021-88507190

باید ها و نبایدهای سفر به ترکیه

راهنمای سفر م.مقیمی 15 تیر ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
اگر شما هم قصد سفر به ترکیه را دارید، بهتر است که قبل از سفر به ترکیه با یک سری نکات و یک سری نبایدهای سفر به ترکیه آشنا شوید تا بتوانید سفر بهتری را به مقصد ترکیه تجربه کنید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    باید ها و نبایدهای مهم و ضروری سفر به ترکیه
    اگر شما هم قصد سفر به ترکیه را دارید، بهتر است که قبل از سفر به ترکیه با یک سری نکات و یک سری نبایدهای سفر به ترکیه آشنا شوید تا بتوانید سفر بهتری را به مقصد ترکیه تجربه کنید و با اطلاعات بیشتر و دید بازتری مقدمات این سفر را برای خودتان تدارک ببینید.
    فقط از استانبول دیدن نکنید!
    استانبول شهر بسیار زیبایی است، اما متاسفانه خیلی از توریستان فقط تفریح را در استانبول می بینند و از سفر به دیگر شهرها و استان های ترکیه غافل می مانند. حتما در طول زندگیتان یک بار هم که شده به ازمیر سفر کنید و از شهر باستانی افسوس در فاصله یک ساعته از آن دیدن کنید، حتما به کاپادوکیا در مرکز آناتولی بروید، از معماری و اماکن دیدنی بی نظیر شهر ماردین در جنوب شرقی ترکیه دیدن کنید و غذاهای خوشمزه آن را امتحان کنید، سری هم به استان آدیامان بزنید و برای یک بار هم که شده طلوع بی نظیر آن را از بالای کوهستان نمروت ببینید. حتما یک بار به آنتالیا سفر کنید و یک هفته را به دور از هر گونه دل مشغولی در هتل های جذاب آن سپری کنید، از زیبایی های مارماریس نیز غافل نمانید و سفر به کوش آداسی را نیز در برنامه تفریحاتتان قرار دهید. هر کدام از شهرهای ترکیه جذابیت های خاص خودش را دارد و نباید زیبایی های آن ها را فدای مشهورتر بودن استانبول کنید. ترکیه سرزمینی است که 562,783 کیلومتر مربع مساحت دارد و انواع و اقسام امکانات تفریحی و جاذبه های گردشگری در آن گسترانده شده اند. پس کمی فکر خود را آزاد کنید و فرصت دیدن دیگر شهرهای ترکیه به جز استانبول را هم برای خودتان فراهم کنید. البته که استانبول نیز شهر بسیار جذابی است و هر کسی باید حداقل برای یک بار هم که شده در زندگیش از آن بازدید کند.

    فقط از استانبول دیدن نکنید

    در کافه های ترکیه، قهوه های فرانسه و اسپرسو میل نکنید!
    ترکیه قهوه مخصوص به خودش را دارد که با نام قهوه ترک شناخته می شود. این قهوه ها در فنجان های کوچک سرو می شوند و پودر قهوه اش بسیار ریز است و زیر دهان احساس می شود. حتی یک سری از افراد نیز در ترکیه با این قهوه ها فال هم می گیرند و صحبت هایی در مورد آینده فرد می کنند! به هر حال به شما توصیه می کنیم که در هر کشوری نوشیدنی ها و خوراکی های همان کشور را امتحان کنید و با همین فکر، در ترکیه هم فرصت نوشیدن بهترین قهوه ترک را از دست ندهید و نوشیدنی ها و خوراکی های مربوط به کشورهای دیگر را برای چند روز هم که شده فراموش کنید!

    در کافه های ترکیه، قهوه های فرانسه و اسپرسو میل نکنید

    در ترکیه به مراکز اسپای گران قیمت نروید!
    برای تجربه بهتر فرهنگ ترکیه، به جای رفتن به مراکز اسپا و ماساژ مدرن، به یک حمام سنتی بروید و خدمات ماساژ مورد نظرتان را در آن ها دریافت کنید. این حمام های معماری بی نظیری دارند و حال و هوای سنتی در فضای آن ها موج می زند. به شما قول می دهیم که تجربه ای که در این حمام های سنتی ترکیه کسب می کنید، از ماساژ گرفتن در مراکز لوکس و شیک اسپا برایتان به یادماندنی تر شود و از انتخاب خود هیچ وقت پشیمان نشوید. جالب است که بدانید حمام های چمبرلیتاش، گالتاسارای، کیلیچ علی پاشا، هاسکی هورم سلطان در استانبول و حمام های اسکیشهیر و شنگول در آنکارا از بهترین حمام های سنتی دنیا هستند و هر کسی باید برای یک بار هم که شده در آن ها حمام کند و این تجربه بی نظیر را خودش شخصا به دست بیاورد.

    در ترکیه به مراکز اسپای گران قیمت نروید

    از مراکز خرید ترکیه خرید نکنید!
    به شما توصیه می کنیم که از بازارهای محلی و تاریخی ترکیه دیدن کنید و تا جای ممکن خریدتان را از آن ها انجام دهید. بازار بزرگ استانبول یکی از شناخته ترین بازارهای سنتی ترکیه است که احتمالا نام آن به گوش شما هم خورده باشد. اما به جز آن یک سری بازارهای سنتی دیگر نیز در ترکیه وجود دارد که از جمله آن ها می تون به بازار کمرالتی در ازمیر و بازارهای محلی در منطقه اولوس آنکارا اشاره کرد که کمتر شناخته شده هستند و فضای سنتی جالبی دارند.

    از مراکز خرید ترکیه خرید نکنید

    در مورد اضافه شدن وزنتان در ترکیه نگران نباشید!
    وقتی به ترکیه سفر می کنید، به جای اینکه به رژیم غذاییتان فکر کنید، به این فکر کنید که یک بار برای همیشه فرصت امتحان کردن چنین غذاهای خوشمزه ای را دارید و بهتر است که از دستش ندهید. در ترکیه از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب، غذاهای خوشمزه ای طبخ می شود که هر کدامشان در نوع خودشان بی نظیر هستند و مطمئنا شما هم از چشیدن طعم بی نظیر آن ها شگفت زده خواهید شد.

    در مورد اضافه شدن وزنتان در ترکیه نگران نباشید

    در ترکیه تعارفات معمول مردم را فراموش نکنید!
    مردم ترکیه مثل ما ایرانیان بسیار تعارفی هستند و اگر به خانه یکی از آن ها دعوت شوید، تعارفی بودنشان را با تمام وجود درک خواهید کرد. برای مثال اگر ظرف غذایتان تمام شود، سریعا آن را پر می کنند و مدام به شما تعارف می کنند. با دانستن این نکته می توانید ارتباط بهتری با مردم ترکیه داشته باشید. یک نکته دیگر اینکه اگر در چنین موقعیتی، اشتهای خوردن غذا را نداشتید، تا آخر غذا خودتان را با غذای موجود در بشقابتان سرگرم کنید. چراکه به محض اینکه بشقابتان خالی شود، آن را برایتان پر می کنند و شما هم مجبور می شوید که آن را میل کنید.
    در ترکیه هدفون در گوشتان قرار ندهید!
    وقتی در ترکیه قدم می زنید، گوشتان را از صدای موزیک های همیشگیتان پر نکنید و به جایش به موسیقی ترکیه ای در کوچه و خیابان های شهر به گوش می رسد و منطقه به منطقه متفاوت می شود، گوش دهید. مثلا در مناطق مختلف استانبول، انواع موسیقی ها از کلاسیک گرفته تا موزیک های مردمی و سنتی یا مدرن در کافه ها و در خیابان ها پخش می شود که حتما شنیدن آن ها برای شما هم جالب خواهد بود. حتی در یک سری از مناطق دور از شهر هم تصنیف های جالب ترکی توسط مردم خوانده می شود و نوعی ساز به نام باگلاما توسط محلی های یک سری از نقاط ترکیه در اطراف دریای سیاه نواخته می شود که در نوع خودش جالب هستند. 

    در ترکیه هدفون در گوشتان قرار ندهید

    جشن های ترکیه را از دست ندهید!
    اگر موقعیتش برایتان فراهم شد، حتما در یک عروسی ترکی شرکت کنید و از سنت های جالب مردم ترکیه لذت ببرید. حتی رمضان های ترکیه نیز حال و هوای مخصوص به خودش را دارد و غذاهایی که در این ماه در ترکیه سرو می شود، در نوع خودشان جالب هستند. یک جشن جالب نیز هر ساله در قونیه برگزار می شود که در آن نمایش های رقص سماء اجرا می شوند و جشن جالبی است. به هر حال به شما توصیه می کنیم که در صورت توان، در ترکیه مثل یک فرد ترکیه ای جشن بگیرید و برای چند ساعت هم که شده فراموش کنید که شما یک توریست هستید و با محلی های ترکیه تفاوت هایی دارید!
    برای رزرو تور ترکیه می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید. اگر شما هم نمی دانید که سفر به کدام کشور ترکیه برایتان بهتر است، حتما با همکاران ما در این زمینه مشورت کنید.

    جشن های ترکیه را از دست ندهید

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW