021-88507190

همه چیز در مورد فرهنگ و سبک زندگی مردم ازمیر

راهنمای سفر م.مقیمی 06 فروردین ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    همه چیز در مورد فرهنگ، سنت ها، فستیوال ها و سبک زندگی مردم ازمیر

    ازمیر شهری در ترکیه است که بنا بر افسانه ها، محل تولد یکی از نویسندگان یونان باستان به نام هومر بوده است. امروزه این شهر با ترکیبی از سنت های باستانی و مدرن به یکی از جذاب ترین شهرهای ترکیه برای سفر تبدیل شده است. جالب است که بدانید ازمیر همیشه در طول تاریخ یک شهر چند ملیتی محسوب می شده است،چراکه در تقاطع جاده های بازرگانی واقع شده است و همین مسئله به صورت طبیعی در شخصیت مردم محلی ازمیر تاثیر شگفتی گذاشته است.اهالی ازمیر مردم مهمان نوازی هستند و هر لحظه آماده کمک رسانی به همنوعانشان هستند.ادب، صبر و مهربانی از ویژگی های بارز مردم ازمیر به شمار می آید و اگر کسی قانون ها و سنت هایشان را زیر پا نگذارد، مورد محبت مردم ازمیر قرار می گیرد.

    ازمیر

    اخلاق و رفتار مردم ازمیر

    شاید به نظر بعضی از مسافران و توریستان، مردم ازمیر خیلی خونسرد و کند به نظر برسند! اما در حقیقت مردم ازمیر کند نیستند، بلکه به خاطر انرژی های مثبتشان خیلی مردم آرام و ریلکسی هستند و به همین دلیل به نظر بعضی از افراد عجیب و غریب به نظر می رسند!مردم ازمیر دوست ندارند در زندگی عجله کنند و برای هر کاری صبر و حوصله فراوانی دارند.البته در قرارهای مهم معمولا تاخیر ندارند، اما با حوصله آماده می شوند و ممکن است در نگاه اول رفتارهایشان کمی حوصله سر بر به نظر برسد.البته یکی از ویژگی های بد مردم ازمیر این است که گاهی اوقات غیر مسئول رفتار می کنند و ممکن است که به قول هایشان عمل نکنند و این مسئله به این خاطر رخ می دهد که مردم ازمیر قلبا معتقدند که از پس کارها بر می آیند و ممکن است نتوانند تمام و کمال به عهدهایشان جامه عمل بپوشانند.

    ازمیر

    سنت های مردم ازمیر

    برای بومی های ازمیر، کلماتی مثل خانواده و دوستی به مثال گنجینه های ارزشمندی در زندگی تلقی می شوند.از طرفی مردم ازمیر بسیار خوش مشرب هستند و تنها با گفتن چند کلمه یا چند جمله به زبان ترکیه ای با شما بسیار صمیمی برخورد می کنند و بسیار خشنود می شوند.البته تقریبا همه مردم ازمیر به زبان انگلیسی نیز صحبت می کنند و دلیل آن هم توریستی بودن شهر ازمیر است،چراکه هر ساله توریستان زیادی از سراسر دنیا به ازمیر سفر می کنند و همین مسئله باعث رواج زبان انگلیسی در شهر ازمیر شده است. اگر شما هم قصد سفر به ازمیر با تور ازمیر را دارید، بهتر است که این نکته را نیز در خاطر داشته باشید که اگر به خانه یک ازمیری دعوت شدید، نباید دعوت او را رد کنید. چراکه این عمل به نوعی بی ادبی و توهین تلقی می شود و ممکن است که از این بابت ناراحت شوند.

    ازمیر

    غذاهای ازمیردر تور ازمیر

    حتی غذاهای محلی ازمیر نیز تحت تاثیر ملیت های مختلف قرار گرفته اند و ترکیبی از غذاهای یونانی و ترکیه ای هستند.ماهی، حلزون و سبزیجات از مهمترین تولیدات ازمیر هستند و حتما باید در زمان اقامت در ازمیر غذاهایی مثل کوفته اینوگول، چیپورتا، کتلت گوشت بره با فلفل و سس گوجه، پای با دانه های خشخاش، میگو با قارچ و باقلوا را امتحان کنید. 

    رویدادها و فستیوال های ازمیر

    ازمیر همیشه با فستیوال های متنوع توریستان زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می کند. برای مثال یکی از جذاب ترین فستیوال های ازمیر، فستیوال اروپایی جاز ازمیر است که طرفداران موزیک جاز را در ماه مارچ به ازمیر جذب می کند.در واقع اروپایی ها به خاطر شنیدن موسیقی با کیفیت، تماشای فیلم و شرکت در اجراهای هنری و کلاس های تخصصی علاقه زیادی به شرکت در این فستیوال هیجان انگیز در ازمیر دارند. یکی دیگر از مشهورترین فستیوال های ازمیر، فستیوال بین المللی ازمیر است که هر ساله در ماه ژوئن و جولای برگزار می شود و یکی از بزرگترین رویدادهای منطقه به شمار می آید.در این رویداد هیجان انگیز موزیسین های مشهوری از سراسر جهان دور هم جمع می شوند و شرکت در این فستیوال برای هر کدام از آن ها اعتبار به ارمغان می آورد. چراکه این فستیوال بین المللی است و از ارزش بالایی در جهان برخوردار است. با شرکت در فستیوال بین المللی ازمیر این فرصت را خواهید داشت که انواع موسیقی های مختلف از ژانرهای متنوع از اپرا گرفته تا راک را گوش دهید و تئاترهای جذاب و هنری تماشا کنید.این فستیوال در سالن های کنسرت، تئاتر و مراکز فرهنگی ازمیر برگزار می شود و آنقدر برنامه های متنوعی دارد که حتما باید با برنامه ریزی خاص در آن شرکت کنید تا برنامه های تفریحی آن را از دست ندهید.در اواسط ماه مارچ نیز شهر مانیسا در نزدیکی ازمیر میزبان یکی از جذاب ترین و هیجان انگیزترین فستیوال های ازمیر به نام مسیر ماکونو می شود. تاریخ این فستیوال مصادف با ایام نوروز است و یکی از رویدادهای جذاب ازمیر محسوب می شود که با شرکت در آن می توانید با سنت ها و آشپزی های محلی مردم ازمیر آشنا شوید و یا در نمایش های جذاب، کنسرت های موسیقی و برنامه های بی نظیر آن شرکت کنید.علاوه بر این ها از آنجایی که ترکیه یک کشور اسلامی محسوب می شود، تمام اعیاد اسلامی به صورت گسترده در آن جشن گرفته می شود. برای مثال ماه رمضان، عید فطر و دیگر مناسبات مذهبی بین مردم ترکیه و شهر ازمیر مهم تلقی می شوند و در صورت سفر به ازمیر در مناسبات خاص مذهبی می توانید در جشن های مخصوص آن ها شرکت کنید.اگر شما هم قصد سفر به ازمیر را دارید، برای رزرو تورهای خارجی با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهرپرواز تماس بگیرید.

    تصویر هوایی از ازمیر

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW