021-88507190

قبل از سفر به بدروم این نکات ضروری را مطالعه کنید

راهنمای سفر م.مقیمی 12 فروردین ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
بدروم یکی از جذاب ترین مقاصد توریستی کشور ترکیه در همسایگی کشور ما ایران است و بالطبع سالانه توریستان زیادی از کشور ایران به بدروم سفر می کنند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    بایدها و نبایدهای سفر به بدروم
    بدروم یکی از جذاب ترین مقاصد توریستی کشور ترکیه در همسایگی کشور ما ایران است و بالطبع سالانه توریستان زیادی از کشور ایران به بدروم سفر می کنند.مشخص است که سفر به بدروم مساوی با چند روز خوشگذرانی و تفریح بدون هیچ گونه استرس و دغدغه است. البته اگر چند نکته را در مورد فرهنگ مردم بدروم بدانید و این نکته ها را رعایت کنید، این سفر جذاب تر و بی حاشیه تر از حالت معمول نیز می شود. در واقع مردم بدروم به فرهنگ و آداب و رسومشان اعتقاد زیادی دارند و علاوه بر این چند ریزه کاری در مورد اقامت در بدروم وجود دارد که بهتر است قبل از سفر در مورد آن ها اطلاعات کافی داشته باشید. در ادامه این نکات کلیدی در مورد سفر به بدروم را به شما معرفی می کنیم.

    سفر به بدروم

    1- خیلی از اهالی بدروم علاقه چندانی ندارند که از آن ها عکاسی شود و این مسئله ارتباط مستقیم با اعتقادات مردم بدروم دارد. پس بهتر است که حواستان در کادر بندی عکس هایتان باشد و آن ها را معذب نکنید. اگر هم دوست دارید که از محیط بدروم و اهالی بدروم عکاسی کنید، بهتر است که قبل از گرفتن عکس از افراد حاضر در آن محدوده اجازه بگیرید.
    2- همان طور که می دانید مردم ترکیه مثل مردم ما مسلمان هستند و اگر قصد بازدید از مساجد بدروم را دارید، باید نکات اسلامی را رعایت کنید و با لباس مناسب و با حجاب کافی به این بناهای ارزشمند وارد شوید و کفش هایتان را قبل از ورود از پا خارج کنید.

    سفر به بدروم

    3- از نظر قانونی کافه ها و رستوران های بدروم نباید انعام اضافی دریافت کنند. اما خدمه رستوران ها از انعام شما خوشحال  خواهند شد. به همین خاطر در صورت تمایل به دادن انعام، این وجه را مستقیما به پیشخدمت های رستوران و کافه بدهید. گفتنی است که 10% مبلغ غذایتان برای انعام خدمه رستوران ها کفایت می کند که در صورت تمایل و بدون هیچ اجباری می توانید آن را پرداخت کنید.
    4- همان طور که گفته شد اهالی بدروم احترام بسیار ویژه ای به سنت ها و مذهبشان قائلند. پس بهتر است که با آن ها در مورد سبک زندگیشان بحث نکنید و در مورد عقایدشان و حتی رویدادهای تاریخی کشورشان سوال زیادی نپرسید.

    سفر به بدروم

    5- مردم بدروم انسان های بسیار مهربان و مهمان نوازی هستند. اگر یکی از فروشندگان مراکز خرید بدروم از شما برای نوشیدن یک فنجان قهوه دعوت کرد، تعجب نکنید و حتما به دعوتشان پاسخ مثبت دهید. چراکه رد کردن دعوت آن ها باعث آزرده شدن خاطرشان می شود. اگر هم به خانه یک فرد بدرومی دعوت شدید و تصمیم به قبول دعوتش گرفتید، حتما یک هدیه کوچک برای صاحب خانه تهیه کنید تا بدین وسیله بتوانید قدردان زحمات و مهمان نوازی آن ها باشید.
    6- اگر قصد خرید از بازارهای خیابانی بدروم را دارید، حتما از فروشندگان تقاضای تخفیف کنید و تا می توانید چانه بزنید! البته این نکته را در نظر داشته باشید که به صورت کلی از سوپرمارکت های بدروم و مراکز خرید بزرگ بدروم نمی توانید تخفیف بگیرید و گرفتن تخفیف فقط شامل حال بازارهای بدروم و فروشگاه ها و بوتیک های شخصی می شود. 

    سفر به بدروم

    7- توصیه ما به شما این است که کالاهای گران قیمت و زیورآلات را از بازارهای بدروم تهیه نکنید و برای خرید این اقلام به مراکز خرید معتبر بدروم سر بزنید. چراکه در بازارهای خیابانی بدروم کالاهای غیر اصل و تقلبی زیادی فروخته می شوند و ممکن است که یک کالای بسیار ارزان را به قیمت جنس اصلی و با قیمت بالایی به شما بفروشند.
    8- شهر بدروم سیستم حمل و نقل عمومی بسیار مدرن و پیشرفته ای دارد و شما به راحتی برای تردد در شهر و بازدید از جاذبه های گردشگری بدروم می توانید از اتوبوس های خطی تور بدروم استفاده کنید. البته بهتر است که از این نکته اطلاع داشته باشید که کرایه ساعت 12 شب به بعد دو برابر کرایه ساعت 6 صبح تا 12 شب محاسبه می شود.

    سفر به بدروم

    9- اگر شما هم به سختی با آب و هوای یک شهر جدید خو می گیرید، بهتر است که آب شیر شهر بدروم را میل نکنید و از آب معدنی استفاده کنید تا به مشکلات گوارشی بر نخورید. در واقع آب شیر بدروم مشکل خاصی ندارد و برای سلامتی هم بد نیست، اما خیلی از توریستان با معده های حساس با خوردن آن به مشکل می خورند!
    10- بهترین راه برای تبدیل پولتان به ارز ترکیه در بدروم این است که به بانک های بدروم مراجعه کنید. البته صرافی های متعددی نیز در شهر بدروم وجود دارد که مزایایشان به نسبت بانک های بدروم این است که در روزهای آخر هفته هم باز هستند و حتی در ساعات ناهار نیز صرافی تعطیل نمی شود. اما با این حال بهتر است که بدانید تبدیل ارز در صرافی های در سطح شهر خیلی به صرفه نیست و معمولا نرخ تبدیل آن ها به نسبت بانک های بدروم بالاتر است و بنابراین در چنین صرافی هایی ارز کمتری عایدتان خواهد شد. 
    امیدواریم که نکات ذکر شده بتواند به شما برای تجربه یک سفر عالی و بی حاشیه به بدروم کمک کند و در آخر گفتنی است که برای رزرو تور ارزان بدروم و تور لحظه آخری بدروم با کمترین قیمت و بیشترین خدمات می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهرپرواز تماس بگیرید.

    سفر به بدروم

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW