021-88507190

5 محل دیدنی استانبول که زیاد شناخته شده نیستند

گردشگری پ.هنرکار 25 آذر ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
در سفر استانبول، از بناهای تاریخی، مناظر خیره کننده، موزه های گوناگون، سواحل زیبا این شهر نمی توان گذشت. با وجود شهرت این شهر پر توریست مناطقی نیز هستند که کمتر شناخته شده هستند. آژانس مسافرتی مهرپرواز شما را با آنها آشنا می کند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    در سفر استانبول، از بناهای تاریخی، مناظر خیره کننده، موزه های گوناگون، سواحل زیبا این شهر نمی توان گذشت. با وجود شهرت این شهر پر توریست مناطقی نیز هستند که کمتر شناخته شده هستند. آژانس مسافرتی مهرپرواز شما را با آنها آشنا می کند.

     هنرهای خیابانی قسمت آسیایی استانبول

    در محله تاریخی Yeldeğirmen در کادیکوی استانبول هر سال فستیوال نقاشی دیواری برگزار می شود که دیوارهای خیابان این محله به بوم نقاشی تبدیل می شود که هنرمندان بر روی آثار هنری خلق می کنند.

    زمانی که در این محله قدم بزنید تقریبا در بیشتر دیوارهای این شهر با نقاشیهای دیواری رنگارنگی رو به رو می شوید که هر کدام زیبایی منحصر به خود را دارد و شما را با هنر مردم محلی این منطقه آشنا می کند.این هنرهای خلاقانه و زیبا برای گردشگران هنر دوست تور استانبول عید نوروز 98 بسیار جالب و  جذاب خواهد بود.

    هنرهای خیابانی استانبول،مهرپرواز

    مسجد زیرزمینی سانجاکالار Sancaklar Mosque

     یکی از مساجد استانبول که احتمالا نام آن را کمتر شنیده اید، مسجد زیر زمینی سانجاکالار است.مسجدی که در یک دشت وسیع و محلی به نام بویوک چکمجه در حومه شهر استانبول قرار دارد. 

    معماری مسجد زیرزمینی سانجاکالار فوق مدرن و امروزی است و نشات گرفته از هنر معماری اسلامی و عثمانی است و شرکت معروف معماران امره آرولات کار طراحی و ساخت آن را بر عهده داشته است. نکته قابل توجه و جالب در معماری مسجد سانجاکالار این است که این مسجد گنبد ندارد و شکل و ظاهر منارهای آن شبیه دیگر مسجدها نیست که در تور استانبول زمستان 97 می توانید از آن دیدن کنید.


    مسجد زیرزمینی سانجاکالار، استانبول-مهرپرواز

    پارک سلطان احمد Sultan Ahmed Park

    در بین اماکن توریستی استانبول، نام مسجد سلطان احمد را زیاد شنیده اید ولی به احتمال زیاد نام پارک سلطان احمد را تا حالا نشنیده اید. پارک زیبا و پر درختی که در میان دو مسجد مشهور سلطان احمد و ایاصوفیه قرار گرفته است.

    این پارک دنج با حوضچه ای زیبا در شب با وجود آبنما و روشنایهای نورهای گوناگون جلوه زیبایی را به پارک بخشیده است. برای گردشگران تور استانبول تعطیلات کریسمس پارک سلطان احمد می تواند محلی باشد تا علاوه بر بازدید از دو جاذبه مشهور استانبول، در این پارک نفسی تازه کرده و از فضای دل انگیز آن لذت ببرنند.

    در قسمت شمالی پارک یک ستون سفید مرمری قابل مشاهده است که قدمت آن به دوران رم بیزانس می رسد. علاوه بر آن در میدان هیپودروم Hippodrome که با نام میدان سلطان احمد هم از آن یاد می شود، یکی دیگر از آثار امپراطوری رومی ها قرار دارد که در آن دوران مسابقات اسب دوانی در آنجا برگزار می شده است.

    پارک سلطان احمد،استانبول-مهرپرواز

    قلعه 7 حصار Yedikule Fortress  

    قلعه 7 حصار یا یدیکوله Yedikule Fortress و یا قلعه رومی حصار در نزدیکی ساحل مرمره قرار دارد و یادگار دوران رم شرقی است. این قلعه متشکل از  برج کوچک، سه برج اصلی و 13 برج نگهبانی است.این قلعه قدیمی با وجود ساختار محکم بسیار ظریف ساخته شده است.دیوارهای به جای مانده این دژ از منطقه محافظت می کند.

    این قلعه  بعد ها به معنای "قلعه ی واقع بر زمین رومی ها"، شناخته  شد. در تور استانبول ژانویه 2019 می توانید علاوه بر تماشای این دژ تاریخی، در اطراف آن قدم زده و از فضای دیدنی آن منطقه لذت ببرید.

    قلعه 7 حصار،استانبول-مهرپرواز

    خانه لئون تروسکی Leon Trotsky

     خانه لئون تروسکی Leon Trotsky (فرد انقلابی بلشویک و متفکر مارکسیست اهل کشور روسیه) که به نام عمارت یاناروس نیز نامیده می شود، خانه ای قدیمی با قدمتی 150 ساله است که توسط گیاهان و خزه احاطه شده است.این خانه از اماکن توریستی استانبول به شمار رفته و در جزیره بیوک آدا Büyükada و نزدیک استانبول قرار دارد.لئون تروسکی زمانی که از روسیه تبعید شده، در بین سالهای 1929 و 1933 در این خانه زندگی میکرد.

    خانه لئون تروسکی،استانبول-مهرپرواز

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW