021-88507190

کمی با شگفتیهای کلیسای نوتردام آشنا شوید

گردشگری پ.هنرکار 31 فروردین ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
کلیسای پر قدمت نوتردام با تاریخی 800 ساله که در پاریس قرار دارد متاسفانه در روزهای اخیر در آتش سوخت و بخش زیادی از آن نابود شد. این کلیسا با معماری خارق العاده گوتیک شگفتیهای زیادی در خود جای داده است.همراه با آژانس مسافرتی مهرپرواز کمی با این سازه شاهکار آشنا شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    کلیسای پر قدمت نوتردام با تاریخی 800 ساله که در پاریس قرار دارد متاسفانه در روزهای اخیر در آتش سوخت و بخش زیادی از آن نابود شد. این کلیسا با معماری خارق العاده گوتیک شگفتیهای زیادی در خود جای داده است.همراه با آژانس مسافرتی مهرپرواز کمی با این سازه شاهکار آشنا شوید.

    تاریخچه کلیسای نوتردام

    سنگ بنای این کلیسا در قرن 12 میلادی زده شد که بر روی بقایای به جای مانده کلیسای قرن 4 ساخته شد. این بنا در طول این قرنها حواث زیادی از جمله جنگهای مذهبی فرانسه در قرن 16 و جنگ جهانی دوم را تجربه کرد.

    کلیسای نوتردام بین سالهای 1876 تا 1880 به عنوان بلندترین آسمان خراش شناخته می شد و در آن موقع از کلیسای جامع کلن آلمان پیشی گرفته بود. در حال حاضر نیز بلندترین کلیسای جامع کشور فرانسه محسوب می شود.( مجله گردشگری مهرپرواز را دنبال کنید)

    کلیسای نوتردام پاریس،الفبای سفر

    شاهکار معماری گوتیک در کلیسای نوتردام

    در حالی که این کلیسا دارای یک تاریخچه مهمی است، شاید جذاب ترین ویژگی آن معماری سبک گوتیک است که در نوع خود بی نظیر است. نمای حیرت انگیز آن همه عناصر این سبک را نشان می دهد. ساخته شدن بر اساس نسبیت طلایی،تزیین شده با مجسمه های قوس مانند بزرگ و نمادین مذهبی، ظاهر شکوه مندی به آن بخشیده است. این کلیسا طیف وسیعی از معماری دوره گوتیک را از اول تا آخر دوره این سبک و همچنین نئوگوتیک را در خود نمایان کرده است.

    مجسمه های کلیسای نوتردام پاریس،مهرپرواز

    تاثیر هنر و موسیقی کلیسای نوتردام

    این بنای تاثیر گذار که در منطقه نرماندی ( شمال غربی فرانسه) قرار دارد هنرمندان زیادی از جمله و کاکی پیسار و کلود مونه را تحت تاثیر خود قرار دارد. این دو نقاش هنرمند و مشهور امپرسونیت تحت تائیر این سبک، هنر خود را در برخی از کلیساهای بزرگ به تصویر کشیدند. همچنین کنسرتهای ارکستر سمونی زیادی در این کلیسا اجرا می شد. از جمله ژان Titelouze نوازنده باروک از سال 1587 تا 1633 در این کلیسا اجرا موسیقی داشت. ( برای بازدید از جاذبه های دیدنی سایر کشورها بلیط هواپیما خود را رزرو کنید)

    کنسرتهای ارکستر کلیسای نوتردام،مهرپرواز
    فضای داخلی کلیسای نوتردام

    کلیسای نوتردام جایی بود که در آن شاهزادگان نورماندی در آن تاج گذاری می کردند و حتی بسیاری از آنها به خاک سپرده می شدند از جمله ناپلون که پس از تاج گذاری در این کلیسا خود را به عنوان امپراطوری فرانسه به دنیا معرفی کرد. امروزه نیز همچنان مجسمه پادشاهان در دورانهای مختلف در کلیسای نوتردام قرار دارد که مهم ترین آن ریچارد اول پادشاه انگلستان ملقب به ریچارد شیردل بود. 

    مجسمه ریچارد اول در کلیسای نوتردام، مهرپرواز

    نمایش نور بر روی کلیسای نوتردام

    سعی کنید در سفر به پاریس حتما از نمایش نور کلیسای نوتردام دیدن کنید. این نمایش رقص نور هر ساله اتفاق می افتد. روشن شدن نمای جلویی کلیسا با چراغهای رنگارنگ که با پخش موسیقی همراه است که جلوه بی نظیری به نوتردام می بخشد.محتوای موسیقی هر ساله مختلف است که شامل امپرسیونیسم، ژانداک و وایکینگها است.

    نمایش نور بر روی کلیسای نوتردام پاریس-مهرپرواز

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW