021-88507190

چگونه با 300 دلار و یا کمتر 10 روز در گرجستان اقامت کنیم؟

راهنمای سفر م.مقیمی 20 فروردین ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
با دانستن چند نکته می توانید بودجه سفر به گرجستان را هم مدیریت کنید و با مبلغ کمتری برنامه ریزی سفرتان را انجام دهید و چند روز عالی را در گرجستان سپری کنید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    ایده هایی برای سفر ارزان به گرجستان

    احتمالا برای شما هم مثل هر شخص دیگری، تعیین بودجه در تعیین برنامه ریزی های سفرتان نقش مهمی داشته باشد. سفر به بعضی از کشورها بودجه زیادی می طلبد، اما سفر به کشورهایی مثل گرجستان به نسبت ارزان تر هستند. البته با دانستن چند نکته می توانید بودجه سفر به گرجستان را هم مدیریت کنید و با مبلغ کمتری برنامه ریزی سفرتان را انجام دهید و چند روز عالی را در گرجستان سپری کنید. ما در این مطلب به شما کمک می کنیم تا فوت و فن های سفر ارزان به گرجستان را یاد بگیرید و بتوانید با 300 دلار اقامت خوبی را در گرجستان تجربه کنید و بتوانید با این بودجه محدود 10 روز در گرجستان اقامت داشته باشید.

    گرجستان

    هزینه اقامت در هتل های گرجستان
    مهمان خانه های ارزان بسیاری در شهرهای بزرگ گرجستان نظیر تفلیس و باتومی وجود دارد. در این مهمان خانه ها می توانید با پرداخت 13 دلار برای هر شب یک اتاق خوب و راحت اجاره کنید. به این ترتیب هزینه 10 روز اقامتتان 130 دلار می شود و هنوز در کیف پولتان 170 دلار باقی خواهد ماند. 

    سفر ارزان به گرجستان

    هزینه های تردد در گرجستان
    اولین هزینه ای که با رسیدن به گرجستان با آن مواجه خواهید شد، هزینه ترانسفر از فرودگاه به هتل خواهد بود. فرودگاه بین المللی تفلیس قطار، اتوبس و تاکسی های شخصی را برای تردد مسافران در نظر گرفته است. کرایه هر کدام از این ها از 0.2 دلار تا 10 دلار متفاوت هستند. در واقع هزینه تردد با اتوبوس و مترو حدود 0.2 دلار است و مینی بوس ها 0.3 دلار برای تردد دریاف می کنند. اگر هم بخواهید با تاکسی های خطی تردد داشته باشید و تاکسی دربستی نگیرید، باید حدود 2 دلار را به عنوان کرایه تاکسی پرداخت کنید. 

    گرجستان

    اگر هم بخواهید از تفلیس به باتومی سفر کنید، باید مبلغی حدود 10 دلار برای بلیط قطار یا 8.5 دلار برای بلیط اتوبوس کنار بگذارید. همچنین می توانید با پرداخت مبلغ 50 دلار یک تاکسی را برای گروه 4 نفره تان به صورت دربستی از تفلیس تا باتومی کرایه کنید. در مجموع با یک حساب سرانگشتی می توان گفت که هزینه های تردد درون شهریتان در طول 10 روز اقامتتان حدود 55 دلار خواهد بود و با این اوصاف 115 دلار دیگر برای باقی خرج هایتان در کیف پولتان باقی خواهد ماند. این مبلغ حدود 38 دلار بیش از حقوق معمول یک فرد گرجی برای دستمزد یک ماه کارش است. 
    نکته: برای تردد شهری در گرجستان با تاکسی می توانید از اپلیکیشن هایی مثل taxify استفاده کنید.در این صورت ترددتان آسانتر خواهد شد و معمولا به نسبت تاکسی های شخصی کرایه ارزان تری دارند. 

    سفر ارزان به گرجستان

    هزینه خورد و خوراک در گرجستان
    گرجستان برای کسانی که عاشق غذا مخصوصا غذاهای گوشتی و پر از پنیر هستند، مانند یک بهشت زمینی به نظر می رسد. قیمت نان های پنیری گرجی (خاچاپوری) حدود 0.6 دلار است و برای دو نفر باید حدود 2.5 دلار نان تهیه کنید. غذای دیگر مشهور گرجی خینکالی است که قیمتش حدود 0.3 دلار است. قیمت نوشابه لیموناد نیز 0.8 دلار است. از قیمت تک به تک غذاها که بگذریم، می توان گفت که برای خورد و خوراک 10 روزتان در گرجستان باید حدود 80 دلار کنار بگذارید. در این صورت تا اینجای کار 35 دلار دیگر در کیف پولتان باقی خواهد ماند.
    نکته: برای تجربه یک سفر ارزان به گرجستان، بهتر است که در مناطق توریستی شهرهای گرجستان غذایتان را میل نکنید. این نکته را هم در نظر داشته باشید که به طور کلی غذاهای باتومی به نسبت گران تر هستند. در صورت توان می توانید غذایتان را خودتان درست کنید و در غیر این صورت بهتر است که برای غذا به رستوران های محلی و کوچک مراجعه کنید تا بتوانید کمی در هزینه های خورد و خوراکتان صرفه جویی کنید.

    سفر ارزان به گرجستان

    هزینه بازدید از موزه های گرجستان
    قیمت بلیط های موزه های گرجستان از 0.6 دلار تا 2 دلار متفاوت است. البته با کارت های دانشجویی معتبر می توانید برای بازدید از موزه های گرجستان تخفیف های قابل توجهی بگیرید. با همه این ها بهتر است که برای بازدید از موزه ها و جاذبه های گردشگری گرجستان در طول 10 روز حدود 10 دلار را کنار بگذارید. با 25 دلار باقی مانده تان نیز در صورت تمایل می توانید برای عزیزانتان سوغاتی تهیه کنید.
    نکته: بازدید از بعضی از موزه های گرجستان کاملا رایگان است. از طرفی به صورت رایگان می توانید از کلیساهای گرجستان نیز دیدن کنید. 

    سفر ارزان به گرجستان

    خرید سوغاتی
    اگر دوست دارید که یک سوغاتی گرجی مثل زیورآلات دست ساز، دستبند و ... خریداری کنید، بهتر است که در تفلیس به خیابان روستاولی و لسلیدز بروید. البته 25 دلار برای خرید سوغاتی مبلغ زیادی است و شما با باقی پولتان می توانید تفریحات دیگر نیز داشته باشید و بعضی از خوراکی های گرجی را نیز امتحان کنید. 
    نکته: به هیچ عنوان از غرفه های فرودگاهی سوغاتی خریداری نکنید.چراکه در این صورت باید 3 برابر مبلغ اصلی را برای خرید یک کالای مشابه به فروشنده ها پرداخت کنید.
    و در آخر شما با 130+55+80+10+25 دلار یعنی مجموعا 300 دلار می توانید یک سفر عالی 10 روزه را به گرجستان تجربه کنید. همچنین می توانید برای رزرو تور ارزان گرجستان و تور لحظه آخری گرجستان با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید و با قیمت های باورنکردنی به این کشور زیبا و دیدنی سفر کنید. 

    سفر ارزان به گرجستان

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW