021-88507190

جاذبه های گردشگری که به رایگان در تفلیس می بینید

گردشگری م.مقیمی 24 بهمن ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    تفلیس پایتخت گرجستان که آنقدر در فرهنگ و تاریخ و جاذبه های گردشگری غنی است، همیشه محبوب توریستان بوده است. نکته جالب در تفلیس این است که جاذبه های گردشگری متعددی در آن وجود دارد که به صورت رایگان می توانید از آن ها بازدید کنید. اگر شما هم دوست دارید با بهترین جاذبه های گردشگری رایگان تفلیس آشنا شوید، با ما همراه باشید.
    تفلیس قدیم- قلعه ناریکالا در تفلیس
    تفلیس یک شهر بسیار زیبای تپه ای است که می توانید چشم اندازهای زیبایی را از بعضی از نقاط آن تماشا کنید. بخش قدیمی تفلیس و قلعه ناریکالا از مهمترین جاذبه های تفریحی تفلیس به شمار می آیند. این قلعه که قدمت آن به قرن 4 باز می گردد، بر روی یک تپه واقع شده است که با خانه های رنگارنگی احاطه شده است و چشم انداز بی نظیری به رودخانه متکواری و شهر تفلیس دارد. راحت ترین راه برای رسیدن به قلعه ناریکالا استفاده از تلکابین و یا پیاده روی است و به شما نوید می دهیم که با طی کردن این مسیر در نهایت چشم اندازی را تماشا خواهید کرد که تمام خستگی راه از تنتان به در می شود. در آن قسمت میتوانید به کنار مجسمه مادر گرجستان بروید و عکس های یادگاری را همراه با دیگر توریستان در کنار این جاذبه توریستی گرجستان بگیرید.

    قلعه ناریکالا در تفلیس

    حمام های گوگردی در تفلیس
    دومین جاذبه گردشگری تفلیس که حتما باید از آن دیدن کنید، حمام های گوگردی منطقه آبانوتوبانی است که در شهر قدیمی تفلیس واقع شده است. این چشمه های آب گرم در قرن 5 کشف شدند و بعد شهری اطراف آن ها ساخته شد. این شهر با عنوان تفلیس که در زبان گرجی به معنی "گرم" است، نامگذاری شد. آب های این چشمه برای بیماری های پوستی و سیستم عصبی بسیار مفید است. بعد از شنا در حمام های گوگردی پوست تنتان مثل پوست بچه ها لطیف می شود و به شدت جوان سازی می شود. اگر هم علاقه ای ندارید که وارد این چشمه های آب گرم تفلیس شوید، می توانید در اطراف آن قدم بزنید و از فروشگاه های سوغاتی دیدن کنید و یا همراه با همسفرانتان عکس های یادگاری بگیرید. همچنین در نزدیکی حمام های گوگردی تفلیس، آبشارهای زیبایی وجود دارد که دیدنشان خالی از لطف نیست. 

    حمام های گوگردی در تفلیس

    کلیسای جامع سامبا در تفلیس
    کلیسای مقدس تفلیس که با نام سامبا شناخته میشود، کلیسای اصلی ارتودوکس گرجستان است که در منطقه آولاباری واقع شده است. این بنا سومین کلیسای بلند ارتوردوکسی در جهان است و یکی از بزرگترین ساختمان های مذهبی جنوب قفقاز است. ارتفاع این کلیسا 86 متر است و درواقع یکی از مشهورترین اماکن دیدنی گرجستان به حساب می آید.

    کلیسای جامع سامبا در تفلیس

    فونیکولار در تفلیس
    فوینکولار بر روی تپه مقدس یا تپه متاتسمیندا واقع شده است و یکی از مشهورترین مناطق توریستی تفلیس در تور گرجستان نوروز 98 به حساب می اید، چراکه از این منطقه می توانید چشم انداز بی نظیری را از کل شهر تفلیس تماشا کنید. این منطقه به خاطر برج تلویزیون مشهورش و چرخ و فلک آن بسیار مشهور شده است. این چرخ و فلک زیبا شب ها با رنگ های مختلف نورپردازی می شود و تقریبا از همه جای شهر دیده می شود. بهتر است که بدانید برای رفتن به این منطقه توریستی در تفلیس می توانید از قطارهای تفریحی استفاده کنید و یا با ماشین به آنجا بروید. جالب است که بدانید در اصل قطارهای این منطقه در سال 1903 تا 1905 ساخته شده بوده تا بخش مرتفع تفلیس را به بخش کم ارتفاع تفلیس متصل کند و دیدن آن ها حتما برایتان جالب خواهد بود.

    نمای شهر تفلیس در شب

    بازار درای بریج در تفلیس
    یکی دیگر از اماکن توریستی تفلیس، بازار درای بریج است که در آن می توانید انواع خریدهای جذاب و متنوع از سکه های شوروی گرفته تا ظروف نقره ای آنتیک و ظروف چینی و بشقاب را خریداری کنید. به عبارتی دیگر شما با بازدید از بازار درای بریج می توانید تاریخ و فرهنگ گرجستان را با کمک روشی غیر معمول بشناسید و این فرهنگ متفاوت را از نزدیک لمس کنید. به هر حال به شما توصیه می کنیم که بازدید از این بازار متفاوت را در طول سفرتان با تور لحظه آخری تفلیس از دست ندهید.اگر شما هم قصد سفر به گرجستان را دارید، برای رزرو یک تور ارزان تفلیس با همکاران ما در آژانس گردشگری مهر پرواز تماس بگیرید.

    بازار درای بریج در تفلیس

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW