021-88507190

چگونه در پرواز‌های طولانی خواب راحتی داشته باشیم؟

راهنمای سفر م.مقیمی 29 آبان ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
اگر شما هم جزء کسانی هستید که نمی توانند خواب راحتی در هواپیما داشته باشند، این مقاله را تا پایان بخوانید تا با روش هایی آشنا شوید که حتما در پرواز بعدی برای یک خواب آسوده به کارتان می آیند

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    چطور در پرواز خواب راحتی داشته باشیم؟
    آدم ها در کل جهان دو گروه هستند. گروه اول به راحتی در طول پرواز می خوابند و گروه دوم از پس این کار بر نمی آیند. گروه اول خیلی خوش شانس هستند، چراکه در طول مسیر به راحتی می خوابند و وقتی به مقصد  رسیدند، آمادگی کاملی برای آشنایی با کشور جدید و فرهنگ جدیدش دارند، در حالی که گروه دوم مجبورند که قبل از هر چیز به هتل بروند و کمی استراحت کنند و قسمتی از زمان اقامتشان را از دست بدهند.
    اگر شما هم جزء کسانی هستید که نمی توانند خواب راحتی در هواپیما داشته باشند، این مقاله را تا پایان بخوانید تا با روش هایی آشنا شوید که حتما در پرواز بعدی برای یک خواب آسوده به کارتان می آیند. 

    چگونه در پرواز‌های طولانی خواب راحتی داشته باشیم؟

    یک ردیف از صندلی ها را بگیرید!
    هرکسی دوست دارد که در حین خواب احساس کند در تخت خواب خودش است! راه اول این است که شما یک صندلی بیزینس کلاس رزرو کنید و در صندلی های راحت آن به خواب بروید. اما اگر قیمت پرواز برایتان مهم است و نوع اکونومی آن را رزرو می کنید، بهتر است که صندلی وسط یک ردیف را رزرو کنید. معمولا خانواده ها و زوج ها دو صندلی جدا از هم را رزرو نمی کنند و احتمال دارد که ردیف صندلی هایتان خالی بمانند و شما بتوانید خواب راحت تری داشته باشید. 
    حواستان باشد که کمربند ایمنیتان را قبل از خواب ببندید، چراکه هیچ چیز بدتر از این نیست که در میانه پرواز با صدای تذکر دادن مهماندار هواپیما از خواب شیرین بیدار شوید!
    روتین معمولی قبل از خوابتان را انجام دهید
    شاید به نظرتان عجیب بیاید، اما اگر در پروازهای طولانی روتین معمولی قبل از خوابتان را انجام دهید، از نظر روانشناسی ذهنتان آماده خواب می شود. یعنی درست مانند خوابیدن در خانه عمل کنید. قبل از خواب مسواک بزنید، آرایشتان را از صورتتان پاک کنید و اگر عادت دارید که قبل از خواب کتاب بخوانید، این کار را انجام دهید. تکرار کارهای روتین معمول قبل از خوابتان به ذهنتان سیگنال هایی می فرستد مبنی بر اینکه زمان بیداری به اتمام رسیده است و باید به خواب بروید!

    چگونه در پرواز‌های طولانی خواب راحتی داشته باشیم؟

    در پرواز چشم بند مناسب همراه خود داشته باشید
    یک چشم بند کاربردی تهیه کنید تا کاملا چشمانتان را از نور هواپیما حفظ کند و بتوانید در تاریکی مطلق راحت تر به خواب بروید.
    در گوشتان محافظ گوش قرار دهیداگر شما جزء آن دسته از افراد هستید که به خاطر صداهای اضافی هواپیما و یا صدای موتور هواپیما خوابتان نمی برد، بهتر است که یک محافظ گوش مناسب همراه خود داشته باشید تا بتوانید بدون هیچ گونه صدای اضافی استراحت کنید.

    اگر شما جزء آن دسته از افراد هستید که به خاطر صداهای اضافی هواپیما و یا صدای موتور هواپیما خوابتان نمی برد، بهتر است که یک محافظ گوش مناسب همراه خود داشته باشید تا بتوانید بدون هیچ گونه صدای اضافی استراحت کنید.

    بالش خودتان را برای پرواز همراه خود ببرید
    می توانید یک بالش راحت مسافرتی همراه خود داشته باشید. مخصوصا برای پروازهای طولانی ارزشش را دارد که بالش خود را که به آن عادت دارید حمل کنید، اما به جایش خواب راحت تری داشته باشید.
    تلفن همراه خود را خاموش کنید
    بازی کردن با تلفن همراه و یا نگاه کردن به فیلم در ساعات قبل از خواب، ذهنتان را هوشیار می کند. سعی کنید که نیم ساعت قبل از خواب وسایل الکترونیکی همراه خود را خاموش کنید و به جایش کتاب بخوانید و یا 20 دقیقه مدیتیشن انجام دهید تا ذهنتان کاملا آرام شود و برای یک خواب راحت در هواپیما آماده شوید.
    از قدرت رایحه ها استفاده کنید
    رایحه ها برای به خواب بردن شما بیش از آنچه تصور می کنید قدرت دارند. از کرم دست یا روغن استفاده کنید تا رایحه اش آرامتان کند و به آرامی به خواب بروید. رایحه های بابونه و ترنج برای خواب بسیار موثرند، کافیست که مقدار کمی از آن ها را پشت گردن خود بزنید تا آرامش بگیرید و خواب راحت تری را تجربه کنید.

    اگر شما جزء آن دسته از افراد هستید که به خاطر صداهای اضافی هواپیما و یا صدای موتور هواپیما خوابتان نمی برد، بهتر است که یک محافظ گوش مناسب همراه خود داشته باشید تا بتوانید بدون هیچ گونه صدای اضافی استراحت کنید.

    به خودتان فشار روانی برای خوابیدن وارد نکنید
    صحبت کردن درباره روش های به خواب رفتن در هواپیما آسان تر از انجامشان است، اما حقیقتی که باید از آن اطلاع داشته باشید این است که اگر به خودتان فشار روانی برای خوابیدن وارد کنید و استرس داشته باشید که شاید خوابتان نبرد، حتما این اتفاق می افتد! پس سعی کنید ریلکس کنید و فقط چشمانتان را ببندید و به خودتان یادآوری کنید که اگر هم خوابتان نبرد، اتفاقی نمی افتد و دنیا به آخر نمی رسد. در این صورت بدون استرس احتمال خوابیدنتان در طول پرواز بیشتر می شود.
    مهرپرواز سفری آسوده را برای شما آرزو می کند. برای اطلاع از تورهای لحظه آخری به نقاط مختلف دنیا با مهرپرواز تماس بگیرید. همچنین می توانید از خدمات آنلاین خرید بلیط هواپیما در وب سایت مهرپرواز نیز استفاده کنید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW