021-88507190

جذاب ترین ساختمان های استانبول که کمتر توریستی آن ها را می شناسد

گردشگری م.مقیمی 30 اردیبهشت ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
احتمالا شما هم همیشه اسم ساختمان هایی مثل ایاصوفیه، کاخ توپکاپی و کاخ دلمه باغچه را به عنوان جاذبه های گردشگری استانبول شنیده باشید

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    اماکن دیدنی استانبول که کمتر توریستی از وجود آن ها خبر دارد
    احتمالا شما هم همیشه اسم ساختمان هایی مثل ایاصوفیه، کاخ توپکاپی و کاخ دلمه باغچه را به عنوان جاذبه های گردشگری استانبول شنیده باشید. اما جالب است که بدانید اماکن دیدنی استانبول فقط محدود به این ساختمان ها نمی شود و یک سری اماکن دیدنی جذاب در استانبول وجود دارد که اکثر توریستان از وجود آن ها بی خبرند.در ادامه با جذاب ترین اماکن دیدنی کمتر شناخته شده استانبول آشنا می شوید تا این بار سفر متفاوت تری را به استانبول تجربه کنید!
    ایستگاه قطار حیدرپاشا استانبول
    ایستگاه قطار حیدرپاشا به عنوان یکی از جذاب ترین ساختمان های استانبول در سال 1909 توسط دو معمار آلمانی به نام اوتو ریتر و هلموت کنو ساخته شده است. این ترمینال تا سال 2012 به عنوان یک ایستگاه قطار عملکرد داشته است و بعد از آن برای همیشه بسته شده است. این ایستگاه قطار به تنگه بسفر چشم انداز دارد و نزدیک ایستگاه قایقرانی کادیکوی واقع شده است. جالب است که بدانید توریستان هنوز که هنوزه می تواننند داخل ایستگاه حیدرپاشا بروند و برای ساعتی در گذشته استانبول قدم بزنند!
    آدرس: استانبول، محله سلیمیه

    ایستگاه قطار حیدرپاشا استانبول

    سربازخانه سلیمیه استانبول
    این ساختمان در نزدیکی ترمینال حیدرپاشا واقع شده است و همیشه نظر توریستان را در زمان قایق سواری از سمت اروپایی استانبول به سمت آسیایی آن جلب می کند. این ساختمان در واقع بیمارستان ارتشی استانبول در زمان جنگ کریمه بوده است. امروزه ساختمان لیمیه باراکز مرکز فرماندهی اولین ارتش ترکیه است و ساختمان بسیار زیبایی است که شما هم باید از آن بازدید کنید.
    آدرس: استانبول، محله سلیمیه

    سربازخانه سلیمیه استانبول

    دانشگاه مارمارا استانبول
    دانشگاه مارمارا درست کنار ساختمان سلیمیه باراکز واقع شده است. این ساختمان در سال 1827 توسط معماران فرانسوی و ایتالیایی ساخته شده است و اولین مدرسه پزشکی ترکیه بوده است. ساختمان دانشگاه مارمارا هم از نظر تاریخی و هم از نظر زیبایی ارزش زیادی دارد و یکی از اماکن دیدنی استانبول محسوب می شود. به هر حال اگر شما هم به معماری علاقه دارید، حتما زمانی را به بازدید از ساختمان دانشگاه مارمارا در استانبول اختصاص دهید.
    آدرس: استانبول، محله سلیمیه

    دانشگاه مارمارا استانبول

    خانه تروتسکی استانبول
    اگرچه این خانه تا حدی ویران شده است و نیاز به یک بازسازی اساسی در آن احساس می شود، اما با این حال هنوز هم زیبایی های خودش را حفظ کرده است و هنوز که هنوزه یکی از مهمترین اماکن دیدنی استانبول به حساب می آید.این خانه همان جایی است که لئون تروتسکی در سال 1929 بعد از تبعید شدن از اتحادیه جماهیر شوروی برای 4 سال در آن زندگی کرده است. اگر شما هم اهل تاریخ و تاریخ شناسی هستید، حتما از بازدید از خانه تروتسکی استقبال خواهید کرد.
    آدرس: استانبول، جزیره بویوک آدا (جزیره پرنس استانبول)

    خانه تروتسکی استانبول

    مسجد سانجاکلار استانبول
    مسجد سانجاکلار یکی از زیباترین و منحصر به فردترین مساجد استانبول است که بیشتر توریستان از وجود آن بی خبرند. این مسجد با الهام از غار حرا ساخته شده است و معماری به نام امره آرولات آن را طراحی کرده است. برای دسترسی به مسجد سانجاکلار به عنوان یکی از جذاب ترین اماکن دیدنی استانبول باید از یک سری پله سنگی بالا بروید تا به یک سازه بتنی برسید.مسجدی که هیچ تزئینات خاصی ندارد و شبیه به یک غار ساده ساخته شده است و سادگی و خاص بودن آن به قدری زیباست که نفس هر بازدید کننده ای را در سینه حبس می کند! توصیه ما به شما این است که حتما زمانی از اقامتتان در تور لحظه آخری استانبول را به بازدید از این مسجد زیبا و متفاوت اختصاص دهید و از فضای روحانی و جذاب آن استفاده کنید.
    آدرس: استانبول، محله بویوک چکمجه

    مسجد سانجاکلار استانبول

    مرکز مد واکو استانبول
    یکی دیگر از سازه های مدرن و جذاب استانبول، مرکز مد واکو است که یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری استانبول محسوب می شود. این ساختمان توسط یک معماری نیویورکی در سال 2010 در استانبول ساخته شد و تماما از فولاد و پنل های شیشه ای ساخته شده است. هر دو این مصالح به گونه ای هستند که تصویر محیط اطراف را در خودشان بازتاب می دهند و علاوه بر این شیشه به کار برده شده در ساختمان مرکز مد واکو باعث می شود که بازدیدکنندگان بتوانند از داخل نمای مختصری از محیط داخلی ساختمان را ببینند و همین مسئله باعث جذابیت بصری مرکز مد واکو شده است.
    آدرس: استانبول، محله آلتونی زاده

    مرکز مد واکو استانبول

    کاخ سنت یوجین استانبول
    این کاخ پشت درب هایی پنهان شده است که به  نظر می رسد گذشته را از زمان حال جدا می کنند. چراکه این سمت درب ها یک خیابان شلوغ و پرهیاهو وجود دارد و آن سوی درب ها یک سازه تاریخی و حیاط زیبایش که دنیای بسیار متفاوتی دارند. این کاخ زیبا در یک دوره زمانی خاص به یتیم خانه فرانسوی تبدیل شده نبود و بعد از آن به یک گالری هنری و کارگاه آموزشی گچ بری تبدیل شده است. در کاخ سنت یوجین می توانید از موزه آثار هنری دستی هنرمندان ترکیه ای دیدن کنید و یک بازدید متفاوت را در استانبول تجربه کنید.
    آدرس: ترکیه، استانبول، منطقه بی اوغلو

    کاخ سنت یوجین استانبول

    پرورشگاه ارتودوکس یونانی پرینکیپو
    این پرورشگاه یکی دیگر از اماکن دیدنی استانبول است که در جزیره پرنس استانبول پنهان شده است. این ساختمان در بالاترین قسمت جزیره پشت درختان واقع شده است. این پرورشگاه در مساحتی حدود 20،000 متر مربع واقع شده است و فقط از فاصله دور می توانید از آن بازدید کنید! چراکه این ساختمان تا حد زیادی تخریب شده است و به همین دلیل نمی توان از داخل آن بازدید کرد. به هر حال سازه چوبی این ساختمان به قدری جذاب و شگفت انگیز است که بازدید از آن از راه دور هم جذابیت دارد! جالب است که بدانید پرورشگاه ارتودوکس یونانی پرینکیپو یکی از بزرگترین ساختمان های چوبی اروپا است و ارزش بسیار بالایی دارد.
    آدرس: ترکیه، استانبول، جزیره بویوک آدا (جزیره پرنس استانبول) 
    پیشنهاد ما به شما تور ارزان استانبول است. برای اطلاع از بهترین قیمت های تور لحظه آخری استانبول می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید و با ارزان ترین نرخ ممکن به استانبول سفر کنید.

    پرورشگاه ارتودوکس یونانی پرینکیپو

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW