021-88507190

در مورد جنگل درخشنده هند چیزی شنیده اید؟

گردشگری م.مقیمی 26 اردیبهشت ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
طبیعت همیشه سورپرایزهای جدیدی برای انسان ها دارد و با پیشرفت علم یک به یک این شگفتی ها را درک و کشف می کنیم. یکی از این شگفتی ها جنگل های درخشنده است

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    جنگل درخشنده هند
    طبیعت همیشه سورپرایزهای جدیدی برای انسان ها دارد و شاید ما آنقدر در برابر طبیعت کوچک هستیم که هر روز که از تاریخ بشریت می گذرد، یک به یک این شگفتی ها را درک و کشف می کنیم. یکی از این شگفتی ها جنگل های درخشنده است! جنگل هایی که در طول شب از خودشان نور بازتاب می دهند و مانند یک جنگل نورپردازی شده عجیب و جذاب به نظر می رسند! جالب است که بدانید در سراسر دنیا چند جنگل درخشنده وجود دارد که یکی از جالب ترین های آن ها در کشور هند واقع شده است! در واقع این جنگل درخشنده در جنگل های وسترن گاتز در کمربندی کارناتاکا- ماهاراشترا- گوا درون پناهگاه حیات وحش بهیماشانکار واقع شده است و نقل های زیادی در مورد آن وجود دارد. جنگل اسرارآمیزی که شب ها درخشان می شود و هر گوشه از آن با رنگ سبز زمردینش نفس هر بازدیدکننده ای را در سینه حبس می کند. اگر شما هم از وجود چنین جنگل عجیب و خارق العاده ای در کشور هند متعجب شده اید و یک عالمه سوال در ذهنتان نقش بسته شده است، ادامه مطلب به شما کمک می کند که کمی ذهنتان را آرام کنید و اطلاعات جالبی در مورد جنگل درخشنده هند به دست بیاورید و چرایی درخشندگی این جنگل زیبا را کشف کنید!

    جنگل درخشنده هند

    دلیل درخشنده شدن این جنگل ماورائی در هند چیست؟
    در فصل بارانی سال، وقتی جنگل کاملا در باران خیس می شود، این جنگل شروع به درخشش می کند و تلالو گیاهان آن زیبایی جنگل را دوچندان می کند! اما دلیل این درخشندگی و این همه زیبایی چیست؟ چه اتفاقی در طبیعت رخ می دهد که این جنگل زیبا در طول شب درخشان می شود و از خودش نور بازتاب می دهد. جالب است که بدانید تمام این اتفاقات زیبا به خاطر وجود یک باکتری کوچک است که حتی با چشم هم دیده نمی شود! در واقع یک نوع باکتری به نام میسنا در این جنگل وجود دارد که وقتی رطوبت زیادی در هوا باشد، شروع به درخشش می کند! این باکتری ها در برگ های فاسد و شاخه های افتاده روی زمین جنگل وجود دارند و وجود همین باکتری ها باعث رخ دادن چنین پدیده زیبایی می شود. شاید باورتان نشود، اما طبیعت به همین اندازه عجیب و غیر قابل پیش بینی می شود و وجود یک باکتری خاص می تواند همه معادلات را به هم بریزد و جنگل به شکلی درآید که دور از تصور است! البته این را هم بگوییم که تعداد زیادی کرم شب تاب نیز در جنگل های وسترن گاتز وجود دارد که آن ها نیز در طول شب می درخشند و به باکتری ها کمک می کنند تا جنگل وسترن گاتز به زیباترین شکل ممکن در طول شب نورپردازی شود! اگر شما هم دوست دارید که این پدیده خارق العاده را ببینید، کافی است که با تور هند به این کشور زیبا سفر کنید و سپس برای بازدید از جنگل وسترن گاتز به دهکده بهانداردارا بروید.

    دلیل درخشندگی جنگل درخشنده هند

    بهترین زمان برای بازدید از جنگل درخشان هند چه زمانی است؟
    همان طور که گفته شد فصل بارانی سال در هند بهترین زمان برای بازدید از جنگل درخشان هند است. در واقع ماه های می تا اکتبر بهترین زمان برای سفر به هند و دیدن این پدیده جذاب است! اگر می خواهید که خاص ترین شکل این جنگل را با بیشترین درخشش ممکن ببینید، بهتر است که ماه می یا ژوئن را برای سفر به هند انتخاب کنید.
    اطلاعات بیشتر در مورد پناهنگاه حیات وحش بهیماشانکار
    این پناهنگاه حیات وحش در اصل برای حفاظت از سنجاب های بزرگ هندی درست شد، چراکه بعضی از قبایل هندی این سنجاب ها را مقدس می شمارند و ارزش زیادی برا آن ها قائلند. البته به جز سنجاب ها حیوانات دیگری نظیر شغال های طلایی رنگ، کفتارهای راه راه و پلنگ ها نیز در این پناهگاه حیات وحش زندگی می کنند. از طرفی یک سری پرنده نیز در این پناهگاه وجود دارد. پناهگاه حیات وحش بهیماشانکار در فاصله 213 کیلومتری بمبئی واقع شده است و شما به راحتی می توانید به آن دسترسی پیدا کنید.

    جنگل درخشنده هند

    جاذبه های گردشگری پناهگاه حیات وحش بهیماشانکار
    گذشته از مسیرهای زیبای پیاده روی که در این قسمت از جنگل وجود دارد و گذشته از حیات وحش و جنگل های درخشنده بهیماشنکار، یک معبد زیبا به نام معبد بهیماشانکار نیز در آن وجود دارد که متعلق به لرد شیوا است. در واقع این جنگل نامش را از این معبد گرفته است. قدمت این معبد باستانی به قرن 13 میلادی باز می گردد و شگفتی های زیادی دارد. یک بت زیبا از مریم مقدس و مسیح نیز در آن وجود دارد که گفته می شود هدیه ای از طرف چیماجی آپا پسر یکی از سلاطین هند بوده است.به هر حال اگر شما هم در زمره افراد طبیعت دوست و طبیعت گرد هستید، مطمئنا از گشت و گذار در یکی از عجیب ترین جنگل های دنیا لذت خواهید برد.اگر شما هم دوست دارید که از این جنگل حیرت انگیز و زیبا دیدن کنید، می توانید برای رزرو تور هند با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    جنگل درخشنده هند

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW