021-88507190

موزه تسخیر شده پر رمز و راز در مالزی

گردشگری پ.هنرکار 17 دی ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
در برنامه ای که ده مکان ترسناک آسیا در کانال نشنال جئوگرافیک پخش شده بود، یکی از این ده مکان موزه جنگ پنن در مالزی بود. موزه ای که به موزه تسخیر شده شهرت دارد. همراه با آژانس گردشگری مهرپرواز با این موزه اسرار آمیز آشنا شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    در برنامه ای که ده مکان ترسناک آسیا در کانال نشنال جئوگرافیک پخش شده بود، یکی از این ده مکان موزه جنگ پنن در مالزی بود. موزه ای که به موزه تسخیر شده شهرت دارد. همراه با آژانس گردشگری مهرپرواز با این موزه اسرار آمیز آشنا شوید.

    معرفی موزه جنگ پنن مالزی

    در مورد اینکه چرا موزه جنگ پنن Penang War Museu وحشتناک نامیده می شود این است که بر اساس یک افسانه قدیمی این مکان در تسخیر یک کلنل ژاپنی به نام تاداشی سوزوکی می باشد. کلنلی نیز کسی است که بسیاری از ساکنان این منطقه را با شمشیر سامورایی خود به قتل رسانده است.ولی تحقیقات در مورد این موزه چیز دیگری می گویند و آن این است که قسمتی از داستان ترسناک این موزه مربوط به دوران جنگ جهانی دوم است.یکی از افسانه ها که در مورد موزه جنگ پنن روایت شده، این است که کارگرانی که مشغول تمیز کردن محوطه موزه بوده اند، در اطراف این موزه موجوداتی عجیب غول الپیکر دیده اند که رفت و آمد می کنند. ولی اینکه این موزه به موزه تسخیر شده شهرت دارد، بیشتر از نظر تاریخی است، به غیر از این موزه جنگ پنن در کنار گورستان چینی ها قرار دارد که این موضوع در ترسناک بودنش تاثیر زیادی گذاشته است.این موزه در زبان محلی به نام بوکیت هانتو یا تپه ی روح شناخته شده است.

    موزه جنگ پنن-مالزی،مهرپرواز

    تاریخچه موزه جنگ پنن

    در مورد تاریخچه موره پنن باید گفت که در اصل این موزه یک قلعه نظامی است که در بوکیت باتومائونگ قرار دارد. در طی جنگ جهانی دوم، ارتش ژاپن به این قلعه که در تصرف نیروهای انگلستان بود و سربازان مالزی و نیروهای سیک از آن محافظت می کردد حمله کردند و در این جنگ پیروز شده و قلعه را تصرف کردند. این قلعه در سال 1930توسط انگلیسی ها بنا شد و جنگی که در سال 1941 رخ داد، باعث شد به شهرت آن افزوده شود. طبق گفته محلی ها در این مکان مخوف، گردن صد ها انسان زده شده زیرا زمانی که ژاپنی ها آن را تصرف کردند، به عنوان زندان از آن استفاده میکردند و اسیران را در آن شکنجه می دادند. 
    دلیل شکل گرفتن این افسانه های وحشتناک نیز از همین جا نشات گرفته است و صدای فریاد و ناله این اسیران همچنان از در و دیوار و حیاط های خلوت این موزه شنیده می شود. برای دسترسی راحت ارتش به زیر دریایی هایی که مستقر در خلیج بودند، تونل هایی در موزه پنن حفر شده بود که این تونل ها هنوز از بین نرفته اند و بازدید کنندگان تور مالزی نوروز 98 می توانند از آن ها بازدیدکنند.

    موزه جنگ پنن-مالزی،مهرپرواز

    تبدیل منطقه تسخیر شده پنن مالزی به موزه

    در سال 2002 این محل به موزه جنگ تبدیل شد و گذشته شوم آن در دوران جنگ در معرض نمایش قرار گرفت.در موزه پنن برای بازدیدکنندگان برنامه های زیادی تدارک دیده شده است، مانند شرکت در مسابقات پینت بال،تماشای استحکامات باقی مانده از دوران جنگ جهانی دوم و تفریح در دل جنگل و شرکت در تورهای شبانه .لازم است که گردشگران هنگام بازدید از موزه جنگ پنن از جمله جاذبه های دیدنی مالزی اشیایی به همراه خود داشته باشند از جمله: کلاه رنگی، دوربین دو چشمی، قلم و کاغذ، لباس خنک و سبک، کفش راحتی و اسپری ضد حشرات.

    موزه جنگ پنن،مالزی-مهرپرواز

    مستند موزه پنن در نشنال جئوگرافیک

    کانال نشنال جئوگرافیک یک برنامه تلویزیونی مستند ساخته بوده که در آن 10 مکان ترسناک در آسیا را نشان می داده است که یکی از آنها همین موزه جنگ پنن مالزی است.در واقع این مستند، تاریخ ترسناک و شوم این موزه را به شکل فیلم در آورده و شاید وقتی مردم برای اولین بار عنوان این فیلم را می بینند تصور می کنند که این مستند در رابطه با ارواح و شبح و  ... است، اما در واقع این برنامه به بررسی مکان هایی پرداخته که گذشته تلخ و راز آلود آنها را به تصویر کشیده که به هیچ عنوان در آن نحسی و اشباح خبیث وجود ندارد بلکه تاریخ و گذشته آنها باعث شده به صورت محلی نفرین شده و جادویی به نظر برسد.

    موزه جنگ پنن،مالزی-مهرپرواز

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW