021-88507190

حقایق جالب در مورد گوانجو که احتمالا از آن ها بی اطلاعید

گردشگری م.مقیمی 01 دی ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
با مهرپرواز همراه باشید تا با حقایقی که احتمالا در مورد گوانجو از آنها بی اطلاعید، آشنا شوید

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    حقایقی جالب درباره گوانجو که باید بدانید
    گوانجو یکی از شهرهای چین است که بهترین شکل آثار باستانی آن را حفظ کرده اند. این شهر در قلب چین واقع شده است و مر کز استان گوانگدونگ چین است. سفر به گوانجو با آثار باستانی زیبایش، مراکز خرید بی نظیرش، تفریحات بسیار جذاب و ساختمان های مدرن حیرت آورش، بدون شک به یکی از بهترین سفرهای زندگیتان تبدیل خواهد شد. با مهرپرواز همراه باشید تا با حقایقی که احتمالا در مورد گوانجو از آنها بی اطلاعید، آشنا شوید.
    1.گوانجو سومین شهر بزرگ چین است
    گوانجو سومین شهر بزرگ چین بعد از پکن و شانگهای است و امکانات رفاهی فوق العاده جذابی برای توریستان فراهم کرده است.

    گوانجو سومین شهر بزرگ چین

    2.اسم اصلی گوانجو، گوانجو نیست!
    شهر گوانجو در قدیم الایام به نام کانتون شناخته می شد. بعضی از افراد معتقدند که قبل از آن، نام این شهر پانیو بوده است و در 214 سال قبل از میلاد مسیح، تشکیل شده است. با گذشت زمان نام این شهر به گوانجو تغییر یافته است.
    3.قدیمی ترین مسجد چین در گوانجو واقع شده است
    قدیمی ترین مسجد چین در گوانجو واقع شده است و نام آن هواشنگ است. این مسجد حدودا در سال 630 با ورود مسلمانان به چین توسط سعد بن ابی وغاص ساخته شده است و دیدن معماری متفاوت آن برای هر توریستی جذاب است.

     مسجد در گوانجو

    4.نمایشگاه تجاری کانتون هرساله در گوانجو برگزار می شود
    نمایشگاه تجاری کانتون هر ساله در فصل بهار در کانتون (گوانجو) برگزار می شود. جالب است که بدانید گوانجو بزرگترین تولید کننده چین به شمار می آید و این نمایشگاه هم بزرگترین نمایشگاه تجاری کشور محسوب می شود. چنانچه مقصد سفرتان تور چین بود حتماً از آن بازدید نمایید.

    نمایشگاه تجاری کانتون

    5.گوانجو زمانی پایتخت چین بوده است
    جالب است که بدانید گوانجو نه تنها یک بار بلکه سه بار پایتخت چین بوده است. اولین بار سال های 1925 تا 1927 گوانجو به عنوان پایتخت چین انتخاب شد. دومین بار این اتفاق برای چند ماه کوتاه در سال 1931 افتاد. گوانجو در سال 1949 هم حدودا 2 ماه پایتخت چین بوده است!
    6.گوانجو شهر گل هاست!
    گوانجو نام دیگری نیز دارد و آن هم "شهر گلها" است. دلیل نامگذاری آن هم این است که شهر گوانجو با گل و گیاه های همیشه سبزی پوشیده شده است که در سراسر سال جوانه می دهند و شهر را زیبا می کنند.

    گوانجو شهر گل ها

    7.در گوانجو تاجران خارجی را قتل عام کردند!
    در سال 878 هوانگ چائو با ارتشش به گوانجو وارد شد و همه بازرگانان خارجی را به قتل رساند. این قتل عام بسیار فجیع جان حدودا 120000 تا 200000 فرد بی گناه را گرفت!

    گوانجو

    8- آسمان خراش های زیبای گوانجو سر به فلک کشیده اند و آسمان را لمس کرده اند!
    دو برج بسیار مرتفع در گوانجو واقع شده اند و از مهمترین جاذبه های توریستی چین به شمار می آیند. برج کانتون یکی از این دو برج است و بلندترین برج آسیا محسوب می شود و فقط چند متر از رتبه دوم آسیا بلندتر است. برج بعدی مشهور گوانجو، برج سی تی اف است که هفتمین برج بلند جهان به شمار می آید و بازدید از آن برای همه توریستان از سراسر جهان بسیار جذاب است.

    آسمان خراش های گوانجو

    9.گوانجو در راه ابریشم قرار داشته است
    گوانجو زمانی در راه ابریشم قرار داشته است و قسمت جنوبی چین را به هند ارتباط می داده است و به همین دلیل یک شهر مهم از نظر تجاری محسوب می شده است.
    10.گوانجو میزبان بزرگترین رویداد جهان بوده است!
    شانزدهمین دوره از مسابقات بازی های آسیایی در سال 2010 در گوانجو به عنوان بزرگترین رویداد بازی های جهان شناخته شد. گوانجو بعد از پکن که در سال 1990 میزبان این بازی ها بود، دومین شهر چین بود که میزبانی این دوره از مسابقات به آن واگذار شده بود.

    گوانجو میزبان بزرگترین رویداد جهان

    11.در گوانجو می توانید طعم بی نظیر غذاهای کانتونی را امتحان کنید
    جالب است که بدانید غذاهای کانتونی در لیست 8 غذای برتر چین قرار دارند و شما با سفر به گوانجو شانس این را دارید که بهترین و با کیفیت ترین غذاهای کانتونی را در رستوران های بی نظیر گوانجو امتحان کنید.
    12.گوانجو در مهمترین بخش چین واقع شده است
    گوانجو در منطقه رودخانه پرل واقع شده است و بزرگترین و مهم ترین بندرگاه چین به حساب می آید. به هر حال گوانجو از منظر تجاری و حمل و نقل یک شهر اصلی در چین به شمار می آید.
    13.بهترین زمان سفر به گوانجو
    بهترین زمان سفر به گوانجو بین ماه های اکتبر تا دسامبر است. ماه های می و آپریل هم ماه های خوبی برای سفر به گوانجو هستند، اما بارش باران در این ماه ها معمولا زیاد است.
    14.تفریحات و اماکن دیدنی گوانجو بسیار متنوع و زیاد هستند
    مهم ترین اماکن گردشگری گوانجو یک پاگودا (معبد) بزرگ است که در بالای رودخانه واقع شده است و امروزه به موزه سرامیک تبدیل شده است. معبد شش درخت انجیر و برج کانتون نیز از بهترین اماکن دیدنی گوانجو هستند که به هیچ عنوان نباید بازدید از آن ها را از دست بدهید.
    15.آب و هوای گوانجو باعث آسودگی خاطرتان می شود
    گوانجو آب و هوای مرطوب و نیمه گرمسیری دارد و به همین دلیل تابستان ها و زمستان های مرطوبی دارد. بارش باران در گوانجو زیاد است و به همین دلیل گوانجو در 4 فصل ساز سرسبز و دیدنی است و به همین دلیل اقامت در گوانجو اوقاتی فرحبخش را برایتان به ارمغان می آورد.اگر شما هم قصد سفر به گوانجو را دارید، با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهرپرواز تماس بگیرید تا بهترین تور مسافرتی چین را به شما معرفی کنیم تا بتوانید بهترین سفر زندگیتان را در کشور زیبای چین تجربه کنید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW