021-88507190

چگونه کویئنزتاون نیوزیلند به پایتخت هیجان دنیا تبدیل شده است؟

گردشگری م.مقیمی 19 تیر ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
کوئینزتاون پایتخت هیجان دنیا است و همه نوع امکانات تفریحی مهیج در آن برای توریستان تدارک دیده شده است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    چگونه کویئنزتاون نیوزیلند به پایتخت هیجان دنیا تبدیل شده است؟
    کوئینزتاون پایتخت هیجان دنیا است و همه نوع امکانات تفریحی مهیج در آن برای توریستان تدارک دیده شده است. اما حقیقت این است که داستان کوئینزتاون همیشه به این شکل نبوده و از ابتدا خبری از این همه هیجان و خوشی در آن نبوده است! جالب است که بدانید به برکت وجود انسان های شجاع و مصمم بوده که امروزه کوئینزتاون به یک سرزمین ماجراجویی جذاب تبدیل شده است و مورد توجه توریستان مختلف از سراسر جهان قرار گرفته است. اگر برایتان جالب شده که چرا و چگونه این شهر به پایتخت هیجان جهان تبدیل شده است، این مطلب را با دقت بخوانید تا این داستان جالب را برایتان بگوییم!

    چگونه کویئنزتاون نیوزیلند به پایتخت هیجان دنیا تبدیل شده است

    پیشینه پایتخت هیجان دنیا
    برای قرن های متوالی، قبیله مائوری که از تبار پلی نزی بودند و به نیوزیلند کوچ کرده بودند، مسیرهایی در اطراف منطقه کوئینزتاون ایجاد کردند تا بتوانند در آن ها رفت و آمد کنند و شکار خود را انجام دهند و به دنبال نوعی سنگ سبز ارزشمند به نام پونامو بگردند! جالب است که بدانید قبل از مائوری ها، یک سری از افراد ماجراجوی اروپایی تلاششان را کرده بودند که به دریاچه واکاتیپو در نیوزیلند دسترسی پیدا کنند، اما هر بار شکست خورده بودند. این دریاچه دست نیافتنی بود تا اینکه در سال 1856 رئیس قوم مائوری، گروهی از مردمانش را توانست به دریاچه واکاتیپو برساند.
    همین که دسترسی به دریاچه واکاتیپو ممکن شد، یک سری از افراد به این منطقه آمدند تا زمینی برای کشاورزی پیدا کنند و در آنجا سکونت کنند. آن ها به دریاچه واکاتیپو رسیدند و به زمین های کشاورزی مورد نظرشان هم دست پیدا کردند. اما ناچار به تحمل یک سری مشکلات نظیر مسیرهای کوهستانی منطقه با شیب زیادشان، طوفان های سنگین و برف و بوران سنگین شدند که البته فقط قسمتی از مشکلات سکونت در این منطقه بود.
    وقتی که طلا در سال 1862 در این منطقه کشف شد، افراد بیشتری به کوئینزتاون نیوزیلند آمدند تا از این کشف ارزشمند بی نصیب نمانند! روش استخراج معدن نه تنها کار بسیار سختی بود، بلکه اغلب باعث کشت و کشتار مردم کوئینزتاون هم می شد. مردان و زنانی که با این روش در کوئینزتاون زندگیشان را می گذراندند، نیاز به شجاعت و صبر و تحمل زیادی داشتند تا بتوانند زندگی سختشان را تاب بیاورند و زیر فشار این کار سنگین از بین نروند و بتوانند از راه های صعب العبور این منطقه عبور کنند و زنده بمانند.

    پیشینه پایتخت هیجان دنیا

    به خاطر شرایط جغرافیایی سخت این منطقه، این مردم مجبور بودند که با گل ولای، طوفان، یخ و برف کنار بیایند و همه شرایط بد زندگیشان را تاب بیاورند. وقتی هم که طلای این منطقه تمام شد، مردم شجاع این منطقه تلاش کردند که راه دیگری برای درآمد پیدا کنند تا بتوانند به زندگیشان در این منطقه ادامه دهند و خانواده هایشان را تامین کنند.
    از اینجا به بعد بود که معدن کاران سعی کردند که راه های صعب العبور دیگری را امتحان کنند تا به صخره های کوارتز دسترسی پیدا کنند و از این راه امرار معاش کنند. تا اینکه یک نفر توانست بالاخره در سال 1890 به کوه ایرنسلاو در شهر گلنورچی دسترسی پیدا کند و در آنجا یک نشان برجی سنگی بسازد تا کوهنوردان مسیر را گم نکنند و بتوانند راه را درست طی کنند. صد سال بعد، هزاران کوهنورد، صخره نورد و دره نورد توانستند این مسیر را طی کنند و از قله ها و دره های کوئینزتاون نیوزیلند دیدن کنند. کوهنوردی در این منطقه آنقدر جذاب شد که  در شروع قرن 20 میلادی، این منطقه توریستی شد و کوهنوردان زیادی برای سفرهای تابستانی خود به این منطقه سفر می کردند. مسافارن از همه بخش های نیوزیلند و البته سراسر جهان به کوئینزتاون نیوزیلند می آمدند تا در این طبیعت منحصر به فرد قدم بزنند و از چشم اندازهای بی نظیر تپه ها و صخره های آن لذت ببرند. امروزه هم این مسیرهای طبیعت گردی و کوهنوردی طرفداران خاص خودش را دارد و توریستان زیادی در آن دوچرخه سواری می کنند و دوندگان ماراتن در آن تمرین می کنند.

    پیشینه پایتخت هیجان دنیا 2

    تبدیل شدن کوئینزتاون به یک مقصد مسافرتی
    با گذر سال ها و اختراع ماشین های موتوری، دسترسی به کوئینزتاون از قبل هم راحت تر شد و در سال 1947 اولین پیست اسکی نیوزیلند در کوئینزتاون درست شد و به همین دلیل کوئینزتاون به یک مقصد مسافرتی زمستانی محبوب تبدیل شد و با اختراع نوعی هواپیما که روی برف می نشیند هم نوع دیگری تفریح در کوئینزتاون باب شد که امروزه با هلیکوپتر انجام می شود. از طرفی با اضافه شدن یک تفریح دیگر به نام قایق جت سواری، هیجان سفر به کوئینزتاون نیوزیلند دوچندان شد. جالب است که بدانید قایق جت اولین بار به این منظور درست شد تا ساکنین کوئینزتاون بتوانند از رودخانه هایی که از مزارعشان می گذشته، عبور کنند. اما این اختراع در سال 1960 به یک ابزار برای تفریح توریستان تبدیل شد.

    تبدیل شدن کوئینزتاون به یک مقصد مسافرتی2

    در سال 1974 هم امکانات تفریحی دیگری برای تجره رفتینگ (قایق سواری در آب های خروشان) به کویئنزتاون آورده شد و آب های خروشانی که روزگاری زندگی اهالی کوئینزتاون را سخت کرده بودند، به بستری عالی برای توریستی تر شدن کوئینزتاون تبدیل شدند. کم کم انواع امکانات تفریحی برای تجربه انواع ورزش های آبی در کوئینزتاون مهیا شد و امروزه شما می توانید همه ورزش های آبی از پاراسیلینگ گرفته تا اسکی روی آب با کایت و حتی غواصی را در کوئینزتاون نیوزیلند تجربه کنید.

    تبدیل شدن کوئینزتاون به یک مقصد مسافرتی


    گذشته از همه این ها، مهمترین دلیلی که باعث محبوبیت کوئینزتاون بین توریستان سراسر جهان شد، اضافه شدن تفریح بانجی جامپینگ به کوئینزتاون در 12 نوامبر سال 1988 بود. در واقع این اولین بار در دنیا بود که مردم می توانستند این تفریح مهیج و هیجان انگیز را تجربه کنند و از آنجا به بعد بود که بانجی جامپینگ به شهرهای دیگر دنیا نیز برده شد. به همین خاطر در آن زمان، سالانه هزاران توریست از سراسر جهان به کوئینزتاون سفر می کردند تا بتوانند سقوط آزاد را تجربه کنند.
    البته تفریحات هیجان انگیز کوئینزتاون نیوزیلند به همین جا ختم نمی شوند! جالب است که بدانید تفریح مهیج پاراگلایدینگ (چتر بازی) هم برای اولین بار در سال 1990 در کوئینزتاون انجام شد و این تفریح هم نقش مهمی در توریستی تر شدن کوئینزتاون و محبوب تر شدن آن بین توریستان ماجراجو ایفا کرد.

    مهمترین دلیلی که باعث محبوبیت کوئینزتاون شد

    امروزه امکانات تفریحی کوئینزتاون نیوزیلند از آن سال ها بسیار گسترده تر شده است و در آن همه چیز برای تفریح و ماجراجویی توریستان آماده شده است و شما می توانید انواع و اقسام تفریحات مهیج از سافاری کوهستان گرفته تا دوچرخه سواری در کوهستان را در آن تجربه کنید. مسیرهایی که زمانی گذر از آن ها بسیار سخت و مخاطره انگیز بود، امروزه به راحتی با هلیکوپتر قابل دسترسی هستند. مطمئنا شما هم با خواندن این مطلب متوجه شده اید که چرا کوئینزتاون نیوزیلند را به عنوان پایتخت هیجان جهان می شناسند و داستان این نامگذاری از کجا شروع شده است. در حقیقت کوئینزتاون نیوزیلند از شهری که زندگی در آن سخت بود و مردمانش به خاطر کار در معدن یکی پس از دیگری جانشان را از دست می دادند به جذاب ترین شهر مهیج دنیا تبدیل شده است و این خودش یک شگفتی محسوب می شود! در کوئینزتاون هنوز که هنوزه انرژی بی دریغ ماجراجویانی که با تمام شجاعت خود در این منطقه زندگی می کردند، احساس می شود و شما با بازدید از هر کدام از کوهستان ها و دره های آن می توانید انرژی آن ها را لمس کنید!برای رزرو تورهای خارجی و اخذ ویزای شینگن با آژانس مسافرتی مهرپرواز تماس بگیرید.

    مهمترین دلیلی که باعث محبوبیت .کوئینزتاون شد

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW