021-88507190

شهری در آمریکا با یک نفر جمعیت

گردشگری پ.هنرکار 14 بهمن ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
در ایالت نبراسکا در کشور آمریکا، شهری به نام مونووی Monowi وجود دارد که فقط یک خانم مسن در آن زندگی می کند! برای آشنایی بیشتر با این شهر با آژانس گردشگری مهرپرواز همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]
    در ایالت نبراسکا در کشور آمریکا، شهری به نام مونووی Monowi وجود دارد که فقط یک خانم مسن در آن زندگی می کند! برای آشنایی بیشتر با این شهر با آژانس گردشگری مهرپرواز همراه باشید.

    مونووی، شهری با یک شهروند

    در مونووی خانمی مسن با 78 سال سن به نام السی آیلر زندگی می کند. او در یک کاراوان اتومبیل نزدیک به مهمان خانه شهر سکونت می کند و علاوه بر اداره کردن این مهمان خانه، کتاب خانه شهر را نیز اداره می کند .ساختمان کوچک کتابخانه ۵۰۰۰ جلد کتاب در آن قرار دارد که بیشتر این کتاب‌ها متعلق به شوهر مرحوم السی آیلر است چرا که او به کتاب و کتاب‌خوانی بسیار علاقه مند بود. نکته‌ی جالبی که در مورد شهر مونووی میتوان گفت این است که خانم آیلر شهردار مونووی نیز می باشد.

     این شهر بیشترین جمعیت را دهه‌ی ۱۹۳۰ داشته است که حدود ۱۳۰ نفر در مونووی زندگی می کردند. مانند تعداد زیادی از شهر های کوچک دیگر، جوانان مونووی برای یافتن شغل و شرایط زندگی بهتر این شهر را ترک کردند. در سرشماری سال ۲۰۰۰ این شهر کوچک فقط دارای دو نفر جمعیت بود و آن هم خانم رودی آیلر و همسرش السی بودند. آنها در سال ۱۹۷۱ رستوران محلی این شهر را خریداری کرده بودند و بعد از درگذشت رودی در سال ۲۰۰۴،  خانم آیلر این شهر را ترک نکرد و به تنهایی در مونووی زندگی خود را ادامه داد.

    او همچنین در رستوران محلی برای رانندگان کامیون و کشاورزان که به این شهر برای استراحت و خوردن غذا می آمدند برگر سرو می کرد. نکته جالب آن که او در طول این مدت مالیات پرداخت می کرد و حتی سالی یکبار هزینه مالیات را زیاد می کرد تا بتواند هزینه چراغ های خیابانی مونووی را پرداخت کند. ( برای آشنایی با جاذبه های گردشگری شهرهای مختلف دنیا، مجله گردشگری آژانس مسافرتی مهرپرواز را دنبال کنید.)

    مونوری،آمریکا-مهرپرواز

    بیشتر از ۵۰ سال است که روستا‌ها و شهرهای کوچک که در ایالت‌های غرب میانه آمریکا قرار دارند در حال متروکه شدن هستند که این اتفاق یعنی متروکه شدن شهرهای کوچک در طول این ۵۰ سال، بزرگ‌ترین مهاجرت طول تاریخ آمریکا بوده است و تا کنون هیچ منطقه‌ای به اندازه‌ی منطقه‌ی Great Plains خالی از سکنه نشده است.

    یک کمدین آمریکایی در سال ۲۰۱۰ در یک برنامه ی رادیویی اعلام کرد که قصد دارد تا در این شهر برنامه اجرا کند تا بتواند برای مونووی پول جمع آوری کند. در این مراسم بیش از هزار نفر شرکت داشتند تا هزینه ی آسفالت شهر و سقف کتابخانه که به تعمیر نیاز داشت را تامین کنند.در حال حاضر خانم السی آیلر همچنان ساکن مونووی بوده و قصد دارد تا به زندگی خود در این شهر ادامه دهد.( برای شروع سفر و اطلاع از قیمت تور، با آژانس توریستی مهرپرواز همراه باشید.)

    مونوری،آمریکا-مهرپرواز

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW