021-88507190

اماکن ناشناخته و رازآلود پوکت

گردشگری م.مقیمی 23 دی ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
این مقاله برای کسانی مناسب است که دوست دارند در سفر از ازدحام و شلوغی فاصله بگیرند و جایی دنج استراحت کنند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    جزیره ای به بزرگی پوکت با تاریخ جذابش، پر از اماکن جذاب و دیدنی است که از دید توریستان پنهان مانده است! اگر شما هم از آن دسته از مسافرانی هستید که دوست دارند در طول سفرشان از شلوغی و جمعیت فاصله بگیرند و از اماکن جذاب تر و متفاوت تر دیدن کنند، به شما توصیه می کنیم این مقاله را تا پایان بخوانید تا شما را با این اماکن ناشناخته و بکر پوکت آشنا کنیم.
    1-ساحل آئو سانه
    یک خلیج کوچک در ساحل جنوب غربی جزیره پوکت وجود دارد که یکی از زیباترین سواحل جزیره به شمار می آید. ساحل آئو سانه که کمی نسبت به دیگر سواحل پوکت دورتر است، کمتر توسط توریستان بازدید می شود. اگرچه طول ساحل آئو سانه فقط 200 متر است، اما زیبایی بی حد و حصرش با شن های نرم و تمیزش حتما توجهتان را جلب خواهد کرد. این ساحل زیبا و جذاب را جنگل بی نظیری احاطه کرده است که جذابیت ساحل را دوچندان می کند. از طرفی آب این ساحل به شدت تمیز است و یکی از بهترین اماکن توریستی تایلند برای اسنورکلینگ (غواصی سطحی در آب) به شمار می آید.

    اماکن دیدنی پوکت

    2-تپه های رادار
    از بالای تپه های رادار می توانید چشم انداز بی نظیری را به ساحل پاتونگ تماشا کنید، اما جالب است که بدانید این منظره دل انگیز از نگاه توریستان بازمانده است، چراکه مسیر دسترسی آن کمی سخت به نظر می رسد. نامگذاری این تپه به خاطر ایستگاه هواشناسی ارتش بر فراز آن است و نیروهای امنیتی به شما اجازه نمی دهند که خیلی از محیط آن عکاسی کنید، اما به هر حال ارزشش را دارد که به مرتفع ترین قسمت پوکت بروید و جذاب ترین چشم انداز زندگیتان را مشاهده کنید.

    اماکن دیدنی پوکت

    3-ساحل آئویون
    ساحل آئو یون یکی از معدود سواحل پوکت است که فقط محلی های پوکت از آن استفاده می کنند و تجارت توریسم بر آن چیره نشده است. ساحل آئویون که توسط یک دهکده کوچک و آرام احاطه شده است، معمولا پر از قایق های کوچک است و منظره دل انگیزی را ایجاد می کند. 

    اماکن دیدنی پوکت

    4-معبد سرین لایت
    معبد سرین لایت یکی از جذاب ترین معابد چینی پوکت است که کمتر توریستی آن را می شناسد. این معبد زیبا در خیابان فانگ نگا، درست در وسط شهر قدیمی پوکت در سال 1891 ساخته شده است و از دیدن توریستان پنهان مانده است. به تازگی ورودی این معبد کمی بزرگتر شده است و روزانه تعدادی توریست از آن بازدید می کنند و مشهوریت آن کمی بیشتر از قبل شده است.

    اماکن دیدنی پوکت

    5-بازار سنگ طلسم
    یک بازار کوچک در خیابان راسادا در شهر قدیمی پوکت وجود دارد که صدها تاجر سنگ های طلسم بودایی در آن فعالیت می کنند. ارزش سنگ های آن ها هم از لحاظ فرهنگی و هم از لحاظ مالی بسیار زیاد است و بعضی از سنگ ها بسیار گران هستند، اما به هر حال می توانید فقط گشتی در بازار بزنید و بیشتر با فرهنگ مردمان تایلندی آشنا شوید.

    6-ساحل بانانا
    ساحل بانانا با نام ساحل صخره بانانا نیز شناخته می شود و بیشتر فضای ساحلی آن صخره ای است. ساحل بانانا یکی از بکرترین سواحل پوکت است و بین سواحل بانگ تائو و نای تون واقع شده است. دسترسی این ساحل کمی سخت است و به همین دلیل بسیار بکر و جذاب است و از دید توریستان پنهان مانده است. ساحل بانانا در پایان یک مسیر صعب العبور قرار گرفته است، اما ارزشش را دارد که سختی راه را به جان بخرید و از آرامش بی نظیر و حیرت آور ساحل بانانا لذت ببرید.

    اماکن دیدنی پوکت

    7-منظرگاه سامت نانگشه
    این منظرگاه زیبا توسط یک عکاس تایلندی کشف شده است و در بالای یک تپه در جاده اصلی از فانگ نگا واقع شده است. کافیست که حدود 30 دقیقه با ماشین از پوکت فاصله بگیرید و به بالای تپه بروید و چشم انداز بی نظیر طلوع آفتاب بر فراز خلیج فانگ نگا را تماشا کنید و یکی از به یادماندنی ترین خاطرات زندگیتان را رقم بزنید.

    اماکن دیدنی پوکت

    8-آبشار واقعی کاتو
    ممکن است که فکر کنید آبشار کاتو نیز در لیست اماکن رمزآلود و ناشناخته پوکت جای دارد، اما جالب است که بدانید آبشار کاتو یکی از مشهورتری اماکن دیدنی پوکت است که اتفاقا توریستان زیادی از آن بازدید می کنند! اما باید بدانید که خیلی از توریستان تماشای جذاب ترین قسمت این آبشار را از دست می دهند و  در واقع از آن بی اطلاعند. برای تماشای آبشار واقعی کاتو کافیست که کمی از تپه های پشت پل بالا بروید و زیباترین چشم انداز و آبشار زندگیتان را تماشا کنید و از قسمت رمز آلود و بکر آبشار کاتو بازدید کنید.

    اماکن دیدنی پوکت

    9-بودای بزرگ قدیمی در وات خائو رانگ
    برای بازدید از مجسمه بودای بزرگ معمولا توریستان مستقیما به دیدار مجسمه بزرگ سفید رنگ مرمرین در چالونگ می روند! اما باید بدانید که مجسمه طلایی وات خائو رانگ در واقع مجسمه بودای اصلی جزیره پوکت است، اما از دید توریستان پنهان مانده است. مزیت مجسمه طلایی بودا این است که شما به راحتی می توانید به دور از همهمه و جمعیت توریستان در کنار مجسمه بودا بایستید و عکس های یادگاری بگیرید.

    اماکن دیدنی پوکت

    10-جزیره کوه بون
    در بین جزایر بسیار زیبای اطراف پوکت، جزیره ای به نام کوه بون وجود دارد که کمتر شناخته شده است و دلیلش هم این است که توسعه کمتری داشته است، اما بسیار زیبا و دیدنی است. برای دسترسی به جزیره کوه بون باید از راوایی سوار قایق شوید و مسیر 15 دقیقه ای را طی کنید. در جزیره بکر و دیدنی کوه بون یک رستوران ساده در ساحل زیای آن با شن های سفید و بکرش وجود دارد و بسیار خلوت تر و آرامش بخش تر از دیگر جزایر اطراف پوکت است. گشت و گذار در جزیره زیبا و آرامش بخش کوه بون به قدری جذاب است که به شما توصیه می کنیم بازدید از آن را در طول اقامتتان در پوکت از دست ندهید.برای اطلاع از بهترین تور پوکت نوروز 98 با همکاران ما در مهرپرواز در تماس باشید!

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW