021-88507190

تاریخ، فرهنگ و سنت های کشور زیبای سوئیس

گردشگری م.مقیمی 07 اسفند ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
فرهنگ مردم سوئیس تاثیرات جالب توجهی از فرهنگ های کشورهای همسایه مثل فرانسه، ایتالیا و آلمان گرفته است. اثباتش هم کار راحتی است!

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    فرهنگ مردم سوئیس تاثیرات جالب توجهی از فرهنگ های کشورهای همسایه مثل فرانسه، ایتالیا و آلمان گرفته است. اثباتش هم کار راحتی است! چراکه زبان های این سه ملیت یعنی فرانسوی، ایتالیایی و آلمانی 3 تا از 4 زبان رسمی کشور سوئیس است. کشور سوئیس از 26 بخش مختلف تشکیل شده است و هر کدام از آن ها آداب و رسوم خاص خودشان را دارند. در ادامه شما را بیشتر با تاریخ، فرهنگ و رسم و رسوم مردم سوئیس آشنا می کنیم.

    ورزش در سوئیس 2

    باورهای اجتماعی و آداب و رسوم سوئیسی ها
    سوئیس یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است و شهروندان آن از استانداردهای بالایی برای زندگی برخوردارند. البته جالب است که بدانید 80 درصد از دارایی های شخصی سوئیس متعلق به 20 درصد جمعیت کشور سوئیس است. در جامعه سوئیس احترام به حریم شخصی و رعایت ادب و احترام از اهمیت بالایی برخوردار است و همه افراد موظف هستند که این نکات را در جامعه سوئیس رعایت کنند.

    کشور سوئیس

    غذا در سوئیس
    غذاهای سوئیسی معمولا بسیار ساده هستند و از ایتالیا، آلمان و فرانسه تاثیر زیادی گرفته اند. بیشتر غذاهای سوئیسی با سیب زمینی و پنیر درست می شود و پیتزا و پاستا از معمول ترین غذاهای سوئیس به شمار می آیند. البته جای تعجب ندارد! چراکه پنیر سوئیسی یکی از سمبل های سوئیس به شمار می آید و در سراسر جهان مشهور است. همچنین گفتنی است که مردم سوئیس به عنوان صبحانه کورن فلکس و یا نان و کره و مربا می خورند.

    غذا در سوئیس

    طرز لباس پوشیدن در سوئیس
    لباس های سنتی سوئیس در هر منطقه از سوئیس متفاوت است. مردان سویسی مخصوصا در مناطق کوهستانی عاشق شلوارک های چرمی هستند. به این خاطر که با این سبک لباس می توانند به راحتی کوهنوردی و شکار کنند و به راحتی جنب و جوش داشته باشند. در سرزمین های غیر مرتفع نیز مردان معمولا پیراهن با ژاکت بلند و شلوار به همراه جوراب های پشمی به تن می کنند و معمولا کلاه سرشان می کنند. خانم ها هم معمولا لباس های رنگارنگ با آستین های پفی به تن می کنند و معمولا از پیشبند، کلاه و کیف های سوزن دوزی شده استفاده می کنند. 

    طرز لباس پوشیدن در سوئیس

    ادبیات و هنر در سوئیس
    از آنجایی که سوئیس هیچ زبان رسمی غالبی ندارد، بیشتر ادبیات سوئیسی به زبان فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی نوشته شده است. البته سوئیس نویسندگان موفقی در طول تاریخ داشته است و از جمله آن ها می توان به کارل اسپیتلر و هرمان هس اشاره کرد که جایزه نوبل را در سال 1919 و 1964 از آن خود کردند.
    هنرهای بصری سوئیس نیز تحت تاثیر پروتستانت در قرن 16 بوده است و جالب است که بدانید موزه های هنری سوئیس از مشهورترین جاذبه های گردشگری سوئیس به شمار می آیند و کلکسیون های هنری ارزشمندی در آن ها نگهداری می شود.
    حکاکی روی چوب از مهمترین صنایع دستی مردم سوئیس به شمار می آید و از آن برای تزئین وسایل زندگیشان استفاده می کنند و خانه هایشان را با این آثار دستی مزین می کنند. شما هم می توانید با سفر به سوئیس با تور ارزان اروپا از این صنایع دستی خریداری کنید و به عنوان سوغاتی سوئیس به عزیزان خود هدیه شان کنید.

    ادبیات و هنر در سوئیس

    مذهب و فستیوال های سوئیس
    جالب است که بدانید که سوئیس هیچ دین رسمی ندارد. اما اکثریت جمعیت آن مسیحی هستند. بر اساس آمارگیری سال 2015 مشخص شده که 68 درصد جمعیت سوئیس مسیحی، 23.9 درصد جمعیت بی مذهب و 5 درصد آن ها مسلمان هستند و بقیه افراد نیز اقلیت مذهبی هستند.
    تعطیلات و جشن های سوئیس هم در هر بخش از سوئیس با دیگری متفاوت است. تعطیلات و فستیوال های مسیحی با شکوه زیادی در سوئیس جشن گرفته می شوند. روز ملی نیز از مهمترین تعطیلات سوئیسی است که در کل کشور در روز اول ماه آگست جشن گرفته می شود.

    مذهب و فستیوال های سوئیس

    ورزش در سوئیس
    ورزش کردن یکی از مهمترین بخش های زندگی هر فرد سوئیسی است. هاکی روی یخ و فوتبال مشهورترین ورزش هایی هستند که مردم سوئیس انجامشان می دهند. جالب است که بدانید سوئیس میزبان رویدادهای ورزشی متعددی نظیر بازی های المپیک زمستانی 1928 و 1984 و جام جهانی فیفا 1954 بوده است. از طرفی امکانات ورزش های زمستانی سوئیس هر ساله توریستان زیادی را از سراسر جهان به سوئیس جذب می کند که از مهمترین آن ها می توان به اسکی، مسابقات سورتمه سواری، پرش با اسکی و مسابقات کرلینگ اشاره کرد.
    کوهنوردان نیز از سراسر جهان به سوئیس سفر می کنند تا در کوهنوردی های جمعی شرکت کنند. جالب است که بدانید سوئیس در مجموع 12 تیم هاکی روی یخ نیز دارد و از سال 2017 میزبان 10 رده از مسابقات جهانی قهرمانی هاکی روی یخ بوده است. همچنین تیم فوتبال سوئیس هم تا به حال در 7 جام جهانی فیفا و 2 جام ملت های اروپا شرکت کرده است.  از طرفی بسکتبال، رگبی ، تنیس، دوچرخه سواری، گلف، کشتیرانی و اتومبیلرانی نیز از دیگر ورزش های مهم سوئیس به شمار می آیند. 
    شما هم می توانید با اخذ ویزای شنگن و رزرو تور سوئیس به این کشور جذاب سفر کنید و فرهنگ و آداب و رسوم آن ها را از نزدیک ببینید و از زیباترین جاذبه های گردشگری سوئیس دیدن کنید. برای اطلاع از شرایط اخذ ویزای شنگن با آژانس مسافرتی مهرپرواز تماس بگیرید.

     ورزش در سوئیس

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW