021-88507190

5 دلیلی که به خاطر آن ها هر توریستی عاشق شهر چشمه در ترکیه می شود!

گردشگری م.قیمی 09 خرداد ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

     شهر چشمه در ترکیه
    مطمئنیم که شما در مورد جاذبه های گردشگری ازمیر تا به حال مطالب زیادی خوانده اید و شنیده اید، اما باید بدانید که جاذبه های توریستی ازمیر محدود به اماکن توریستی داخل شهر ازمیر نمی شود! یک شهر زیبا به نام چشمه در فاصله 1 ساعته از ازمیر وجود دراد که به قدری جذاب است که معمولا توریستان زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می کند. در ادامه به شما نشان می دهیم که چرا این شهر تا این حد توریستی شده است و چرا همه بازدیدکنندگان آن عاشق و دلباخته این شهر کوچک ترکیه ای می شوند! این مطلب را بخوانید تا با 5 تفریح جذاب چشمه که شما هم با تجربه آن ها مطمئنا عاشق چشمه ترکیه خواهید شد، آشنا شوید.

    تصویری از ساحل

    وجود شهر آلاچاتی در نزدیکی شهر چشمه ترکیه
    شهر کوچک و زیبای آلاچاتی که در سال 2010 در روزنامه نیویورک تایمز رتبه هشتم را میان 31 مکان دیدنی کره زمین کسب کرد، در ساحل غربی ازمیر واقع شده است و در نزدیکی شهر چشمه ترکیه واقع شده است. همین شهر کوچک با شهر بدروم برای کسب مقام شیک ترین تفرجگاه ساحلی دریای اژه در حال رقابت هستند و همین رقابت نشان از جذابیت های وصف نشدنی شهر چشمه ترکیه دارد. به شما توصیه می کنیم که حتما با سفر به ترکیه از شهر آلاچاتی در نزدیکی شهر چشمه و بوتیک های زیبا و رستوران های محلی آن دیدن کنید و در صورت تمایل در یکی از خانه های سنتی سنگی آن اقامت کنید تا روحتان از نو جوانه بزند و آرامش وجودتان را در بر بگیرد. جالب است که بدانید با همه امکانات رفاهی و تفریحی که در این شهر کوچک تعبیه شده است، باز هم صفا و صمیمتی وصف نشدنی در آن حفظ شده است و دنیا دنیا آرامش را برای هر توریستی به ارمغان می آورد.


    برگزاری فستیوال گیاهان آلاچاتی در شهر چشمه ترکیه
    یک فستیوال جذاب هر ساله در اول ماه آپریل در آلاچاتی برگزار می شود که در آن انواع و اقسام گیاهان منطقه به نمایش عموم گذاشته می شود و رستوران های محلی آن غذاهای مخصوصی سرو می کنند. با شرکت در این فستیوال محلی می توانید در خیابان های جذاب شهر آلاچاتی در نزدیکی شهر چشمه قدم بزنید و یک عالمه غذای گیاهی خوشمزه میل کنید و گیاهان مورد علاقه خود را خریداری کنید. همچنین می توانید در سمینارهای مربوط به این فستیوال جذاب که موضوعشان حول محور فواید گیاهان می چرخد، شرکت کنید و یا به کلاس های آموزش جمع آوری گیاهان و یا کلاس های آشپزی غذاهای ترکیه ای بپیوندید. یک رویداد سه روزه نیز تحت عنوان تیستینگ آلاچاتی در این شهر جذاب هر ساله در اواخر ماه آپریل ( فروردین) برگزار می شود که در آن ورک شاپ های پخت نان، سمنیارها، مهمانی ها، جلسات گفتمان؛، کنسرت ها و ورک شاپ های محلی آشپزی برگزار می شود و برای دوستداران و علاقه مندان به مسائل فرهنگی و آشپزی یک رویداد عالی و جذاب محسوب می شود. 


    امکان موج سواری در شهر چشمه ترکیه
    آب های اطراف شهر چشمه و آلاچاتی به بهشت موج سواران معروف شده اند و دلیلش هم مشخص است! آب های آبی رنگ دریای اژه و بادهای مداومش باعث شده است که سواحل چشمه به بهترین نقطه ترکیه برای تجربه موج سواری تبدیل شود.به همین خاطر اصلا جای تعجب ندارد اگر بگوییم که تعداد زیادی از ورزشکاران و ورزش دوستان از سراسر جهان عاشق شهر چشمه هستند و سفر به چشمه را در لیست برنامه هایشان قرار داده اند! اگر شما هم دوست دارید که این ورزش آبی مهیج را تجربه کنید، حتما به سفر به چشمه ترکیه به صورت جدی تری فکر کنید. 

    تصویری از یک خیابان زیبا

    برگزاری مسابقات ماهیگیری در شهر چشمه ترکیه
    حدودا 8 سال پیش، تعدادی دوست در شهر چشمه دور هم جمع شدند تا مهارت های ماهیگیری خود را به یکدیگر نشان دهند و به همین خاطر یک تورنمنت ماهیگری کوچک به راه انداختند. همان مسابقه کوچک در طول این چند سال آنقدر بزرگ شده است به دو دوره مسابقات بین المللی تبدیل شده است. این مسابقات هر ساله صدها ماهیگیر آماتور را از سراسر جهان به خود جذب می کند تا با یکدیگر به رقابت بپردازند و همین مسابقات باعث شهرت این شهر زیبا و دوست داشتنی شده است. این دو فستیوال هر ساله در فصل پاییز برگزار می شوند و شرکت در هر دوی آن ها برای هر ماهیگیر آماتوری ممکن است.جالب است که بدانید بعد از مسابقات مهمانی های جذابی در شهر چشمه برگزار می شود که در آن ها می توانید انواع غذاهای دریایی را امتحان کنید و از اجراهای موسیقی جذاب لذت ببرید تا برندگان مسابقه جایزه خود را دریافت کنند و این ضیافت جذاب به پایان برسد. همان طور که گفته شد شرکت در این دوره از مسابقات برای هر شخصی با هر سطح مهارتی ممکن است و اصلا نیاز به تخصص خاص و ویژه ای ندارد. شما هم می توانید امسال با سفر به چشمه ترکیه شانس خود را در این مسابقات امتحان کنید و مهمتر از همه در مهمانی های جذاب آن شرکت داشته باشید.

    وجود شهر باستانی Erythrae در نزدیکی شهر چشمه
    شهر باستانی  Erythrae (اریترایی) در 22 کیلومتر شمال شرق شهر چشمه ترکیه در یک شبه جزیره کوچک واقع شده است. این شهر باستانی از تپه های زیبایی تشکیل شده است و چشم انداز بی نظیری از هر طرف به دریا دارد و وجود همین شهر باستانی زیبا نیز تاثیر مضاعفی بر شهرت شهر چشمه ترکیه داشته است. به هر حال توصیه ما به شما این است که اگر به شهر چشمه استانبول سفر کردید، حتما از آثار باستانی Erythrae دیدن کنید و از معابد یونانی آن بازدید داشته باشید.اگر شما هم به دنبال یک مقصد گردشگری هستید که در آن ریلکس کنید، سفر به چشمه ترکیه یکی از بهترین انتخاب هایی است که می توانید داشته باشید. به هر حال می توانید برای رزرو تور ترکیه با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید و روانه شهر زیبای چشمه در نزدیکی شهر ازمیر شوید.

    یک ساحل زیبا در شهر چشمه

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW