل شدن به بلندترین برج های دنیا در سال 2004 ارتفاع برج در طرح نهایی به 452 متر رسید. 

    4. زمین آسمان خراش های پتروناس، قبلاً محل برگزاری مسابقات اسب دوانی بوده است. 

    5. با توجه به مهلت بسیار کم برای ساخت ساختمان ها، برای تسریع روند ساخت از دو کنسرسیوم ساختمانی برای ساخت هر برج استفاده شد. یکی از این کنسرسیوم ها ژاپنی و دیگری کره ای بود و آنها در ساخت دو برج باهم رقابت داشتند. 

    برج های دوقلو کوالالامپور

    6. پیمانکاران بسیاری در ساخت این آسمان خراش ها همکاری داشتند که از معروف ترین آنها می توان به "سامسونگ" و "سی اند تی" اشاره کرد.

    7. بر اساس برنامه زمانی هر طبقه از برج باید در 4روز ساخته می شد.

    8. برنامه ساخت برج اول یک ماه زودتر از ساخت برج دوم شروع شد. این در حالی بود که برج دوم که در دست سازندگان کره ای بود، زودتر ساخته شد. برج اول با سازندگان ژاپنی تنها با اختلاف چند ساعت از برج دوم تکمیل شد.

    9. برج ساخته شده به دست کره ای ها کاملاً صاف می باشد، ولیکن برج ژاپنی ها 2.54 سانتی متر خطا دارد. 

    10. در روزهای آخر تکمیل برج، برای انتقال آنتن به بالای برج باید از جرثقیل های بزرگ استفاده می شد. جرثقیل در حین انتقال با مشکل مواجه شد و برای تعمیر آن پروژه 2 روز تعطیل شد.

    11. برج ها به نحوی طراحی و ساخته شده اند تا در صورت آتش سوزی در یکی از برج ها، مردم بتوانند به برج دیگر بروند و جان خود را نجات دهند.

    برج های دوقلو کوالالامپور

    12. در نمای برج های دوقلو پتروناس کوالالامپور از 32.000 پنجره با لایه های محافظ اشعه ماورا بنفش استفاده شده است که تمیز کردن آنها 2 ماه به طول می انجامد.

    13. در سال 1997 فردی که به مرد عنکبوتی فرانسه شهرت داشت، تصمیم گرفت از برج های پتروناس بالا برود که با اطلاع پلیس در طبقه 60 برج متوقف شد. در سال 2007 نیز شخص دیگری قصد داشت که به بالای برج صعود کند که پلیس جلوگیری کرد. 

    14. فیلم تله گذاری با بازی شان کانری و کاترین زتاجونز در سال 1999 در قسمت هایی از این برج فیلمبرداری شده است. 

    15. ساکنان اصلی برج های دوقلو پتروناس : شرکت ملی نفت، کاری گالی هس بلومبرگ، آی بی ام، مک کینسی، شرکت تی سی اس و مایکروسافت و ... هستند.

    16. روند ساخت برج ها در سال 1998 به پایان رسید ولیکن در تاریخ 28 اوت 1999 که به عنوان روز ملی مالزی شناخته شده است، به صورت رسمی افتتاح شد.

    17. در سال 2004 برج 101 تایپه در چین عنوان بلندترین برج دنیا را از بر های دوقلو کوالالامپور گرفت.

    برج های دوقلو پتروناس کوالالامپور

    18. برج های دوقلو پتروناس هم اکنون به عنوان بلندترین برج های دوقلو در جهان نام برده می شوند.

    19. در هر برج 10 آسانسور دوگانه وجود دارد و هر آسانسور ظرفیت جابه جایی 26نفر در هر مسیر رفت و آمد را دارند و در هر ثانیه 6.1 متر بالا می روند.

    20. در پایین برج، مرکز خریدی با نام مرکز خرید "سوریا" قرار دارد که قیمت اجناس در آن بسیار زیاد است و همه چیز خیلی گران است.

    برای رزرو بلیط هواپیما کوالالامپور می توانید به وبسایت آژانس مسافرتی مهرپرواز مراجعه نمایید و یا از طریق تماس با ما می توانید رزرواسیون خود را به همکاران ما در مهرپرواز بسپارید.

    برج های دوقلو پتروناس کوالالامپور

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW