021-88507190

کاش این حقایق را قبل از سفر به مالزی می دانستم!

راهنمای سفر م.مقیمی 12 آذر ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
مالزی یکی از ثروتمندترین کشورهای جنوب شرقی آسیا به شمار می آید. در کشور مالزی آسمان خراش های زیبا و حیات وحش فوق العاده شگفت انگیزی وجود دارد. سفر به مالزی شگفت زده تان می کند

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    مالزی یکی از ثروتمندترین کشورهای جنوب شرقی آسیا به شمار می آید. در کشور مالزی آسمان خراش های زیبا و حیات وحش فوق العاده شگفت انگیزی وجود دارد. سفر به مالزی شگفت زده تان می کند. با مهرپرواز همراه باشید تا شما را با جذاب ترین حقایق کشور مالزی و اماکن گردشگری مالزی آشنا کنیم.
    1.ارز رایج مالزی رینگیت است. تقریبا هر 4 رینگیت معادل یک دلار است.
    2.مالزی کشوری چند فرهنگی است
    خیلی از مردمان مالزی اصالتشان به چین و یا هند بر می گردد. در مالزی علی الخصوص در جزیره بورنئو قومیت های متعددی زندگی می کنند و هر کدام با زبان مخصوص خود صحبت می کنند. 

    کاش این حقایق را قبل از سفر به مالزی می دانستم!

    3.معمولا مردم مالزی به خوبی می توانند با زبان انگلیسی صحبت کنند
    به خاطر همان مسئله تعدد فرهنگی و تعدد قومیت ها، مردم مالزی زبان انگلیسی را به خوبی یاد گرفتند. اما اگر کارتان به کسی بخورد که انگلیسی بلد نباشد، برای صحبت کردن و ایجاد ارتباط کمی با چالش رو به رو خواهید شد! پس بهتر است که قبل از سفر به مالزی تعدادی از کلمات مهم مالزی را یاد بگیرید، چراکه هم به کارتان می آید و هم مردم مالزی بیشتر از شما استقبال می کنند.
    4.قسمت شرقی مالزی با قسمت غربی مالزی تفاوت های زیادی دارد
    توزیع جمعیت در کشور مالزی در قسمت شرقی و غربی اش متفاوت است. در قسمت شرقی مالزی بیشتر مردم بومی مالزی و چینی ها زندگی می کنند. تعداد مسیحی های قسمت شرقی مالزی نیز از قسمت غربی بیشتر است.

    خیلی از مردمان مالزی اصالتشان به چین و یا هند بر می گردد. در مالزی علی الخصوص در جزیره بورنئو قومیت های متعددی زندگی می کنند و هر کدام با زبان مخصوص خود صحبت می کنند.

    5.غذا در مالزی ارزان و با کیفیت است
    باز هم به خاطر همان تنوع فرهنگی مالزی، غذای این کشور تحت تاثیر کشورهای متعددی مثل هند، چین، فیلیپین و سنگاپور بوده است و به همین دلیل شما می توانید انواع و اقسام غذاهای خوش طعم را در مالزی امتحان کنید و لذت ببرید. برای مثال می توانید به یکی از رستوران های متعدد هندی در مالزی بروید و غذاهای هندی را با بهترین کیفیت امتحان کنید.
    6.نحوه سرویس دهی در رستوران های مالزی کمی غیر معمول است و استاندارد نیست
    غذاهای رستوران های مالزی خوش طعم هستند، اما انتظار سرویس دهی خوبی را در رستوران ها نداشته باشید. هر رستورانی سیستم خاص خودش را دارد، از طرفی تا به خودتان بیایید و منو را باز کنید، یک پیشخدمت جلوی میز شما ایستاده و منتظر سفارش گیری است! مسئله دیگری که احتمالا در رستوران های مالزی با آن مواجه می شوید این است که سفارش هایتان را با هم برایتان نمی آورند. بلکه هر کدام از غذاهای میزتان که آماده شود، به صورت جداگانه برایتان سرو می کنند و به همین دلیل احتمالا نمی توانید همه اعضای خانواده همزمان غذایتان را میل کنید.

    کاش این حقایق را قبل از سفر به مالزی می دانستم!

    7.مردم مالزی بسیار خونگرم و صمیمی هستند.
    8.آلودگی محیط زیستی در کشور مالزی زیاد است.
    مالزی بیشترین توجه را بر رشد اقتصادش دارد و کمتر به محیط زیستش توجه می کند و به همین خاطر بخشی از جنگل های بارانیش در حال تخریب هستند.
    9.حیات وحش مالزی به طرز باور نکردنی جذاب و زیبا است
    حیات وحش در مالزی بسیار جذاب است و شما می توانید از پارک های ملی متعدد مالزی دیدن کنید و حیات وحش جالب توجه آن را از نزدیک تماشا کنید.

    کاش این حقایق را قبل از سفر به مالزی می دانستم!

    10.کوالالامپور شهری بسیار مدرن است و از دیدن آن شگفت زده خواهید شد.
    11.آب و هوای مالزی در بخش های مختلف متفاوت است
    قبل از سفر به مالزی حتما آب و هوای آن را بررسی کنید. برای مثال در ماه های بارانی سال مثل اکتبر و نوامبر ممکن است جزیره ای مثل پرهانتیان کیفیت همیشگی را نداشته باشد، پس این نکته مهم را فراموش نکنید.
    12.مردم مالزی مسلمان هستند
    62 درصد از جمعیت مالزی مسلمان هستند. رتبه بعدی متعلق به مذهب بوداست و بعد از آن مسیحی ها جمعیت مالزی را تشکیل داده اند. 

    کاش این حقایق را قبل از سفر به مالزی می دانستم!

    13.تاکسی ها در مالزی گران هستند
    خیلی از تاکسی های مالزی عنوان می کنند که هزینه را بر اساس کیلومتر سنج محاسبه می کنند، اما معمولا حتی کیلومترشان را روشن نمی کنند! حواستان به این مسئله باشد!
    14.اتوبوس سوار شدن در مالزی بسیار راحت است
    وسایل حمل و نقل عمومی در مالزی معمولا مدرن و ارزان هستند و از طرفی خیلی شلوغ و پر هرج و مرج نیستند. فقط بهتر است از این نکته اطلاع داشته باشید که بعضی مواقع اتوبوس ها و قطارها قبل از زمان اعلامی در برنامه شان، حرکت می کنند. به همین خاطر بهتر است کمی زودتر به ایستگاه های اتوبوس و قطار بروید. کوالالامپور سیستم مترو زیر زمینی دارد که حمل و نقل را در سطح شهر آسان تر کرده است.
    15.مردم مالزی بسیار ریلکس و خونسرد هستند
    سعی کنید که کارهایتان را به نحوی در مالزی برنامه ریزی کنید که عجله نداشته باشید! چراکه اگر کارتان به مردم مالزی بخورد، ممکن است از خونسردیشان در مواقع اضطراری کلافه شوید!
    16.رانندگان مالزی توجه کمی به علایم رانندگی می کنند
    به نظر رانندگان مالزی در بیشتر اوقات، چراغ قرمز رنگ در چراغ راهنمایی جلوه دیگری از چراغ سبز است! پس در موقع رانندگی در مالزی با دقت بیشتری عمل کنید تا به مشکل بر نخورید.
    17.پوشش گیاهی سبز در همه جای مالزی حتی در شهرها نیز وجود دارد و حتما شگفت زده تان می کند.
    18.بیشتر گربه های مالزی دم های کوتاهی دارند
    نگران نباشید! مردم مالزی دم های گربه ها را نمی برند! بلکه این گربه های دم کوتاه متعلق به نژاد خاصی از گربه هستند که در کشور مالزی زندگی می کنند.

    کاش این حقایق را قبل از سفر به مالزی می دانستم!

    19.سرعت اینترنت در مالزی به جز شهر کوالالامپور خیلی خوب نیست.
    به صورت کلی سرعت اینترنت در قسمت غربی مالزی در مقایسه با قسمت شرقی آن بهتر است.
    20.مالزی مکانی عالی برای خرید به شمار می آید
    مالزی بهشتی برای دوستداران خرید به شمار می آید. چراکه مراکز خرید در مالزی متعدد هستند و حتما از تنوع محصولاتشان و البته قیمت های ارزانشان شگفت زده خواهید شد.

    کاش این حقایق را قبل از سفر به مالزی می دانستم!

    21.کمتر پیش می آید که در رستوران ها در کنار غذا برایتان چاقو بیاورند، حتی اگر استیک سفارش داده باشید
    مردم مالزی مثل مردم هند معمولا غذایشان را با دست می خورند و به همین خاطر معمولا برای سرو غذا برایتان چاقو نمی آورند. معمولا در کنار استیک فقط قاشق و چنگال می گذارند و شما می توانید به کمک آن ها گوشت خود را تکه تکه کنید.
    22.تعداد زیادی از نیروی کار مالزی را مردم فیلیپین تشکیل داده اند.
    23.میوه ها و آبمیوه های مالزی بسیار خوش طعم و تازه هستند.
    24.مردم مالزی صداقت دارند و معمولا تلاش نمی کنند تا از شما مبلغ گزافی دریافت کنند
    البته این نکته در مورد تاکسی های مالزی صدق نمی کند! اما در معاملات دیگر در مالزی معمولا این اتفاق نمی افتد و مردمان مالزی با صداقت با شما برخورد می کنند.
    25.سرویس های بهداشتی در مالزی معمولا تمیز هستند.
    در مراکز خرید برای استفاده از سرویس بهداشتی در طبقه همکف باید 1 یا 2 رینگیت پرداخت کنید، اما سرویس های بهداشتی طبقات دیگر مراکز خرید معمولا رایگان هستند.
    امیدواریم که خواندن این حقایق برای تجربه یک سفر عالی به مالزی به شما کمک کرده باشد. اگر شما هم قصد سفر به مالزی را دارید، با همکاران ما در مهرپرواز تماس بگیرید تا ارزان ترین تور مالزی را به شما معرفی کنیم.

    کاش این حقایق را قبل از سفر به مالزی می دانستم!

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW