021-88507190

بهترین جاذبه های گردشگری در نزدیکی باتومی

گردشگری م.مقیمی 26 بهمن ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
شهر ساحلی باتومی دومین شهر بزرگ گرجستان است که در نزدیکی کوه های قفقاز واقع شده است. جاذبه های گردشگری باتومی هر ساله توریستان زیادی را از سراسر جهان به کشور گرجستان جذب می کند

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    شهر ساحلی باتومی دومین شهر بزرگ گرجستان است که در نزدیکی کوه های قفقاز واقع شده است. جاذبه های گردشگری باتومی هر ساله توریستان زیادی را از سراسر جهان به کشور گرجستان جذب می کند. اما گذشته از این ها، اماکن دیدنی متعددی نیز در نزدیکی باتومی وجود دارد که ارزشش را دارند که بخشی از زمان اقامتتان در باتومی را به این سفرهای یک روزه اختصاص دهید.برای آشنایی با این اماکن دیدنی در نزدیکی باتومی با ما همراه باشید.
    قلعه گونیو در باتومی
    قلعه گونیو درست در یک ساعتی باتومی واقع شده است. قدمت این قلعه رومی به قرن 2 میلادی برمی گردد. گفته می شود که مزار یکی از 12حواریون، سنت ماتیاس در این محل وجود دارد. ولی متاسفانه این ادعا هیچ وقت ثابت نشده است، چراکه دولت گرجستان اجازه حفاری در این منطقه را صادر نمی کند. 

    قلعه گونیو در باتومی

    قلعه پترا در باتومی
    در زمان های باستان پترا یک شهر با استحکامات نظامی در ساحل دریای سیاه بوده است. در زمان امپراطوری بیزانس در قرن 6، این منطقه به یکی از مهمترین و ضروری ترین مناطق قفقاز تبدیل شد. از طرفی به خاطر موقعیت مکانی استراتژیک آن در سال 541 تا سال 563 میدان جنگ بین رومی ها و ایرانیان بوده است. تحقیقات نشان داده که پترا شامل یک قلعه با طول 200 متر، حمام، محل های مسکونی، آب انبارها و ساختمان های متعدد دیگری بوده است. قدمت قلعه پترا به قرن 6 می رسد. این قلعه باستانی در دهکده تسیخیسدزیری در فاصله 40 دقیقه ای باتومی واقع شده است.

    قلعه پترا در باتومی

    پارک ملی متیرالا در باتومی
    این پارک ملی یکی از مهمترین جاذبه های دیدنی گرجستان محسوب می شود که در 28 کیلومتری باتومی واقع شده است. پارک ملی متیرالا با 15698 هکتار مساحت در بین دریای سیاه و کوهستان های آدجارا واقع شده است و به قدری زیبا است که در بدو دیدن آن متحیر می شوید. متیرالا در زبان گرجی به معنی "گریه کردن" است. این نام به دلیل باران بسیار زیادی که در این منطقه باریده می شود، بر روی این پارک ملی زیبا گذاشته شده است. مسیر تسابلناری یک مسیر 7 کیلومتری در پارک است که به آبشار و دریاچه منتهی می شود. شما می توانید در صورت تمایل در این منطقه چادر بزنید و یک پیک نیک مهیج و متفاوت را در نزدیکی باتومی تجربه کنید. یک مسیر دیگر نیز در پارک وجود دارد که طی کردن مسیر آن 2 روز طول می کشد و به شما این امکان را می دهد که از چشم اندازهای بی نظیر پارک در تور گرجستان دیدن کنید.

    پارک ملی متیرالا در باتومی

    مناطق محافظت شده کینتریشی در باتومی
    کنار پارک ملی متیرالا،منطقه ای محافظت شده به نام کینتریشی وجود دارد که در منطقه کوبولتی در گردنه رودخانه کینتریشی واقع شده است.در این منطقه انواع گیاهان و جانوران خاص زندگی می کنند که دیدنشان حتما برایتان جالب خواهد بود. این پارک در هر گوشه خود سورپرایزهایی برایتان دارد، پس خودتان را برای یکی از متفاوت ترین تجربه های گشت و گذارتان در تور لحظه آخری باتومی آماده کنید.
    یک مسیر پیاده روی نیز در آن  وجود دارد که در طول جنگل امتداد پیدا می کند و به کلیسای سنت جورج می رسد و در نهایت به یک جنگل بزرگ با قدمت 300 ساله می رسد که دیدن آن حتما متحیرتان می کند.
    در این منطقه نیز مانند هر پارک طبیعی دیگری می توانید چادر بزنید و پیک نیک کنید. یک مسیر پیاده روی دو روزه دیگر نیز در این پارک وجود دارد که مناسب کسانی است که زمان بیشتری برای گشت و گذار و تفریح در اختیار دارند. این مسیر به دریاچه تبیکلی می رسد و از شگفتی های باتومی به حساب می آید.

    جنگل و چشمه در  کینتریشی باتومی

    دره مارتویلی در باتومی
    دره مارتویلی یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی باتومی است که در آن می توانید قایق سواری کنید و یا در طبیعت بی نظیر آن قدم بزنید تا به آبشارهای آن برسید.مسیر رسیدن از باتومی به دره مارتویلی حدود 3 ساعت طول می کشد و برای گشت و گذار در پارک هم به نصف روز زمان نیاز دارید. مسیر پیاده روی دره مارتویلی حدود 700 متر است که با قدم زدن در آن به دو پل، چندین منظرگاه و 30 پله برخورد خواهید کرد.

    دره مارتویلی در باتوم

    دریاچه سبز (گرین لیک) در باتومی
    برای رسیدن به دریاچه سبز باید حدود 3 ساعت از شهر باتومی فاصله بگیرید، اما بدون شک ارزشش را دارد که این مسیر را طی کنید. این دریاچه در 2،058 متری سطح دریا واقع شده است و آب آن رنگ سبز طبیعی دارد. بازدید از دریاچه سبز برای تمدد اعصاب و کسب آرامش بسیار مقصد ایده آلی به نظر می رسد. در ماه های گرم سال هم این امکان وجود دارد که در آب های شگفت انگیز سبز رنگ دریاچه شنا کنید.

    دریاچه سبز (گرین لیک) در باتومی

    پارک ملی ماچاخلا در باتومی
    یکی دیگر از جاذبه های گردشگری باتومی که در فاصله نزدیکی از شهر واقع شده است، پارک ملی ماچاخلا است که یکی از قدیمی ترین و جذاب ترین بخش های منطقه آدجارا نیز به حساب می آید. در پارک ملی ماچاخلا می توانید از قلعه گوارا دیدن کنید، آبشارها را کشف کنید و از دهکده آزارساقمارتی دیدن کنید. همچنین می توانید از پل تسخملارا نیز در این منطقه دیدن کنید و یا در موزه ماجاخلا درس های تاریخی ارزشمندی را یاد بگیرید. 

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW