021-88507190

با چند پارک ملی زیبای استرالیا آشنا شوید

گردشگری پ.هنرکار 17 اردیبهشت ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
استرالیا بیش از 500 پارک ملی دارد و به عبارتی این پارکها بیش از 28 میلیون هکتار از مساحت این کشور را به خود اختصاص دادند. این پارکها داری پوشش گیاهی متنوع، حیوانات مختلف و درختان گوناگونی زیادی هستند.آژانس مسافرتی مهرپرواز چند پارک ملی این کشور را به شما معرفی میکند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    استرالیا بیش از 500 پارک ملی دارد و به عبارتی این پارکها بیش از 28 میلیون هکتار از مساحت این کشور را به خود اختصاص دادند. این پارکها داری پوشش گیاهی متنوع، حیوانات مختلف و درختان گوناگونی زیادی هستند.آژانس مسافرتی مهرپرواز چند پارک ملی این کشور را  به شما معرفی میکند.

     پارک ملی اولورا کاتا جوتا استرالیا

    این پارک در مرکز سرخ استرالیا، ۴۴۰ کیلومتری جنوب غرب آلیس اسپرینگز قرار دارد و یکی از  زیباترین پارکهای این کشور محسوب می شود. پارک ملی اولورا کاتا جوتا Uluru-Kata Tjuta National Park با جذابهای خود در سال ۱۹۸۷ در لیست میراث فرهنگی یونسکو به ثبت رسیده و جایگاه مردم بومی آنانگو محسوب می شود.

    این پارک بیش از ۶۰۰ میلیون سال قدمت دارد و در آن زمان یکی از مکانهای فرهنگی و آیینی مردمان بومی محسوب می شد.در این پارک صخره های گنبدی شکل  قرمز به نام کاتا تیوتا وجود دارد که جلوی زیبایی به این پارک بخشیده است.زمانی که خورشید در آسمان غروب می کند این صخره ها تغییر رنگ پیدا میکنند که جذابیت خاصی دارند.

    پارک ملی اولورا کاتا جوتا استرالیا،مهرپرواز

    پارک ملی رویال استرالیا

    این پارک نخستین پارک ملی استرالیا است که در ۲۶ آوریل ۱۸۷۹ ثبت شد. این پارک در جنوب سیدنی در نیو ساوت ولز قرار دارد. این مکان به عنوان پارک ملی سلطنتی  نیز شناخته می شود و  دومین پارک ملی جهان به شمار میرود. در ابتدا پارک ملی رویال استرالیا Royal National Park یک مکان تفریحی و همچنین استراحتگاه بود و افرادی زیادی برای تفریحی و سرگرمی به این محل می رفتند.حتی در اواخر دهه ۱۹۴۰ در این پارک سالن رقصی ساخته شد و بخش وسیعی از آن چمن کاری شده بود. 

    پارک ملی رویال استرالیا،مهرپرواز

    پارک ملی کاکادو استرالیا

    این پارک ملی در شمال استرالیا قرار دارد و سه ساعت از شمال داروین فاصله دارد، کاکادو بزرگترین پارک ملی استرالیا محسوب می شود. بزرگترین معادن اورانیوم در داخل این پارک قرار دارد و به عبارتی یک میراث ملی  به شمار می رود.

    آثار باستان شناسی در این پارک وجود دارد که فرهنگ ۴۰۰۰ ساله مردم منطقه را در خود جای داده است. در سال ۱۹۸۱  پارک ملی کاکادو Kakadu National Park به‌ عنوان یک طبیعت بکر و دست ‌نخورده و مکانی فرهنگی و طبیعی  جزو فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت.سنگ نگاره های با قدمتی بیش از ۲۰ هزار سال در گوشه کنار این پارک به چشم میخورد.  آبشارها و پوشش های گیاه کروکودیل و انواع پرندگان و حیوانات مختلف بخشی از حیاط وحش این پارک ملی است.

    پارک ملی کاکادو استرالیا،مهرپرواز

    پارک ملی پورنولولو استرالیا

    پارک ملی پورنولولو Purnululu National Park در غرب استرالیا قرار گرفته و در سال ۱۹۸۷ به عنوان پارک ملی به ثبت رسید.برای هزاران سال بومیان از این منطقه به عنوان منطقه شکار استفاده می کردند، به ویژه در فصل باران های موسمی که پوشش حیوانی فراوان می شد.

    این پارک ملی از جمله جاذبه های دیدنی بانگل رنج است که شبیه کندوهای بزرگ عسل است. از این منطقه در سال ۱۹۸۳ مستندی ساخته شد که باعث شهرت آن گردید. پارک ملی پورنولولو یک مکان کاتدرال جرج، یک آمفی تئاتر طبیعی شگفت انگیز است .پارک ملی پورنولولو در سال ۲۰۰۳ به دلیل زیباییهای بی نظیرش در فهرست میراث جهانی قرار گرفت.

    پارک ملی پورنولولو استرالیا،مهرپرواز

    پارک ملی فلیندرز چِیس استرالیا

    پارک ملی فلیندرز چیس Flinders Chase National Park در جنوب استرالیا و در انتهای غربی جزیره کانگورو واقع شده است. خانه های مخروبه ساکنان اروپایی و مکان های هنری بومی در این محل قرار دارد که جز زمینهای حفاظت شده هستند. مساحتی این پارک ۳۳۰ کیلومتر مربع است و محل زندگی تعداد بسیاری از گیاهان و حیوانات است.

     از مکانهای بی نظیر و دیدنی پارک ملی فلیندرز چِیس به ویلپنا پوند می توان اشاره کرد همچنین، کانگوروی خاکستری غربی و فک‌های دریایی در این پارک زندگی میکنند.این منطقه جایگاه خانه سنتی مردم آدنیماتهانا با فرهنگ و تاریخ غنی آنها بود.

    پارک ملی فلیندرز چِیس استرالیا،مهرپرواز

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW