021-88507190

6 تا از دیدنی ترین مکانهای قبرس

گردشگری پ.هنرکار 29 خرداد ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    قبرس جواهری است که در مدیترانه شرقی قرار دارد. این شهر دارای مکانهای تاریخی، افسانه ای و فرهنگی است که بازدیدکنندگان می توانند از سایت های مختلف باستان شناسی آن لذت ببرند. آژانس مسافرتی مهرپرواز چند جاذبه بی نظیر این جزیره را به شما معرفی میکند.

    خلیج کرال Coral Bay قبرس

     این خلیج دیدنی با داشتن شن و ماسه طلایی و آب های کم عمق که با صخره های سنگ آهک محصور شده اند، خلیج کرال را به یکی از شگفت انگیزترین سواحل قبرس تبدیل کرده است.  استراحت در یک فضای کم نظیر و یا آفتاب گرفتن و شنا کردن در این محل با دوستان و خانوداده از جمله تفریحات لذت بخش خلیج کرال است. تفریحات زیادی برای کودکان در این محل وجود دارد و همچنین در مسیر های مختلف پیاده روی رستورانهای و بارهای مختلف برای خوردن غذاهای محلی و صرف نوشیدنی خنک وجود دارد.

    خلیج کرال قبرس،مهرپرواز

    مسجد خاله سلطان Hala Sulta قبرس 

    هاله سلطان تکه به عنوان چهارمین مکان مقدس در اسلام محسوب می شود که بر اساس اعتقادات ام حرم یکی از بستگان پیامبر در این محل فوت شده است. این مسجد بر روی آرامگاه او ساخته شده است و درهای آن به روی همه مردم بدون در نظر گرفتن دینشان باز است و یک محل آرامش بخش است. مسجد خاله سلطان در سواحل دریاچه نمک لارناکا قرار دارد و دارای سبک معماری عثمانی می باشد. برای آشنایی با سایر جاذبه های دیدنی دنیا، مجله گردشگری مهرپرواز را مطالعه کنید.

    مسجد خاله سلطان قبرس،مهرپرواز

    قلعه پافوس Paphos قبرس

    قصر پافوس به عنوان یک قلعه در طول دوران حکومت بیزانس برای حفاظت از بندر ساخته شده است که بخشی از پایه های آن در دریا قرار دارد. امروزه این ساختمان در طول سالهای مختلف میزبان رویدادهای فرهنگی و جشنواره های مختلف است مانند جشنواره Aphrodite که هر سال در سپتامبر برگزار می شود. این قلعه نمایشی کامل از قدرت هایی است که در طول سالهای مختلف امنیت قبرس را در برابر حملات دشمنان محافظت می کرد.

    قلعه پافوس قبرس،مهرپرواز

    کلیسای سنت لازاروس قبرس

    این کلیسا معماری آثار تاریخی قبرس و فرهنگ غنی این کشور را نشان میدهد. یکی از زیباترین ساختمان های معماری باستانی این جزیره کلیسای ارتدکس سنت لازاروس Ayios Lazaros است. کلیسایی که در کنار آرامگاه لازاروس قرار دارد. معماری قابل توجه آن و طراحی داخلی خارق العاده، هنر خیره کننده دوران بیزانس در قبرس را به تصویر میکشد. برای رزرو تور قبرس با ما همراه باشید.

    کلیسای سنت لازاروس قبرس،مهرپرواز
    ساحل نیسی Nissi Beach قبرس

    برای هر موقع از روز از صبح تا شب شما میتوانید از بودن در کنار ساحل نیسی لذت ببرید. ساحل نیسی با مساحتی حدود 500 متر و دارا بودن ماسه های سفید و آبهای فیروزه ایی یک ساحل بسیار چشم نواز و دیدنی است. انواع تفریحات آبی، اسکی روی آب، شنا، غواصی، والیبال ساحلی را در این محل میتوانید تجربه کنید. نیس بخشی از 57 سواحل محلی است که پرچم آبی به آن اهدا شده است.

    ساحل نیسی قبرس،مهرپرواز

    پارک باستان شناسی کاتو پاتوس 

    پارک باستان شناسی کاتو پافوس Kato Paphos Archaeological Park ترکیبی از زندگی اجتماعی و فرهنگی یونان و روم باستان را در خود جای داده است. این مکان یک شهر باستانی از دوران ما قبل تاریخ تا قرون وسطی محل سکونت افراد بوده است. یکی از کشف های قابل توجه در این مکان، کفپوش موزاییکی چهار ویلای رومی است که هنوز هم دست نخورده است. گرچه این پارک به عنوان یک اثر در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده ولی هنوز هم تحت حفاری است. در این محل همچنین تئاتر رومی هلنیستی و رومیان و بنای مشهور به عنوان مقبره پادشاهان نیز به کشف رسیده است. 

    پارک باستان شناسی کاتو پاتوس قبرس،مهرپرواز

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW