021-88507190

جاذبه های گردشگری چشمه در ترکیه

گردشگری م.مقیمی 20 تیر ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
شهر چشمه در کشور ترکیه و در فاصله 90 کیلومتری ازمیر واقع شده است و فاصله بسیار نزدیکی با جزیره یونانی چیوس نیز دارد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    نگاهی به گشت و گذار در خیابان های چشمه در کشور ترکیه

    شاید اولین چیزی که بعد از شنیدن نام شهر چشمه در ترکیه به ذهن هر کسی خطور کند، قلعه آن است. شهر چشمه در کشور ترکیه و در فاصله 90 کیلومتری ازمیر واقع شده است و فاصله بسیار نزدیکی با جزیره یونانی چیوس نیز دارد. چشمه یک قلعه زیبا را در خود جای داده است که نمایانگر تاریخ درخشنده آن است. قلعه شهر چشمه از شاخص ترین جاذبه های گردشگری چشمه محسوب می شود و به همین دلیل است که توریستان زیادی از ازمیر و جزیره چیوس در قالب یک تور یک روزه به چشمه سفر می کنند تا این بنای تاریخی را از نزدیک ببینند. البته اگر شما هم قصد سفر به چشمه را دارید و علاقه به بازدید از اماکن تاریخی چشمه ندارید، بهتر است که بدانید تفریح در چشمه فقط محدود به بازدیدهای تاریخی نمی شود و یک عالمه تفریحات دیگر و یک عالمه جاذبه های گردشگری دیگر نیز در شهر چشمه وجود دارد که حتما نظر شما را جلب می کنند. حتی یک ساحل جذاب نیز در چشمه وجود دارد که در این شهر زیبا منتظر شماست! در ادامه با هم گشتی در چشمه می زنیم و نگاهی به گشت و گذار در خیابان های چشمه می کنیم تا شما هم دستتان بیاید که چشمه دقیقا چه حال و هوایی دارد و سفر به آن چه نوع سفری است.

    گشت و گذار در خیابان های چشمه در کشور ترکیه

    قلعه بازسازی شده چشمه

    سفر به چشمه و از دست دادن فرصت بازدید از قلعه آن، یک کار نشدنی است! این بنای دیدنی در سال 1508 میلادی توسط یک فرمانروای عثمانی به نام بایزید دوم ساخته شده است و نقش مهمی در زیبایی خط ساحلی این شهر کوچک دارد. قلعه چشمه چندین حیاط  دارد و زمانی یک قلعه نظامی بوده است. این قلعه تماما بازسازی شده است و در آن یک موزه باستان شناسی نیز تعبیه شده است. این موزه چندان بزرگ نیست، اما موزه بسیار ارزشمندی است و اقلام حفاری شده جالبی را از ظروف سرامیکی گرفته تا کلکسیونی از سکه ها را در خود جای داده است. برای بازدید از این موزه باید یک هزینه ورودی اندک پرداخت کنید، اما واقعا ارزشش را دارد. چراکه گذشته از ارزش تاریخی که بنای قلعه چشمه و موزه آن دارد، چشم انداز 360 درجه ای که از مناظر اطراف می توانید از داخل قلعه چشمه ببینید، بسیار زیبا و دیدنی است. با همه این صحبت ها، به ما قول بدهید که چشمه را بدون بالا رفتن از پله های قلعه چشمه ترک نکنید!

    قلعه بازسازی شده چشمه

    شهر قدیمی چشمه

    از قلعه که بیرون بیایید، درست در شهر قدیمی چشمه خواهید بود. شهر قدیمی چشمه منطقه ای است که پر از کوچه پس کوچه های باریک است و در آن یک عالمه رستوران، بستنی فروشی، سوغاتی فروشی و تعداد زیادی خانه یونانی وجود دارد. یک کلیسا نیز در آن وجود دارد که امروزه به عنوان سالن کنسرت، بازار صنایع دستی و یا فضای نمایشگاهی از آن استفاده می شود. این بخش از شهر چشمه برای خرید یا خوردن یک فنجان چای یا قهوه ترک عالی است. در شهر قدیمی چشمه می توانید تقابل و همنشینی مسالمت آمیز جهان قدیم و جدید را ببینید و آن را کاملا احساس کنید.

    شهر قدیمی چشمه

    تفرجگاه ساحلی چشمه

    جذاب ترین قسمت سفر به یک شهر ساحلی و تور چشمه، تفریح در تفرجگاه ساحلی آن است. تفرجگاه ساحلی چشمه یک محوطه تفریحی شیک است و در واقع پیاده رویی است که به ساحل شهر می رسد. کل خط ساحلی چشمه با رستوران و فروشگاه احاطه شده است و شما می توانید در آن برندهای نام آشنایی مثل استارباکس (یکی از مشهورترین کافه های دنیا) و یا برگر کینگ (یکی از مشهورترین فست فودهای دنیا) را ببینید. البته یک سری رستوران های ترکی نیز در تفرجگاه ساحلی چشمه وجود دارد که در آن ها می توانید انواع و اقسام غذاهای ترکی را امتحان کنید. ساحل چشمه با تمام کوچک بودنش، جذاب و زیبا است و حال و هوای جالبی دارد.

    تفرجگاه ساحلی چشمه

    ساحل جذاب شهر دلیکلی کوی

    این ساحل درون شهر چشمه نیست  و اما فاصله نزدیکی با شهر چشمه دارد. شما با ماشین می توانید ظرف مدت 30 دقیقه به شهر دلیکلی کوی برسید و از ساحل بی نظیر آن دیدن کنید. این ساحل را فقط اهالی ترکیه می شناسند و از دید توریستان پنهان مانده است. پس اگر شما هم عاشق تفریح در سواحل بکر هستید و عاشق سکوت و آرامش هستید، حتما سری به ساحل جذاب شهر دلیکلی کوی بزنید. البته نباید انتظار وجود امکانات را در آن داشته باشید، اما می توانید انتظار این را داشته باشید که یک ساحل بی نظیر در انتظارتان باشد و منجر به شگفتیتان شود. برای پیدا کردن این ساحل باید از اهالی دلیکلی کوی سوال بپرسید و آن را پیدا کنید.اگر شما هم دلتان یک تعطیلات ساحلی آرامش بخش می خواهد، می توانید برای رزرو تورهای مسافرتی ترکیه با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهرپرواز تماس بگیرید. مهر پرواز سفر خوبی را برای شما آرزو می کند. 

    ساحل جذاب شهر دلیکلی کوی

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW