021-88507190

همه چیز در مورد فرهنگ، سنت ها و سبک زندگی مردم آلانیا

راهنمای سفر م.مقیمی 17 فروردین ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
مردم شهر آلانیا نسبت به سنت های قدیمیشان بسیار حساس و ریزبین هستند. هر شهروندی در آلانیا می تواند یک عالمه در مورد فرهنگ ها، آداب و رسوم و سنن آلانیا صحبت کند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    اطلاعات کلی در مورد مردم آلانیا
    مردم شهر آلانیا نسبت به سنت های قدیمیشان بسیار حساس و ریزبین هستند. هر شهروندی در آلانیا می تواند یک عالمه در مورد فرهنگ ها، آداب و رسوم و سنن آلانیا صحبت کند و داستان های جالبی برایتان روایت کند. جالب است که بدانید بعضی از سنت های مردم آلانیا شبیه به مردم کشور خودمان ایران هستند. برای مثال مردم آلانیا نیز درست مثل ما پشت سر مسافر آب می پاشند تا سفر خوبی داشته باشند و راه سفرشان به سادگی جریان آب باشد!

    آلانیا

    سنت های جالب مردم آلانیا
    خیلی از سنت های مردم آلانیا مربوط به کودکان می شود. تولد فرزند جذاب ترین اتفاقی است که برای یک خانواده در آلانیا ممکن است بیفتد. وقتی یک نوزاد قرار است که برای اولین بار به خانه آورده می شود، یک ضیافت با شکوه در خانه برپا می شود و یک عالمه شیرینی و خوراکی خوشمزه در خانه برای مهمانان طبخ می شود. جالب است که بدانید هر کسی که از کنار آن خانه بگذرد، حتی اگر غریبه باشد، می تواند وارد خانه شود و از جشن لذت ببرد! عقیده مردم آلانیا این است که این جشن باعث سخاوتمندی نوزاد در آینده می شود و خانه نیز همیشه پر برکت باقی خواهد مند. 

    آلانیا

    آلانیا و طب سنتی
    یکی دیگر از ویژگی های جالب مردم آلانیا این است که به طب سنتی علاقه بسیار زیادی دارند. با اینکه در آلانیا امکانات پزشکی رشد زیادی داشته است، اما هنوز که هنوزه مردم از داروهای سنتی برای شفا و التیام بیماری هایشان استفاده می کنند. جالب است که بدانید که خیلی از توریستان به همین خاطر برای استفاده از طب سنتی به آلانیا سفر می کنند. در واقع مردم آلانیا از سنگ های ارزشمند، چوب و مواد گیاهی برای شفای بیماری ها استفاده می کنند. البته در کنار سلامت جسمی، خیلی از این درمان ها برای سلامت ذهنی نیز استفاده می شوند. 
    جذاب ترین رویدادها و فستیوال های آلانیا
    آلانیا شهریست که در پایین کوهستان های تاوروس واقع شده است و توسط باغ های لیمو و پرتغال زیادی احاطه شده است و در هر زمانی از سال زیبا و دیدنی است.این شهر در کنار طبیعت زیبا، هوای آفتابی، دریا و فرهنگ جذابی که دارد، به خاطر جشن های سنتیش نیز از محبوبیت زیادی برخوردار شده است.همان طور که می دانید مردم ترکیه مسلمان هستند و به همین خاطر تمام جشن ها و مراسم اسلامی در آن برگزار می شود.در کنار این مراسم مذهبی، فستیوال ها و جشن های فرهنگی مختلفی نیز در آلانیا برگزار می شود. 

    آلانیا

    فستیوال بین المللی هنر و توریسم
    فستیوال بین المللی هنر و توریسم هر ساله در اوایل ماه می یعنی اردیبهشت در آلانیا برگزار می شود و طرفداران خاص خودش را دارد. در این فستیوال جذاب آتش بازی های بی نظیری برپا می شود و نمایشگاه های هنری زیبایی در آن برگزار می شود. در کنار این ها یک نمایشگاه جالب از غذاها و نوشیدنی های ترکیه ای نیز برپا می شود که هر کدام از بازدیدکنندگان می توانند آن ها را امتحان کنند و حتی مهارت خود را در آشپزی به عموم نمایش دهند.این فستیوال شامل برنامه های تئاتری، هنری و اجراهای حرکات نمایشی نیز می شود. در کنار همه این ها، مسئله ای که این فستیوال را جذاب می کند این است که ورودی همه این رویدادها کاملا رایگان است و شما به راحتی می توانید از این فستیوال رایگان آلانیا استفاده کنید و اوقات خوشی را سپری کنید.
    فستیوال بین المللی جاز در آلانیا 
    یکی دیگر از فستیوال های جذاب آلانیا، فستیوال بین المللی جاز است که در اواسط ماه سپتامبر برگزار می شود و دوستداران موسیقی از سراسر جهان در آلانیا گرد هم می آیند و در نزدیکی برج سرخ به جشن و پایکوبی می پردازند. به شما توصیه می کنیم که اگر قصد سفر به آلانیا را در این زمان دارید، حتما حداقل در یکی از برنامه ها و کنسرت های این فستیوال شرکت کنید و به موسیقی بی نظیر جاز اجرا شده توسط هنرمندان ماهر و خلاق بین المللی گوش دهید. گفتنی است که این فستیوال به مدت 4 روز در آلانیا برگزار می شود و کنسرت ها از ساعت 9 شب شروع می شوند. 
    فستیوال اپرا و باله 
    فستیوال اپرا و باله نیز از سال 1994 به بعد، هر ساله در ماه ژوئن و جولای در آلانیا برگزار می شود و هنرمندان مختلفی از سراسر جهان در زیر سقف آمفی تئاتر باستانی آسپندوس جمع می شوند و بدین شکل یکی از جذاب ترین فستیوال های آلانیا برگزار می شود.
    جشن سال نو میلادی در آلانیا
    در نهایت باید گفت که بی نظیرترین جشن آلانیا، جشن سال نو میلادی آلانیاست که تنها چند سالی است که در آلانیا برگزار می شود. در این جشن درخت اصلی کریسمس شهر با جعبه های کادو تزئین می شود. در بازار کریسمس نیز اهالی آلانیا و تورستان می توانند صنایع دستی زیبا خریداری کنند یا غذاهای ترکی خوشمزه را در غرفه های آن امتحان کنند. در کنار همه این مراسم دیدنی، جذاب ترین قسمت جشن سال نو آلانیا، لاتاری است. جالب است که بدانید همه اهالی آلانیا، حتی شکاک ترینشان نیز دو یا سه بلیط خریداری می کنند تا شانس خودشان را در لاتاری سال نو امتحان کنند و به همین دلیل تعداد شرکت کنندگان بسیار زیاد می شود و جایزه بزرگی برای آن در نظر گرفته می شود. برای مثال در سال های اخیر این جایزه حدود 50 میلیون لیره بوده است و هر ساله یک برنده خوش شانس دارد.اگر شما هم قصد سفر به آلانیا را دارید، برای خرید تور لحظه آخری آلانیا با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    آلانیا

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW