021-88507190

با شرکت هواپیمایی ایر فرانس آشنا شوید

راهنمای سفر پ.هنرکار 05 اسفند ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
شرکت هواپیمایی ایرفرانس AIRFRANCE متعلق به کشور فرانسه است و فعالیت خود را از سال 1933 آغاز کرده است. همراه با آژانس گردشگری مهرپرواز با این ایرلاین بیشتر آشنا شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    شرکت هواپیمایی ایرفرانس AIRFRANCE متعلق به کشور فرانسه است و فعالیت خود را از سال 1933 آغاز کرده است. همراه با آژانس گردشگری مهرپرواز با این ایرلاین بیشتر آشنا شوید.

    تاریخچه هواپیمایی ایر فرانس

    هواپیمایی ایر فرانس در سال 1933 پس از ادغام شرکت های ایراورینت، ایریونیون، شرکت پرتال هوایی عمومی، شرکت بین المللی ناوبری فرانسه و شرکت ترابری آرینه ایجاد شد. این ایرلاین تا سال 1948 دارای یکی از بزرگ ترین ناوگان های جهان بود.
    دفتر مرکزی ایرفرانس در ترامبله آنفرانس در شمال پاریس واقع شده است و ایر فرانس-کی‌ال‌ام نیز شرکت مادر این ایرلاتین محسوب شده که عضو اتحادیهٔ اسکای‌تیم نیز می باشد. فرودگاه اصلی پروازهای ایرفرانس فرودگاه شارل دوگل پاریس است و  فرودگاه نیس کوت دازور، فرودگاه مارسی پروانس، فرودگاه لیون- سینت اگزوپری، فرودگاه تولوز- بلانیاک و در آخر فرودگاه بوردو- مریگنا از دیگر قطب های این ایرلاین می باشند. در حال حاضر نیز هواپیمایی ایر فرانس عضوی از اسکای تیم می باشد. یکی از افتخارات ایر فرانس این است که بزرگ ترین شرکت هواپیمایی در سال ۲۰۰۴ با انجام بیشترین پروا بوده است. از شرکت های زیر مجموعه ی ایرلاین ایر فرانس، به هواپیمایی هاپ می توان اشاره کرده که پروازهای داخلی و اروپایی شرکت ایر فرانس توسط آن انجام می شود که در ناوگان خود دارای جت‌های منطقه‌ای است. ( همراه با مجله گردشگری مهرپرواز سایر ایرلاینهای دنیا را بشناسید.)

    هواپیمایی ایر فرانس-مهرپرواز

    ناوگان هواپیمایی ایر فرانس

    ناوگان هواپیمایی ایرفرانس متشکل از هواپیماهای جت پهن پیکر ایرباس و بوئینگ است که در پروازهای کوتاه مدت از هواپیماهای ایرباس ای 320 و در پروازهای بلند مدت ، هواپیماهای ایرباس و بوئینگ پهن پیکر را مورد استفاده قرار می دهد. در مجموع ، تعداد هواپیماهای در ناوگان ایرلاین ایرفرانس 227 فروند است که قرار است تا سال ، 2024 به آن اضافه خواهد شد. جزییات ناوگان این ایرلاین به این شرح است:

    ایرباس A318-100 |تعداد: ۱۸ فروند
    ایرباس A319-100 | تعداد: ۳۸ فروند
    ایرباس A320-200 | تعداد: ۴۳ فروند
    ایرباس A321-100 | تعداد: ۵ فروند
    ایرباس A321-200 | تعداد: ۱۵ فروند
    ایرباس A330-200 | تعداد: ۱۵ فروند
    ایرباس A340-300 | تعداد: ۱۱ فروند
    ایرباس A380-800 | تعداد: ۱۰ فروند
    بوئینگ 777-200ER | تعداد: ۲۷ فروند
    بوئینگ 777-300ER | تعداد: ۴۳ فروند
    بوئینگ 777F | تعداد: ۲ فروند

    مقاصد هوایی هواپیمایی ایر فرانس

    شرکت هواپیمایی ایرفرانس در حال حاضر به بیش از ۲۰۴ مقصد در تمام قاره‌های جهان پروازهای مسافربری و باربری انجام می‌دهد. مقصدهایبین‌المللی این شرکت هواپیمایی از قرار زیر است:

    قاره آفریقا

    ساحل عاج، نیجریه، الجزایر، ماداگاسکار، مالی، جمهوری آفریقای مرکزی، جمهوری کنگو، جمهوری دموکراتیک کنگو، مراکش، آفریقای جنوبی،گینه، بنین، سنگال، تونس، جیبوتی، کامرون، مارتینیک فرانسه، سیرالئون، گابن، آنگولا، گیته استوایی، لیبریا، چاد، نیجر، موریتانی، بورکینافاسو،موریس

    قاره آسیا

    هندوستان،تایلند، چین، ویتنام، indonesia، مالزی، ژاپن، کره جنوبی، سنگاپور

    قاره اروپا

    گویان فرانسه، بریتانیا، فرانسه، هلند، بلژیک، یونان، اسپانیا، سوئیس، آلمان، دانمارک، رومانی، مجارستان، ایرلند، ایتالیا، سوئد، ترکیه، اوکراین،پرتغال، اسلوونی، مالت، نروژ، پولینزی فرانسه، سینت مارتن، جمهوری چک، رئونیون فرانسه، روسیه، بلغارستان، اتریش، لهستان، ارمنستان،کرواسی

    قاره آمریکا

    ایالات متحده آمریکا، کلمبیا، برزیل، آرژانتین، مکزیک، ونزوئلا، کوبا، پرو، اروگوئه، کانادا، پاناما، گوادلوپ، هائیتی، جمهوری دومینیکن، شیلی

    خاورمیانه

    اردن، لبنان، مصر، امارات متحده عربی، عربستان سعودی، ایران

    پروازهای هواپیمایی ایرفرانس در ایران

    از سال 1395 و پس از هشت سال، پروازهای این ایرلاین به ایران مجددا از سر گرفته شد.طبق برنامه زمانبندی، پروازهای هواپیمایی ایر فرانس در روزهای یکشنبه، دوشنبه، چهارشنبه و جمعه وارد فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) می‌شود و صبح روز بعد تهران را به مقصد پاریس ترک می‌کند. 

    کلاس های پروازی هواپیمایی ایر فرانس

    کلاس لا پریمایر هواپیمایی ایر فرانس

    مسافران کلاس پروازی لاپریمایر می توانند از امکاناتی مانند استراحت در یک سوییت شخصی و کاملا مجهز استفاده کنند. صندلی نرم و راحت چرمی با جنس و کیفیت عالی با قابلیت تبدیل به تخت تاشو تا دو متر طول و عرض 77 سانتی متر و یک تشک و بالش ،کیف لوازم بهداشتی حاوی محصولاتی بهداشتی و همچنین چشم بند، گوش بند و شانه بخشی از امکانات این کلاس پروازی است.
    مسافران این کلاس پروازی می توانند به تماشای فیلم و ویدئو و برنامه های تلویزیونی بپردازند و  یا با بازی و برنامه های جذاب سرگرم شوند. منوی غذایی متنوع و ویژه با کیفیت و طعم فوق العاده نیز در اختیار مسافران کلاس پروازی لاپریمایر ایرلاین ایر فرانس قرار می گیرد.

    کلاس لا پریمایر هواپیمایی ایر- فرانس،مهرپرواز

    بیزینس کلاس هواپیمایی ایر فرانس

    در این کلاس پروازی برای مسافران امکاناتی مانند صندلیهای تخت خواب شده جا دار تا دو متر، بالش پر، لحاف، کیف حاوی لوازم بهداشتی در نظر گرفته شده است.امکان اتصال لپ تاپ یا سایر وسایل برقی به پریز برق، چراغ  مطالعه،هدفون، فضای ذخیره برای لپتاپ یا مدارک، مانیتورهای ۱۶ اینچی با برنامه های متنوع به ۱۲ زبان زنده ی دنیا از دیگر امکانات رفاهی بیزینس کلاس هواپیمایی ایر فرانس می باشد.

    مسافران این کلاس پرواز میتوانند برای سرگرمی با 500 ساعت برنامه های مختلف از نمایشگر شخصی بهره مند شوند و یا روزنامه و مجله های مورد علاقه خود را دانلود کرده و مطالعه کنند.

    بیزینس کلاس هواپیمایی ایر فرانس-مهرپرواز

    پریمیم اکونومی کلاس هواپیمایی ایر فرانس

    کابین های پریمیم اکونومی کلاس توسط یک دیواره از هر دو سمت جدا شده اند. علاوه بر  اینکه تعداد صندلی های محدود در این کلاس پروازی وجود دارد ولی فضای جا دار و راحت به همراه صندلی قابل تنظیم و جای پای کافی برای رفاه حال مسافران مد نظر گرفته شده است.
    یک صفحه ویدئویی بزرگ، هدست ، لامپ مطالعه قابل تنظیم و شخصی ، پورت یو اس بی و پریز از دیگر امکاناتی است که مسافران می توانند از آن بهره مند شوند. مسافران پریمیم اکونومی کلاس هواپیمایی ایر فرانس می توانند از یک کیف مسافرتی که داخل آن وسایل مراقبت شخصی قرار دارد استفاده کنند. برای خواب نیز در کابین ها پتو و بالش پر وجود دارد. 

    پریمیم اکونومی کلاس هواپیمایی ایر فرانس،مهرپرواز

    اکونومی کلاس هواپیمایی ایر فرانس

    از امکانات اکونومی کلاس این ایرلاین می توان به صندلی هایی با فضای زیاد و قابلیت خم شدن به عقب تا 118 درجه و جای پا و جای سر قابل تنظیم اشاره کرد.مسافران می توانند از سرگرمی هایی مانند بازی، فیلم، موسیقی به 12 زبان مختلف روی صفحه ویدئویی شخصی همراه با هدفون بهره مند شوند. صندلیهای این کلاس پروازی هواپیمایی ایر فرانس آبی تیره بوده و گلدوزی های قرمز رنگ دارد.

    اکونومی کلاس هواپیمایی ایر فرانس،مهرپرواز

    کیترینگ هواپیمایی ایر فرانس

    منوی غذای پروازهای لاپریمای را سرآشپز یکی از مشهورترین رستوران های پاریس گای مارتین طراحی کرده است. این منو شامل پیش غذا، غذای اصلی، نان و  پنیرهای متنوع همراه با دسر از جمله شیرینی و تارت های مختلف می باشد که در دوره های مشخص عوض و از نو تنظیم می شود.

    برای طبخ غذاها از مواد تازه و درجه یک و با کیفیت ترین مواد غذایی سراسر جهان استفاده می شود، همچنین ایرلاین ایرفرانس برای تمام مسافران در تمام کلاس های پروازی در پروازهای طولانی مدت خود، به صورت رایگان شامپاین سرو می کند.

    کیترینگ هواپیمایی ایر فرانس،مهرپرواز

    بار مجاز هواپیمایی ایر فرانس

    بار مجاز  مسافرانی که بلیط هواپیما ایر فرانس را تهیه کردند در پروازهای مختلف با توجه به کلاس پروازی و مسیر پروازی متفاوت است. ابعاد چمدان در مجموع از 158 سانتی متر نباید بیشتر باشد. بار مجاز کلاس های پروازی اکونومی یک چمدان و در کلاس پروازی پریمیوم اکونومی دو چمدان است که وزن آن از 23 کیلوگرم نباید تجاوز کند. بار مجاز بیزنس کلاس هواپیمایی ایر فرانس  دو چمدان و در فرست کلاس 3 چمدان است که میزان وزن هر کدام می تواند حداکثر 32 کیلوگرم باشد.

    بار دستی مجاز هواپیمایی ایر فرانس

    در کلاس اکونومی ایرلاین ایرفرانس بار دستی مجاز تنها یک قطعه است که حداکثر ابعاد آن می تواند 55 در 35 در 25 سانتی متر با وزنی حدود 12 کیلوگرم باشد. در کلاس های پروازی پریمیوم اکونومی، بیزنس و فرست کلاس (لا پریمیر) بار دستی مجاز، دو بار دستی است که هر کدام با اندازه های حداکثر 45 در 20 در 35 که در مجموع آنها از 18 کیلوگرم نباید بیشتر باشد.

    جوایز و افتخارات هواپیمایی ایر فرانس

    برجسته ترین ایرلاین اقیانوس هند در زمینه خدمات فرست کلاس در سال 2005
    برجسته ترین ایرلاین اروپایی در زمینه خدمات اکونومی کلاس در سال 2015
    مترقی ترین ایرلاین جهان از سوی اسکای ترکس در سال 2017
    ارائه بهترین سرویس پذیرایی در سالن های انتظار فرست کلاس

    خدمه هواپیمایی ایر فرانس-مهرپرواز

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW