021-88507190

برای یک سفر پاییزه به ترکیه چه لباس هایی باید در چمدانتان داشته باشید؟

راهنمای سفر م.مقیمی 23 آبان ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

     بستن چمدان برای یک سفر پاییزی با تور لحظه آخری استانبول معمولا کمی سخت به نظر می رسد. پاییز فصلی است که هوا در طول روز گرم و سرد می شود و همین مسئله انتخاب لباس را مخصوصا برای سفر به کشور دیگر سخت می کند. 

    برای یک سفر پاییزه به ترکیه چه لباس هایی باید در چمدانتان داشته باشید؟

    چطور می شود چمدان سبکی در فصل پاییز همراه خود ببریم اما لباس هایمان مناسب فصل هم باشد؟ 
    جواب این سوال ساده است، کافی است 3 نکته زیر را رعایت کنید: 
    1.ابتدا باید دمای هوای مقصد سفرتان را بررسی کنید کنید.شما می توانید از اپلیکیشن های مختلف در تلفن همراهتان و یا وب سایت های معتبر جهانی استفاده کنید و قبل از سفرتان وضعیت آب و هوایی مقصدتان را بررسی کنید.
    2.یک رنگ بندی متناسب را انتخاب کنید و همه لباس هایتان را با همان رنگ ها انتخاب کنید تا مشکل ست کردن لباس هایتان در مسافرت پیش نیاید و مجبور نشوید که لباس های زیادی همراه خود ببرید و بتوانید با همان لباس های کم استلایل های متنوعی در مسافرت داشته باشید.
    3.لباس هایتان را لایه لایه روی هم بپوشید،چراکه دمای هوا در ترکیه در فصل پاییز متغیر است و گاهی اوقات صبح ها هوا گرم است و ناگهان هوا سرد می شود. اگر لباس هایتان را لایه لایه بپوشید، می توانید در صورت گرم و سرد شدن هوا به راحتی لباس های تنتان را کم و زیاد کنید.

    تصویری از یک خانواده

    بر اساس تجربه ما، این 4 آیتم را حتما در چمدانتان داشته باشید، چراکه برای یک سفر پاییزی به ترکیه حتما لازمتان می شوند
    1.جوراب شلواری های گرم
    اگر دوست دارید که در سفر پاییزیتان به ترکیه پیراهن به تن کنید، بهتر است که جوراب شلواری مناسب همراه خود داشته باشید تا از سرمای هوا در امان باشید. منظور من جوراب شلواری های معمولی نیست. جوراب شلواری به همراه داشته باشید که داخلش کرک و پشم به کار رفته باشد تا حسابی گرمتان کند، چراکه شب های ترکیه در فصل پاییز بسیار سرد است. 
    2.ژاکت مشکی
    ژاکت های مشکی ظاهری شیک دارند و با همه رنگ لباستان به راحتی ست می شوند. برای مثال می توانید یک ژاکت چرم مشکی رنگ به همراه داشته باشید. این ژاکت ها هم با لباس های اسپورت و هم با لباس های مجلسی هماهنگ هستند. همراه داشتن ژاکت به دلیل آب و هوای سرد ترکیه در فصل پاییز به شدت به شما توصیه می شود. 

    برای یک سفر پاییزه به ترکیه چه لباس هایی باید در چمدانتان داشته باشید؟

    3.شال
    شال هم یکی دیگر از آیتم هاییست که برای یک سفر پاییزی به ترکیه باید حتما همراهتان باشد، حمل شال به دلیل وزن کمش آسان است و در صورت افت دما شما را از سرما حفظ می کند. شما می توانید شال را دور گردنتان بیندازید و از گرمای آن استفاده کنید. همچنین برای بازدید از مسجدهای زیبای ترکیه هم به شال نیاز پیدا می کنید. می توانید همان شال گردنتان را روی سرتان بیندازید و وارد مسجدهای ترکیه شوید. بهتر است شالتان را از رنگ های خنثی انتخاب کنید تا رنگ آن با همه لباس هایتان هماهنگ شود و مجبور نباشید که شال گردن های متعددی همراه خود داشته باشید.
    4.بوت
    بهتر است که برای سفر پاییزی به ترکیه یک بوت راحت همراه خود داشته باشید تا بتوانید با آن در ترکیه به راحتی گشت و گذار کنید و استفاده طولانی مدت از آن پایتان را اذیت نکند. علاوه بر راحتی بوتتان باید گرم هم باشد تا در صورت بارانی بودن هوای ترکیه از سرما محافظتتان کند. 

    برای یک سفر پاییزه به ترکیه چه لباس هایی باید در چمدانتان داشته باشید؟

    معمولا ایرلاین های ترکیه به مسافران اجازه حمل 20 کیلوگرم بار را می دهند. اگر بر طبق این دستور العمل لباس های خود را برای سفر پاییزیتان به ترکیه جمع آوری کنید، چمدانتان از این وزن تجاوز نخواهد کرد. به هر حال بهتر است که لباس های گرم برای این سفر همراه خود داشته باشد، اما در جمع آوری لباس زیاده روی نکنید، چراکه مراکز خرید استانبول به شدت وسوسه انگیز هستند و احتمالا باید لباس های بیشتری از ترکیه به خانه برگردانید و نیاز به فضای خالی در چمدان هایتان برای جا دادن خریدهایتان پیدا خواهید کرد.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW