021-88507190

برای اینکه سفری راحت و ارزان به شانگهای داشته باشید از این کارها خوداری کنید

راهنمای سفر م.مقیمی 19 اسفند ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
اگر شما هم قصد سفر به یکی از مدرن ترین و زیباترین شهرهای دنیا یعنی شانگهای را دارید، ممکن است که برایتان سوال پیش آمده باشد که چه بایدها و نبایدهایی دارد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    نبایدهای سفر به شانگهای
    اگر شما هم قصد سفر به یکی از مدرن ترین و زیباترین شهرهای دنیا یعنی شانگهای را دارید، ممکن است که برایتان سوال پیش آمده باشد که به عنوان یک توریست چه کارهایی را باید و یا نباید در شانگهای انجام دهید. برای یافتن جواب این سوال با ما همراه باشید و این مطلب را با دقت بخوانید. 

    سفر به شانگهای

    همه زمانتان را در مشهورترین مناطق توریستی شانگهای سپری نکنید
    جاذبه های گردشگری شانگهای بسیار متنوع هستند و مناطق گردشگری بسیاری در آن واقع شده است که از جمله آن ها می توان به خیابان نانچینگ یا خیابان هوای های، میدان مردم، باغ های یویوان، تیانزیفانگ و معبد جینگ آن اشاره کرد. در محدوده این اماکن توریستی شانگهای همیشه توریستان زیادی گشت و گذار می کنند و همیشه مخصوصا آخر هفته ها بسیار شلوغ هستند. البته در زیبایی اماکن دیدنی شانگهای شکی نیست، اما به شما توصیه می کنیم که کل زمان اقامتتان در تور ارزان شانگهای را صرف بازدید از آن ها نکنید.نکته اول که به مدیریت زمانتان در شانگهای کمک می کند این است که باید بدانید غروب آخر هفته ها زمان مناسبی برای بازدید از جاذبه های گردشگری شانگهای نیست. اگر برایتان ممکن است بازدید از موزه های شانگهای و دیگر اماکن دیدنی چین آن را به یک روزی در وسط هفته، آن هم قبل از زمان ناهار موکول کنید. این نکته را هم به خاطر داشته باشید که به غیر از مشهورترین جاذبه های گردشگری شانگهای، اماکن دیدنی دیگری نیز در شانگهای وجود دارند که از جمله آن ها می توان به شهر قدیمی، خیابان دولون، خیابان آنفو لو، خیابان واکانگ لو، خیابان وولوموگی، بازارهای محلی مثل زنینگ لو، بازار منطقه جینگ آن و بازار گل اشاره کرد. شاید توریستان کمتری به آن ها توجه کنند، اما واقعا ارزش بازدید دارند و معمولا به نسبت دیگر اماکن توریستی شانگهای خلوت تر هستند.

    سفر به شانگهای

    یادتان نرود که از موزه های شانگهای و گالری های هنری آن دیدن کنید
    شانگهای شهریست که گالری های هنری و موزه های شگفت انگیز جهان را در خود جای داده است. اگر شما هم اهل هنر هستید، حتما  از منطقه هنری ام 50 (موگانشان لو) و خیابان پینتر ( نزدیک ناندان لو) دیدن کنید. در این دو منطقه می توایند آثار هنری را خریداری کنید. اگر هم دوست دارید که از یک موزه هنری خاص دیدن کنید، حتما به موزه هنر راکبباند سر بزنید.اگر هم به بازدید از موزه ها علاقه مندید، حتما در زمان اقامتتان در شانگهای از موزه تاریخ طبیعی، موزه علم و تکنولوژی و موزه هنری پروپاگاندا پوستر بازدید داشته باشید.

    سفر به شانگهای

    بازدید از معابد زیبای شانگهای را از دست ندهید
    شانگهای معابد زیادی دارد که بعضی از آن ها مثل معبد جاده بودا یا معبد جینگ آن مشهور نشده اند، اما بسیار زیبا و دیدنی هستند. به شما توصیه می کنیم که حتما از معبد لونگ هوا دیدن کنید. یکی دیگر از معابد پیشنهادی ما در شانگهای معبد ون میائو در ونمیائو لو است که هر روز از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر به روی عموم باز است. 
    همه پولتان را در مراکز خرید گران شانگهای خرج نکنید
    به جای بازدید از مراکز خریدی مشهور شانگهای از بوتیک های کوچک یا فروشگاه های کوچک در منطقه فرانسوی های شانگهای دیدن کنید. در این فروشگاه ها می توانید یک خرید ارزان را تجربه کنید و اقلامی که در هیچ جای دیگر جهان یافت نمی شوند را پیدا کنید.
    فقط در رستوران های مشهور شانگهای غذا نخورید
    شانگهای خیابان های مختلفی دارد که در آن ها انواع غذاهای محلی سرو می شود. در اغذیه فروشی های این خیابان ها در شانگهای می توانید با یک قیمت ارزان غذاهای متفاوتی را امتحان کنید و تجربه اقامتتان در شانگهای را کامل تر کنید.

    سفر به شانگهای

     در مورد فرودگاه یا ایستگاه قطارتان در شانگهای سردرگم نشوید
    جالب است که بدانید در شانگهای دو فرودگاه به نام های پودونگ و هونگ کیائو وجود دارد و 3 ایستگاه قطار نیز دارد. در شانگهای باید خیلی حواستان باشد که هواپیما یا قطارتان از کدام یک از این ها حرکت می کند. چراکه در شانگهای به تعدد اتفاق افتاده است که توریستان از هواپیما یا قطارشان به خاطر تعدد ایستگاه ها و فرودگاه ها سردرگم شده اند و اشتباهی به یکی دیگر از ایستگاه های قطار یا فرودگاه ها مراجعه کرده اند و از هواپیما یا قطارشان جا مانده اند.
    در شانگهای حقه نخورید!
    اصلا به هیچ عنوان قیمتی که فروشندگان در بازارهای توریستی شانگهای به شما می گویند را نپردازید. متاسفانه در شانگهای به تعدد دیده شده است که قیمت های گزافی را از توریستان برای خرید یک کالای ارزان اخذ می کنند. به هر صورت به شما توصیه می کنیم که اگر می خواستید از مراکز خرید شانگهای خرید کنید، تمام تلاش خود را برای گرفتن تخفیف به کار ببرید.

    سفر به شانگهای

    از وسایل حمل و نقل عمومی در شانگهای استفاده نکنید
    استفاده از اتوبوس های شهری شانگهای بسیار سخت است. چراکه همه علائم و نشانه ها به زبان چینی هستند و احتمالا از آن ها سر در نخواهید آورد. به جای آن ها بهتر است که از تاکسی استفاده کنید. تاکسی های شانگهای ارزان هستند و استفاده از آن ها برای توریستان ساده تر است. همچنین بهتر است که در ساعات شلوغی مترو یعنی در ساعات 8:30 تا 9 صبح و 6 تا 6:30 بعد از ظهر نیز از متروهای شانگهای علی الخصوص در خط 2 مترو استفاده نکنید.یک توصیه دیگر هم اینکه از هتلتان بدون همراه داشتن کارت اطلاعات هتل خارج نشوید. چراکه راننده های تاکسی شانگهای فقط به زبان چینی صحبت می کنند و نمی توانند زبان انگلیسی را متوجه شوند و ممکن است که نتوانید آدرس مورد نظرتان را به آن ها بگویید. اگر آدرس هتلتان را به زبان چینی داشته باشید، می توانید به راحتی با تاکسی به هتلتان دسترسی داشته باشید.
    فرهنگ مردم شانگهای را نادیده نگیرید
    مردم شانگهای به عقاید و فرهنگ هایشان باور زیادی دارند. اگر شما هم دوست دارید که تعطیلات خوبی را در شانگهای سپری کنید، بهتر است که از مهمترین آداب و رسوم چینی ها مطلع باشید و آن ها را رعایت کنید. برای مثال اگر به خانه شخصی در شانگهای دعوت شدید، بهتر است که به جای یک هدیه برای آن ها دو هدیه تهیه کنید! چراکه عدد 2 در فرهنگ شانگهای مبارک تر است. اگر هم از یک فرد چینی هدیه دریافت کردید، بهتر است که باز کردن آن را به زمانی دیگر موکول کنید و جلوی هدیه دهنده به محتویات هدیه تان نگاه نیندارید.

    سفر به شانگهای

    تور شانگهای آژانس مسافرتی مهر پرواز را از دست ندهید
    آژانس مسافرتی مهر پرواز تور شانگهای و تور ترکیبی چین را با بهترین کیفیت، بیشترین خدمات و کمترین قیمت برای شما عزیزان برگزار می کند.در صورت تمایل می توانید تورهای لحظه آخری شانگهای و تور ارزان چین را از آژانس مسافرتی مهر پرواز رزرو کنید و سفر ارزانی را به مقصد شانگهای تجربه کنید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW