021-88507190

همه چیز در مورد تاریخ و فرهنگ دیدیم ترکیه

گردشگری م.مقیمی 12 خرداد ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
دیدیم قدمت تاریخی بلندبالا و فرهنگ و تاریخ بسیار پیچیده ای دارد. این تاریخ پیچیده را می توان در جاذبه های گردشگری و اماکن تاریخی دیدیم مشاهد کرد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    تاریخ و فرهنگ دیدیم ترکیه
    دیدیم قدمت تاریخی بلندبالا و فرهنگ و تاریخ بسیار پیچیده ای دارد. این تاریخ پیچیده را می توان در جاذبه های گردشگری و اماکن تاریخی دیدیم مشاهد کرد و فرهنگ غنی آن را نیز می توان در آداب و رسوم مردم دیدیم و غذاهای اصیل آن ها دید. اگر شما هم علاقه به مسائل تاریخی و فرهنگی دارید و دوست دارید که یک تمدن ارزشمند تاریخی و فرهنگی را از نزدیک ببینید، سفر به دیدیم برای شماست! اما به شما توصیه می کنیم که قبل از سفر به دیدیم این مطلب را بخوانید و نشانه هایی از تاریخ و فرهنگ دیدیم را مطالعه کنید تا سرنخ هایی از تاریخ و فرهنگ دیدیم را در ذهنتان داشته باشید و در مدت زمان اقامتتان در تور دیدیم، یک به یک آن ها را کشف کنید و یک سفر تاریخی فرهنگی به تمام معنا را تجربه کنید. 

    دیدیم ترکیه

    شهر باستانی میلتوس
     شهر باستانی میلتوس در دیدیم یکی از قدیمی ترین سکونت گاه های این منطقه بوده است که قدمت آن به 3000 سال قبل از میلاد مسیح باز می گردد. در قرن 7 پیش از میلاد مسیح، شهر باستانی میلتوس در دیدیم به پایتخت تجاری جهان تبدیل شد و دلیل آن هم وجود 4 بندرگاه در آن بوده است. شهر باستانی میلتوس یکی از ارزشمندترین جاذبه های گردشگری دیدیم است که هنوز که هنوزه می توان با بازدید از آن قدمت و عظمت تاریخ دیدیم را با تمام وجود لمس کرد. این شهر باستانی در دیدیم هر بازدیدکننده و هر توریستی را متحیر می کند و عظمت آن هر کسی را در جا میخکوب میکند.یکی از قسمت های شهر باستانی میلتوس که در نوع خودش یک شگفتی تمام عیار محسوب می شود،مدرسه منطق میلسیان است که توسط تالس (Thales) یکی از 7 فیلسوف اصلی جهان باستان تاسیس شده است. این مدرسه زادگاه ایده های مدرن بوده است و تاثیر زیادی در منطق جهانیان گذاشته است. جالب است که بدانید یافته های حفاری شده در میلتوس و معبد آپولو در موزه میلتوس نگهداری می شوند و به همین دلیل است که شهر باستانی میلتوس یکی از مهمترین و جذاب ترین اماکن دیدنی دیدیم محسوب می شود و بازدید از آن از واجبات سفر به دیدیدم به شمار می آید. بازدید از شهر باستانی میلتوس در تور دیدیم حقایق جذابی را از جهان باستان برایتان مشخص می کند که مطمئنا شما را هم شگفت زده می کند! جالب است که بدانید اولین حفاری ها در میلتوس در سال 1899 شروع شد و تا سال 1938 به جز دوران جنگ جهانی اول، پیوسته ادامه پیدا کرد. این حفاری ها دوباره بعد از جنگ جهانی دوم از سر گرفته شد و آثار باستانی فوق العاده ارزشمندی در آن کشف شد که همان طور که گفته شد همگی آن ها در موزه میلتوس نگهداری می شوند. به هر حال میلتوس یکی از جذاب ترین اماکن دیدنی ترکیه است که رازهای زیادی را درون خود حفظ کرده است!

    شهر باستانی میلتوس

    معبد آپولو در دیدیم
    معبد آپولو نیز از جاذبه های گردشگری دیدیم به شمار می آید که به قدری بزرگ است که احتمالا شما هم وقت نکنید از همه جای آن دیدن کنید.فضای داخلی معبد آپولو در دیدیم در زمان جهان باستان یک مکان ارزشمند مقدس بوده است و در آن پیشگویی های زیادی انجام می شده است. جالب است که بدانید مردمان زیادی در آن زمان برای پیشگویی به معبد آپولو مراجعه می کردند و در قبالش هزینه سنگینی پرداخت می کردند. در دوران روم 122 ستون در مبعد آپولو در دیدیم ساخته شده است که امروزه تخریب شده اند، اما همین خرابه هایی که از آن باقی مانده است نیز به خوبی گذشته با شکوه دیدیم را روایت می کنند.

    معبد آپولو در دیدیم

    جاده مقدس دیدیم
    یکی دیگر از جاذبه های گردشگری دیدیم، جاده مقدس است. این جاده مقدس شهر باستانی میلتوس را به آپولو متصل می کرده است و یک جاده سنگی طولانی بوده است. جالب است که بدانید یک سری از کفپوش های سنگی جاده مقدس دیدیم در سال 101 میلادی ساخته شده است و همین مسئله نشان از قدمت ارزشمند این جاده مقدس در دیدیم دارد. به هر حال حتما در مدت زمان اقامتتان در تور ارزان دیدیم از جاده مقدس نیز دیدن کنید و فرصت دیدن این نشان تاریخی ارزشمند دیدیم را از دست ندهید.
    غذاهای محلی دیدیم 
    غذاهای دیدیم بسیار متنوع هستند و هر کدامشان داستان های زیادی در پس خود دارند. این غذاهای متنوع محلی را می توانید یک به یک در رستوران های جذاب دیدیم امتحان کنید و طعم های اسرارآمیز آن ها را یک به یک تجربه کنید. یک عالمه رستوران و کافه در دیدیم ساخته شده است که در آن ها انواع غذاهای سنتی ترکیه ای سرو می شوند. غذاهای دریایی از جذاب ترین غذاهای دیدیم هستند که تاریخ بلندبالایی در شکل گیری دستورپخت های آن نهفته است و دلیل باب شدن آن ها هم لوکیشن دیدیم در کنار دریا بوده است. بسیاری از غذاهای دیدیم از گیاهان و سبزیجات درست می شود و به همین دلیل است که معمولا وجترین ها (گیاهخواران) از سفر به دیدیم اظهار رضایت و خشنودی می کنند! جالب است که بدانید قدمت غذاهای دیدیم و در مجموع غذاهای ترکیه ای به 1300 سال پیش باز می گردد. جالب است که بدانید یک سری نوشیدنی های خاص نیز در دیدیم وجود دارد که نشان از فرهنگ و تاریخ پیچیده دیدیم دارند و حتی سبک خاصی برای سرو آن ها وجود دارد و هنوز حالت سنتی خودشان را حفظ کرده اند.همان طور که دیدید و حدسش را زده اید، سفر به دیدیم یک سفر کاملا تاریخی، فرهنگی است و یک مقصد گردشگری ارزشمند محسوب می شود.  البته دیدیم با امکانات تفریحی و سواحل بی نظیری که دارد، برای توریستان ماجراجو نیز مقصد مسافرتی جذابی است و هر گونه امکانات تفریحی که فکرش را کنید، در آن تعبیه شده است. به هر حال اگر شما هم دوست دارید که این شهر تاریخی و جذاب را از نزدیک ببینید و قدم به فضای فرهنگی این شهر بگذارید، می توانید برای رزرو تور ارزان دیدیم با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    غذاهای محلی دیدیم

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW